Created on Saturday, 21 September 2013
ေက်ာ္ေခ်ာင္းအတြင္း ျဖတ္ကူးေနေသာ လွည္းမ်ားကိုေတြ႔ရစဥ္
ပခုကၠဴႏွင့္ ေပါက္ၿမိဳ႕နယ္ၾကားရွိ ေက်ာေခ်ာင္းတြင္ ေတာင္က်ေရမ်ား ဆက္လက္က်ဆင္း ေနမႈေၾကာင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈ ျပတ္ေတာက္ကာ ခရီးသည္ႏွင့္ ကုန္စည္မ်ားအား ေလွ၊ လွည္းတို႔ျဖင့္တစ္ဆင့္ သယ္ေဆာင္ေနရ၍ ခ်င္းျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ ေယာေဒသအတြင္း ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ပခုကၠဴႏွင့္ ေပါက္ၿမိဳ႕အၾကား ဆက္သြယ္ထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းေပၚရွိ ေက်ာေခ်ာင္းႏွင့္ ေယာေခ်ာင္းတို႔တြင္ ယခုလ ဒုတိယပတ္မွစ၍ ေတာင္က်ေရ က်ဆင္းမႈ မ်ားျပားျခင္းေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ျဖတ္ကူးႏိုင္ျခင္း မရွိဘဲ ၅ ရက္ခန္႔ လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈ ျပတ္ေတာက္ခဲ့သည္။
ယခုလ တတိယပတ္တြင္လည္း ေတာင္က်ေရ ဆက္လက္စီးဆင္း ေနသည့္အတြက္ ယာဥ္မ်ားျဖတ္ကူးႏိုင္ျခင္း မရွိေသးဘဲ ခရီးသည္ႏွင့္ ကုန္စည္မ်ားအား ေခ်ာင္းေရနည္းပါးခ်ိန္တြင္ ေလွ၊ လွည္းမ်ားျဖင့္ တစ္ဆင့္သယ္ေဆာင္ေနရၿပီး ေဒသတြင္း ကုန္ေစ်းႏႈန္း ႀကီးျမင့္ျခင္း၊ သြားလာေရး ခက္ခဲျခင္းမ်ား ၾကံဳေတြ႕ေနရေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းမ်ားႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။
"ေခ်ာင္းေရက်လုိ႔ ကားေတြကူးမရတာ တစ္ပတ္ေလာက္ ရွိၿပီ။ ေရမ်ားလို႔ ေလွေရာလွည္းေရာ ကူးမရဘူး။ မေန႔ကမွ (၂၀ ရက္) ေလွေတြလွည္းေတြ ကူးလို႔ရတယ္။ လွည္းတစ္ေခါက္ ဆန္အိတ္ ၁၅ အိတ္ကို က်ပ္ ၅၀၀၀ ယူတယ္။ ဆီပီပါဆိုရင္ ႏွစ္ပီပါပဲ ႏိုင္တယ္" ဟု ေက်ာေခ်ာင္းအတြင္း လွည္းျဖင့္ကုန္စည္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေပးေနသူ ကိုေဌးလိႈင္က ေျပာၾကားသည္။
"ဒီေန႔မွ ခရီးသည္တင္ကားေတြ စထြက္တယ္။ ေခ်ာင္းေရနည္းရင္ ေပါက္ၿမိဳ႕ေပၚထိ ကားေရာက္တယ္။ အခုေခ်ာင္းေရက မ်ားေနေသးလို႔ ကမ္းမျဖဴဆိပ္ထိပဲ ကားေတြေရာက္တယ္။ လူကေတာ့ လွည္းတို႔ေလွတို႔နဲ႔ ျဖတ္ရတယ္။ ကားခအျပင္ ေခ်ာင္းကူးတဲ့ေလွခ၊ ေနာက္ၿမိဳ႕ထဲသြားဖို႔ ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီခေတြပါ တက္ကုန္တယ္" ဟု ေပါက္ၿမိဳ႕သို႔ လစဥ္ေစ်းေရာင္း သြားေနသူ မသိမ့္သိမ့္ေအးက ေျပာၾကားသည္။
"ကားေတြက ေခ်ာင္းကူးလို႔ မရေတာ့ မႏၲလး၊ ပခုကၠဴဘက္ကမွာတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ကမ္းမျဖဴဆိပ္ကေန ေပါက္ၿမိဳ႕ထဲကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ သယ္ရတယ္။ ေရမ်ားလို႔ ေလွနဲ႔သယ္ရရင္ ေလွခ၊ အလုပ္သမားခ၊ လွည္းခေတြ တအားတက္လာတယ္။ အရင္က ပံုးတစ္ပံုး က်ပ္ ၇၀၀။ ေရမ်ားရင္ သံုးဆင့္သယ္ရတယ္။ ေရနည္းရင္ ႏွစ္ဆင့္သယ္ရတယ္။ သယ္ယူစရိတ္ကိုက ႏွစ္ဆ၊ သံုးဆေလာက္ တက္သြားေတာ့ ပစၥည္းေစ်းေတြလည္း တက္ေရာင္းရတယ္" ဟု ေပါက္ၿမိဳ႕ခံ ေဆးေရာင္း၀ယ္ေရး လုပ္ကိုင္သူ ကိုေဇာ္လင္းဦးက ေျပာၾကားသည္။
ပခုကၠဴမွ ေပါက္ၿမိဳ႕၊ ေယာေဒသ၊ ခ်င္းျပည္နယ္ ေတာင္းပိုင္းတို႔သို႔ သြားရာလမ္းတြင္ ယခင္ကေက်ာေခ်ာင္း၊ ေယာေခ်ာင္းအတြင္းရွိ ေရျပာတံတားႏွင့္ အုန္းေတာတံတားတို႔မွ သြားလာၾကၿပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလအတြင္း ျဖစ္ေပၚခဲ႔ေသာ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ေခ်ာင္းေရႀကီးမႈတြင္ အဆိုပါတံတား ႏွစ္စီးလံုး ေမ်ာပါပ်က္စီး ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈ ဆိုးရြားလ်က္ ရွိေနသည္။ အဆိုပါ ေဒသတြင္ ၿပီးခဲ့ေသာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ လဆန္းပိုင္းကလည္း ေက်ာေခ်ာင္းေရႀကီးခ်ိန္တြင္ ျဖတ္ကူးေသာ ကူးတို႔ေလွတစ္စီး တိမ္းေမွာက္ခဲ့သည့္အတြက္ ခရီးသည္ ၁၃ ဦး ေသဆံုးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
EMG
ေက်ာ္ေခ်ာင္းအတြင္း ျဖတ္ကူးေနေသာ လွည္းမ်ားကိုေတြ႔ရစဥ္
ပခုကၠဴႏွင့္ ေပါက္ၿမိဳ႕နယ္ၾကားရွိ ေက်ာေခ်ာင္းတြင္ ေတာင္က်ေရမ်ား ဆက္လက္က်ဆင္း ေနမႈေၾကာင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈ ျပတ္ေတာက္ကာ ခရီးသည္ႏွင့္ ကုန္စည္မ်ားအား ေလွ၊ လွည္းတို႔ျဖင့္တစ္ဆင့္ သယ္ေဆာင္ေနရ၍ ခ်င္းျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ ေယာေဒသအတြင္း ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ပခုကၠဴႏွင့္ ေပါက္ၿမိဳ႕အၾကား ဆက္သြယ္ထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းေပၚရွိ ေက်ာေခ်ာင္းႏွင့္ ေယာေခ်ာင္းတို႔တြင္ ယခုလ ဒုတိယပတ္မွစ၍ ေတာင္က်ေရ က်ဆင္းမႈ မ်ားျပားျခင္းေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ျဖတ္ကူးႏိုင္ျခင္း မရွိဘဲ ၅ ရက္ခန္႔ လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈ ျပတ္ေတာက္ခဲ့သည္။
ယခုလ တတိယပတ္တြင္လည္း ေတာင္က်ေရ ဆက္လက္စီးဆင္း ေနသည့္အတြက္ ယာဥ္မ်ားျဖတ္ကူးႏိုင္ျခင္း မရွိေသးဘဲ ခရီးသည္ႏွင့္ ကုန္စည္မ်ားအား ေခ်ာင္းေရနည္းပါးခ်ိန္တြင္ ေလွ၊ လွည္းမ်ားျဖင့္ တစ္ဆင့္သယ္ေဆာင္ေနရၿပီး ေဒသတြင္း ကုန္ေစ်းႏႈန္း ႀကီးျမင့္ျခင္း၊ သြားလာေရး ခက္ခဲျခင္းမ်ား ၾကံဳေတြ႕ေနရေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းမ်ားႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။
"ေခ်ာင္းေရက်လုိ႔ ကားေတြကူးမရတာ တစ္ပတ္ေလာက္ ရွိၿပီ။ ေရမ်ားလို႔ ေလွေရာလွည္းေရာ ကူးမရဘူး။ မေန႔ကမွ (၂၀ ရက္) ေလွေတြလွည္းေတြ ကူးလို႔ရတယ္။ လွည္းတစ္ေခါက္ ဆန္အိတ္ ၁၅ အိတ္ကို က်ပ္ ၅၀၀၀ ယူတယ္။ ဆီပီပါဆိုရင္ ႏွစ္ပီပါပဲ ႏိုင္တယ္" ဟု ေက်ာေခ်ာင္းအတြင္း လွည္းျဖင့္ကုန္စည္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေပးေနသူ ကိုေဌးလိႈင္က ေျပာၾကားသည္။
"ဒီေန႔မွ ခရီးသည္တင္ကားေတြ စထြက္တယ္။ ေခ်ာင္းေရနည္းရင္ ေပါက္ၿမိဳ႕ေပၚထိ ကားေရာက္တယ္။ အခုေခ်ာင္းေရက မ်ားေနေသးလို႔ ကမ္းမျဖဴဆိပ္ထိပဲ ကားေတြေရာက္တယ္။ လူကေတာ့ လွည္းတို႔ေလွတို႔နဲ႔ ျဖတ္ရတယ္။ ကားခအျပင္ ေခ်ာင္းကူးတဲ့ေလွခ၊ ေနာက္ၿမိဳ႕ထဲသြားဖို႔ ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီခေတြပါ တက္ကုန္တယ္" ဟု ေပါက္ၿမိဳ႕သို႔ လစဥ္ေစ်းေရာင္း သြားေနသူ မသိမ့္သိမ့္ေအးက ေျပာၾကားသည္။
"ကားေတြက ေခ်ာင္းကူးလို႔ မရေတာ့ မႏၲလး၊ ပခုကၠဴဘက္ကမွာတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ကမ္းမျဖဴဆိပ္ကေန ေပါက္ၿမိဳ႕ထဲကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ သယ္ရတယ္။ ေရမ်ားလို႔ ေလွနဲ႔သယ္ရရင္ ေလွခ၊ အလုပ္သမားခ၊ လွည္းခေတြ တအားတက္လာတယ္။ အရင္က ပံုးတစ္ပံုး က်ပ္ ၇၀၀။ ေရမ်ားရင္ သံုးဆင့္သယ္ရတယ္။ ေရနည္းရင္ ႏွစ္ဆင့္သယ္ရတယ္။ သယ္ယူစရိတ္ကိုက ႏွစ္ဆ၊ သံုးဆေလာက္ တက္သြားေတာ့ ပစၥည္းေစ်းေတြလည္း တက္ေရာင္းရတယ္" ဟု ေပါက္ၿမိဳ႕ခံ ေဆးေရာင္း၀ယ္ေရး လုပ္ကိုင္သူ ကိုေဇာ္လင္းဦးက ေျပာၾကားသည္။
ပခုကၠဴမွ ေပါက္ၿမိဳ႕၊ ေယာေဒသ၊ ခ်င္းျပည္နယ္ ေတာင္းပိုင္းတို႔သို႔ သြားရာလမ္းတြင္ ယခင္ကေက်ာေခ်ာင္း၊ ေယာေခ်ာင္းအတြင္းရွိ ေရျပာတံတားႏွင့္ အုန္းေတာတံတားတို႔မွ သြားလာၾကၿပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလအတြင္း ျဖစ္ေပၚခဲ႔ေသာ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ေခ်ာင္းေရႀကီးမႈတြင္ အဆိုပါတံတား ႏွစ္စီးလံုး ေမ်ာပါပ်က္စီး ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈ ဆိုးရြားလ်က္ ရွိေနသည္။ အဆိုပါ ေဒသတြင္ ၿပီးခဲ့ေသာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ လဆန္းပိုင္းကလည္း ေက်ာေခ်ာင္းေရႀကီးခ်ိန္တြင္ ျဖတ္ကူးေသာ ကူးတို႔ေလွတစ္စီး တိမ္းေမွာက္ခဲ့သည့္အတြက္ ခရီးသည္ ၁၃ ဦး ေသဆံုးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
EMG
0 comments:
Post a Comment