ကၽြန္ပညာႏွင့္ သခင္ပညာ
လူႀကီးႏွင့္ လူငယ္
တိုင္းျပည္ထူေထာင္ေရးလုပ္ငန္းတြင္ လူႀကီးႏွင့္လူငယ္ဟူ၍ အလုပ္သမား ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားရွိ ေလသည္။ လူႀကီး တို႔ အဖို႔မွာ ေကာင္းမြန္ေသာနည္းလမ္းမ်ားကုိ ညြန္ျပႏိုင္သည့္ စြမ္းရည္ သတၱိရွိေစရမည္။ လူငယ္တို႔ မွာလည္း ထုိသို႔ညြန္ျပသည့္လမ္းကုိ တန္းတန္းေျဖာင့္ေျဖာင့္ ေၾကာက္ရြ႕ံျခင္း ကင္းဘိလ်က္ လိုက္ရ ဲရေပမည္။
ကိုေအာင္ဆန္း
ယခု ျမန္မာျပည္တြင္ကား လူႀကီးမ်ားမွာလည္း စြမ္းရည္သတၱိမရွိ၊ ဗလာခ်ည္းျဖစ္ေနသည္ ကို ေတြ႔ရသည္။ လူငယ္ တုိ႔အား ေကာင္းမြန္ေသာ နမူနာျပရမည္ျဖစ္ေသာ လူႀကီးမ်ားစြာတုိ႔ သည္ ကလပ္တက္ျခင္း၊ ဖဲရိုက္ျခင္း၊ အမ်ိဳးမ်ိဳးကလိမ့္ေစ့ျငမ္းဆင္သည့္ အမႈမ်ိဳးသာေတြ႔ရ ၏။ သို႔ျဖစ္ရကား အကယ္၍ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေသာလူငယ္မ်ားမွာ ညြန္ျပသည့္ အလင္း ေရာင္ကင္းမဲ့ လ်က္အမိုက္ေမွာင္ထဲတြင္ ေျခစမ္း လက္စမ္း ျဖင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ရ ေလသည္။
အခ်ိဳ႕ေသာသူတို႔က လူႀကီးမ်ားကို ဆဲသည္ဟု လူငယ္တို႔အား အျပစ္တင္ၾကေလသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဤကိစၥ မွာ လူငယ္ႏွင့္လူႀကီး ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္စလုံး အျပစ္မကင္းၾကေပ။ လူႀကီးတုိ႔မွာ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း ေကာင္းမြန္ေသာ လမ္းညြန္ျပျခင္းမရွိ။ လူငယ္တိုိ႔မွာ လူႀကီးတုိ႔၏ အျပစ္ကို ျပရုံမွတစ္ပါး အျခားအလုပ္ ျပျခင္း မရွိေသး။
ကၽြႏု္ပ္တို႔အဖို႔မွာကား အိႏိၵၾယျပည္မွာ မဟတၱမဂႏီၵ၊ စီအာဒတ္၊ မိုတီလာေနရူး၊ တိလတ္ အစရွိသူ တို႔ကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း၊ အုိင္ရာလန္ဒီဗလာရာ၊ အီတလီျပည္ ဂရီေဘာလဒီ၊ မစ္ဇနီတို႔ကဲ့သို႔လည္းေကာင္း က်က်နန ေခါင္းေဆာင္ႏုိင္၍ ေခါင္းေဆာင္မည့္ မည္သည့္ လူႀကီးကိုမဆို ေနာက္လုိက္အျဖစ္ လိုက္ပါ ေဆာင္ရြက္ရန္ အသင့္ပင္ရွိေလသည္။ ထုိသိုိ႔ ေခါင္းေဆာင္ႏုိင္မည့္၊ ထုိသိုိ႔ေခါင္းေဆာင္ရဲမည့္ ပုဂိုလ္တစ္ဦး ထြက္ပါေလ။ ေစာင့္လ်က္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ေမွ်ာ္မည္။
နာမည္ႀကီးသည့္ ဤတကၠသိုလ္၌ လမ္းညြန္မည့္လူႀကီးရွိလွ်င္ လူငယ္တုိ႔သည္ ေရွ႕သို႔တိုး တက္၍ လုပ္ငန္း ကို ထြင္ႏုိင္မည္ျဖစ္သည့္အျပင္ မိမိတို႔အလွည့္က်ေရာက္ေသာအခါ ေခါင္းေဆာင္သည့္လုပ္ငန္းကုိ မပင္မပန္း ဘဲ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ေပလိမ့္မည္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ လူငယ္တုိ႔ကလည္း ထုိအခ်ိန္ ထုိအခါအတြက္ ယခုကပင္ အသင့္ျပင္ဆင္ထားရမည္။ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ရေပမည္။ အထူးသျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား မ်ားသည္ ဤအ ေရးတြင္အခ်က္အခ်ာျဖစ္ေလသည္။
သို႔ျဖစ္လင့္ကစား ယခုလက္ရွိ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ နာမည္ဟီးသေလာက္ အဆံမရွိ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားတုိ႔သည္ ယခု ရရွိေနေသာ ကၽြန္ပညာ ကို အဟုတ္ႀကီး မွတ္ထင္ေနၾက၍ နထင္ေသြးေရာက္ၿပီးလွ်င္ ျမန္မာတို႔ျပဳသမွ်ကုိ ရႈ႕ံခ်ကဲ့ရဲ႕ လိုေသာစိတ္၊ လြတ္လပ္ေသာ သခင္အလုပ္ကို ဂုဏ္နိမ့္ သည္ထင္ေသာ စိတ္တုိ႔ကို ေမြးျမဴထားႏွင့္သျဖင့္ အထက္ မေရာက္ ေအာက္မက် ခြသမား မ်ား ျဖစ္ေနၾကေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားတို႔သည္ ဟီရိၾသတၱပၸတရားကင္းမဲ့လ်က္ ၄င္းတရားကို ပင္ နားမလည္ႏုိင္ရွိေနေပေသးသည္။ မေၾကာက္ရမည့္ေနရာတြင္ ေၾကာက္၍၊ မရွက္ရမည့္ ေနရာတြင္ ရွက္ေနသည္ ကို ေတြ႕ရေပသည္။ ႏိုင္ငံျခားသားတုိ႔ကိုျမင္လွ်င္ ဒူးတုန္ခ်င္သည့္ စိတ္မပေပ်ာက္ေသး။ ေဘာလုံးပြဲ တြင္ ဆဲခ်င္၊ ဆုိခ်င္၊ ေသာင္းက်န္းခ်င္သည့္ စိတ္ဓါတ္မွာ လည္း အထူးရွက္စရာ ေကာင္းေလ သည္။ လြတ္လပ္ေသာ အလုပ္ကို မခင္မင္၊ လြတ္လပ္ ေသာဘ၀၏ တန္ဖိုးကိုမသိ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ လြတ္လပ္ေသာ ဘ၀ကိုမေတာင့္တ၊ မၾကံဆရ ေအာင္ မႀကိဳးစားၾကဘဲ ေရႊရည္မြမ္းမံထားေသာ ေလွာင္ခ်ိဳင့္ ထဲတြင္ အေပ်ာ္ႀကီးေပ်ာ္ေနၾက ေပသည္။
ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတို႔တြင္ အလြမ္းနာသမားတို႔ကား မ်ားလွစြာ၏။ သုိ႔ေသာ္ တလြဲ လြမ္း ေနသည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။ သနားတတ္ေသာသူမ်ားကိုလည္းေတြ႔ရပါ၏။ သို႔ ေသာ္ တလြဲသနား ေနၾကေပသည္။ ခ်စ္ေယာင္ေဆာင္၍ ေသေအာင္သတ္တတ္ေသာ ရန္သူတို႔က အရွဴအရိႈက္ႏွင့္ ငိုခ်င္း ခ်သည္ကို ျမင္ရေသာအခါ ရင္ထဲတြင္ ဖိုလိႈက္ဖုိလိႈက္ ႏွင့္ ၀မ္းနည္းသည့္ စကားသံမ်ားကို ၾကားရေပသည္။ ဘက္ရိုက္ ေတာ္သူ တစ္ေယာက္ ေမာပန္းေန၍ ေကာင္းမြန္စြာ မကစားႏုိင္ရွာသည့္အခါ အေတာ္မသိေသာ လူထုႀကီး သည္ မဟာကရုဏာေတာ္ အနႏၱရွိလွ၍ စုတ္တသတ္သတ္ ေျပာဆိုၾကသည္ကိုကား ၾကားသိရ ေပသည္။
သို႔ရာတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တြင္းနစ္၍ ရတနာ၊ ေရႊ၊ ေငြ ဆုံးပါးပ်က္စီးေနေသာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏ တိုင္းျပည္အတြက္ႏွင့္ နံနက္စာနံနက္၊ ညစာ ညရွာစားရေသာ မ်ားေျမာင္လွစြာေသာ ဆင္း ရဲသားတုိ႔အတြင္မူကား သနားျခင္း ကရုဏာတရားသည္ကား ေခါင္းပါးလွေပ၏တကား။ ဤသို႔လွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ ပညာ၏ အဆုိးအေကာင္းတန္ဖိုးကို မေ၀ဖန္ႏုိင္ဘဲ ရွိေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္ပညာႏွင့္ သခင္ပညာ ဤပညာ ၂မ်ိဳးကို အခ်ိဳ႕သူတို႔မွာ နားမလည္ဘဲ ေျပာေနၾကေပသည္။ ဤပညာ ၂မ်ိဳး ကို ရွင္းလင္းရန္မွာလည္း မလြယ္ကူလွေပ။ က်မ္းတစ္ေစာင္တစ္ဖြဲ႔ႏွင့္ေရးသားမွ ရွင္းလင္း မည့္ အရာျဖစ္ေလသည္။
အဂၤလန္၊ ဂ်ပန္၊ အေမရိကန္၊ ျပင္သစ္၊ အီတလီ၊ ဂ်ာမနီ၊ ရွရားတိုင္းျပည္တို္႔တြင္ သင္ၾကား ေသာ ပညာေရး စနစ္ တုိ႔ႏွင့္ အိႏၵိယျပည္ႏွင့္ ျမန္မာျပည္တြင္ေပးအပ္ေသာ ပညာေရးစနစ မွာ မုိးႏွင့္ေျမႀကီးမွ် ကြာျခား ေနသည္ကို ေတြ႔ရေလသည္။ ပညာသင္ၾကားေရးရာတြင္ သက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ပညာရပ္မ်ားအျပင္ ရုိးရုိး သင္ၾကားရာတြင္လည္း စြမ္းစြမ္းတမန္ ကိုယ့္ထူးကုိယ္ခၽြန္လုိသည့္ စိတ္ႏွင့္ထုိသို႔ျပဳႏုိင္သည့္ အရည္အခ်င္း တုိ႔ုကို ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ားေမြးျမဴလာႏုိင္ေအာင္ ျပဳျပင္ေပးရမည္။
အိႏၵယျပည္ႏွင့္ ျမန္မာျပည္ရွိ ပညာေရးစနစ္မွာ မူလတန္းအလယ္တန္း၊ အထက္တန္း၊ တကၠသိုလ္ဟူ၍ အဆင့္ေလးပိုင္းမ်ရွိေလသည္။ ရွိေသာအဆင့္ေလးပိုင္းတို႔သည္လည္း ေကာင္းမြန္က်နစြာမရွိ၊ ဤမွ်ေသာ ပညာ ကို ကၽြႏု္ပ္တို႔အားေပးရာတြင္ သာရာစားေတြမ်ား လာေစ၍ ကၽြန္စိတ္၊ သေဘာက္ စိတ္ ေပါက္သူမ်ားရွိလာေအာင္ ျဖစ္ေလသည္။ ဤရည္ရြယ္ ခ်က္မွာ အဂၤလိပ္ပညာကို အိႏၵိယတြင္ ပထမထြင္သူ (ေလာဒ္မက္ေကာေလး) က လမ္းေၾကာင္းျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အိႏၵိယဘုရင္ခံခ်ဳပ္တစ္ဦးျဖစ္ေသာ (ေလာ့ကာဇုံ) က လည္းအိႏိၵယျပည္ရွိ ပညာေရးစနစ္ကို ခ်ဳပ္ႏုိင္သမွ်ခ်ဳပ္ရမည္ဟု ျမြက္ၾကားဖူးေလသည္။ အေၾကာင္းကား အင္ပိုင္ယာခ်ဲ႕ထြင္ေရးစနစ္ကို တည္တံ့ခုိင္ၿမဲေစရန္ ျဖစ္ေလသည္။
အင္ပုိင္ယာ ခ်ဲ႕ထြင္ေရးစနစ္သည္ အေရးႀကီးအရာပါေသာ ကိရိယာ လက္နက္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္သည္ကုိ ၄င္း အင္ပိုင္ယာ ခ်ဲ႕ထြင္ေရး ကို မႀကိဳက္ႏွစ္သက္သူ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးတခ်ိဳ႕က အတိအလင္း ေရးသား ထားၾကေလသည္။ အေ၀းႀကီးမရွာဘဲ အနီးကေလးျဖစ္ေသာ (ျမန္ မာစာညႊန္႔ေပါင္းက်မ္း) အခ်ိီးတြင္လည္း အင္ပိုင္ယာခ်ဲ႕ထြင္ ေရးစနစ္ႏွင့္ ပညာေရးစနစ္ မည္သို႔သက္ဆိုင္ေၾကာင္း အရိပ္အျမြက္ မွ် ျပထား ေလသည္။
သို႔ပညာေရးစနစ္ကို အင္ပိုင္ယာခ်ဲ႕ထြင္ေရးစနစ္ႏွင့္ တံသုတ္ကုိက္ညီေလေအာင္ ျမန္မာ ျပည္၌ ပညာမသင္ မေနရ ဥပေဒမထားရွိျခင္း၊ သင္ၾကားရန္ ဘာသာရပ္မ်ားမွာ အနည္းငယ္ သာရွိ၍ အကုန္အစဥ္ သင္မေပးျခင္း၊ ေက်ာင္းကန္အသီးသီးတုိ႔တြင္ ကေလးလူငယ္တုိ႔အား အင္ပိုင္ယာ ခ်ဲ႕ထြင္ေရး စနစ္၏ ေထာက္ပံ့သူ မ်ားမ်ားျဖစ္ေအာင္ ပညာတတ္နည္းေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး အတားအဆီး အပိတ္အပင္ မ်ားထားျခင္း တုိ႔ ျဖစ္ေလသည္။
ဥပမာတစ္ခုျပရေသာ္ ယခု ကၽြႏု္ပ္တုိ႔တကၠသိုလ္ ပညာေရးစနစ္မွာ (ေဂ်ေဟာလဒိန္) (ကာဒီနယ္နယူးမင္း) (အဘရာဟင္ဖလက္နာ) (ဖေရာ္ဖက္ဆာဇင္မန္း) စေသာ ပုဂ္ဂုိလ္ ႀကီးတုိ႔ ေရးသားခ်က္မ်ားမွာ အထူး ကြာျခားၿပီးလွ်င္ အတြင္းေရးသိသူတုိ႔သည္ မည္မွ်ဆုိး၀ါး သည္ကို သိၾကရေပသည္။ တုိင္းျပည္ေငြ ႏွင့္ေဆာက္၍ တုိင္းျပည္ရွိလူမ်ားအတြက္ ေက်ာင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြႏု္ပ္တုိ႔တကၠသိုလ္ (ယုဒသန္ တကၠသုိလ္ဆရာျဖစ္သင္ အားလုံး ေပါင္းဆုိလိုသည္) မွာ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔အား (ကေလးကို အရိပ္ အေရာင္ ျပတယ္ ဖိုးလ နတ္သား) မွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။
တုိင္းသူျပည္သားမ်ားမွာ ဤပညာေရးတြင္ ဘာမွ်ေျပာပိုင္ဆုိပိုင္ခြင့္မရွိ။
တိုင္းသူျပည္သား က ေျမွာက္တင္ေသာ ကုိယ္စားလွယ္အနည္းငယ္မွ် အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ပါေသာ္လည္း တန္ခိုး အာဏာအလ်ဥ္းမရွိေပ။ တကၠသိုလ္ေကာင္စီ အစည္းအေ၀းမွာ တစ္ႏွစ္တြင္တစ္ခါႏွစ္ခါမွ် ျပဳလုပ္၍ နာရီ၀က္ ႏွင့္ အစည္းအေ၀းမွ စာတမ္းမ်ားကုိ ၄င္းတို႔ စီစဥ္သလုိ ဖတ္ျပၿပီးလွ်င္ ၿပီးဆုံးသြားသည္က မ်ားေလသည္ ဟု ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ၾကားရေလသည္။
အခ်ိဳ႕က ျမည္မာျပည္ပညာေရးစနစ္တြင္ ပညာေတာ္သင္ေစလႊတ္ျခင္းကို ညြန္ျပၾက၏။ ပညာေတာ္သင္ ေစလႊတ္ျခင္း သည္ စင္စစ္ေကာင္းမြန္ေသာ္လည္း ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ျပည္တြင္ အသုံးျပဳသည့္ စနစ္မွာ အလြန္ညံ့ဖ်င္း ေနသည္။ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ပညာေတာ္သင္ ၁၂ေယာက္ မက တစ္ေထာက္ေစလႊတ္ေစကာမူ ယခု စနစ္အရ လႊတ္ေသာပညာသင္သူတုိ႔မွာ တစ္ရာ မွ တစ္ေယာက္ျမန္မာျပည္အား အက်ိဳးရွိေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ သည့္ အရည္အခ်င္းရွိ မည္မ ဟုတ္ေပ။
ပညာေတာ္သင္ေစလႊတ္သည္ ဆုိသည္မွာ ဘိလပ္ကိုပို႔ျခင္းကုိ သာဆုိသည္မဟုတ္။ တစ္စုံ တစ္ခုေသာ အတတ္ပညာထြန္းကားရာသို႔ ထုိအတတ္ကို အၿပီးတုိင္ေျမာက္သင္လိုသူအား ေစလႊတ္ျခင္းျဖစ္ေလသည္။ သၾကား လုပ္ငန္း သင္လိုသူအား သၾကားလုပ္ငန္း အႀကီး အက်ယ္ျပဳလုပ္ရာ ဌာနသို႔လည္းေကာင္း၊ လယ္ယာ စုိက္ပ်ိဳးေရး အတတ္သင္လိုသူအား ထုိအတတ္ျပန္႔ပြားေရး ဌာနသို႔လည္းေကာင္း အခ်ဳပ္အခ်ယ္ မရွိဘဲ ေစလႊတ္ျခင္းျဖစ္ေလ သည္။ သို႔မွာလွ်င္ တိုင္းျပည္ႀကီးပြားႏုိင္မည္။ ဤကား ကၽြႏု္ပ္ပညာႏွင့္ သခင္ပညာ ခြဲျပ ပုံတည္း။
မိဘမ်ားသို႔
ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမန္မာျပည္ရွိ မိဘမ်ားထံသို႔ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အစီရင္ခံလိုသည္။ ယခုေခတ္ႀကီး သည္ကား အၿပိဳင္အဆုိင္ေခတ္ႀကိီးျဖစ္သည္ကို ၄င္းတို႔သိရွိေကာင္း သိရိွၾက ပါလိမ့္မည္။ အၿပိဳင္အဆုိင္ ေခတ္ႀကီးတြင္ ေဟာင္းႏြမ္းေသာ နည္းစနစ္မ်ိဳးျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္တို႔အ ရွည္သျဖင့္ မတည္တန္႔ႏုိင္ပါ။ အစိုးရ ရာထူး ဌာနႏၱတုိ႔အတြက္သာ မိမိတုိ႔သားသမီးပညာ ေရး ကို ေရွးရႈျပဳ၍ ညြန္ၾကားျခင္း မျပဳပါလင့္။ အမ်ိဳးႏွင့္ တုိင္းျပည္ အက်ိဳးရွိေစမည့္လုပ္ငန္း မ်ားကုိ မိမိတုိ႔သားသမီးမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းကို တားဆီးပိတ္ပင္ျခင္းမျပဳဘဲ အားေပးၾကေစ လုိပါ သည္။
ေငြအင္အားျပည့္စုံလွ်င္ မိမိတုိ႔၏ သားသမီးမ်ားႏွင့္ သင့္ေတာ္မည့္တုိင္းျပည္သုိ႔ ေစလႊတ္ ျခင္းက ဤတကၠသိုလ္ သို႔ခ်ည္း ေစလႊတ္ျခင္းထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္သည္ဟု ကၽြႏု္ပ္တုိ္႔ ယူဆ မိေပသည္။ ဥပမာ ဆုိေသာ္ ဂ်ပန္ျပည္သည္ ယခုအခါတြင္ စက္မႈပညာတြင္ အလြန္ထြန္း ကား၍ အျခားတုိင္းျပည္မ်ားထက္ ရာခုိင္ႏႈန္း ၅၀မွ် ပိုမို၍ ဂ်ပန္ျဖစ္ကုန္ပစၥည္းတုိ္႔ကို ႏုိင္ငံျခားသို႔ တင္ပို႔ႏိုုင္ေလသည္။ သို႔ျဖစ္ရကား ဂ်ပန္ျပည္ သို႔ မိမိတုိ႔၏ သားသမီးမ်ားကုိ ပညာသင္ေစလုိလွ်င္ ဤတကၠသို္လ္တြင္ ပညာသင္သည္ထက္ အက်ိဳးရွိ မည္ဟု ကၽြႏု္ပ္ ထင္ေပသည္။
ကၽြႏု္ပ္တို႔ သိရသေလာက္မွာ ဂ်ပန္ျပည္တြင္ ပညာသင္ၾကားရသည့္ စားရိတ္သည္လည္း အလြန္ဆုံး တစ္လလွ်င္ ၁၀၀၊ ၁၅၀မွ် က်မည္ျဖစ္ရာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ တကၠသိုလ္တြင္ ပညာသင္ ၾကားရသည့္ စားရိတ္ႏွင့္ မ်ားစြာမကြာေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔တစ္သက္မွ် ေကာင္းစားသည္ ကို မၾကည့္ရႈဘဲ ေနာင္လာ ေနာင္သား မ်ား၏ အက်ိဳးကို ေမွ်ာ္ကုိး၍ ျမန္မာျပည္ရွိ မိဘမ်ား သည္မိမိတို႔၏ သားသမီးတို႔အား ကမၻာတစ္ဖက္စြန္းပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ေသာကႏွင့္သံေယာ ဇဥ္ကို ေဘးခ်ိတ္၍ စြန္႔စားသင့္သည္။ ပညာရွိေစ သင့္သည္။ စီးပြားရွာေစသင့္သည္။ ဤသည္သာလွ်င္ ယခုေခတ္ႏွင့္ညီေသာ နည္းလမ္း ျဖစ္ေပသည္။
မွတ္ခ်က္ ။ ။ ကိုေအာင္ဆန္းတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားဘ၀က တကၠသိုလ္အုိးေ၀မဂၢဇင္း တြင္ ေရးသားေသာ ကုိလိုနီ ေခတ္ ႏွင့္ ပက္သက္ေသာ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါသည္။ ထုိစဥ္ကေရး သားေသာ မူရင္းသတ္ပုံအတုိင္း ေဖာ္ျပ ထားပါသည္။
စာကုိး။ ။ အုိးေ၀၏ ေရႊရတုအဆင့္ လက္ေရြးစင္စာအုပ္၊ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္၊ ႏုိ၀င္ဘာ အုိးေ၀စာ ေပတုိက္။
ဆက္ရန္