ျမန္မာႏုိင္ငံမႇ တစ္ဆင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားသို႔ သစ္ေမႇာင္ခို တင္ပို႔မႈ ျမင့္တက္ေနေသာေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ကမၻာေပၚရႇိ သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈ အျမင့္ဆံုး ႏိုင္ငံမ်ားထဲတြင္ ပါ၀င္ေနေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံႏႇင့္ အျမတ္ရလြယ္ေသာ နယ္စပ္ေဒသရႇိ တရားမ၀င္ ရင္းႏႇီးျမဳပ္ႏွံ မႈမ်ားအေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားေသာ နယ္သာလန္ အေျခစိုက္ Transnational Institute ၏ မၾကာမီက ထုတ္ျပန္လိုက္ေသာ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၁၉၈၈ ခုႏႇစ္ေနာက္ပိုင္း သစ္ေမႇာင္ခို ထုတ္ယူမႈ ပိုမိုမ်ားျပား လာေၾကာင္းႏႇင့္ အထူးသျဖင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏႇင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ နယ္စပ္တစ္ေလွ်ာက္ အျဖစ္မ်ားေနေၾကာင္း၊ အမႇန္တြင္ ထိုကာလအတြင္း ထိုင္းႏိုင္ငံႏႇင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတို႔တြင္ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ဆိုင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ျပင္းထန္လာခဲ့ျခင္း၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဥပေဒျဖင့္ ခ်မႇတ္အကာအကြယ္ ေပးလာျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမႇ သစ္မ်ားကို ေမႇာင္ခိုခိုးထုတ္မႈ ပိုျမင့္တက္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရႇိသည္။
Global Witness ၏ ခန္႔မႇန္းခ်က္အရ ၂၀၀၆ ခုႏႇစ္ မတိုင္မီ ကာလအတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံမႇ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္သို႔ တရားမ၀င္ လမ္းေၾကာင္းမႇ တင္သြင္းေနေသာ သစ္ပမာဏမႇာ ႏႇစ္စဥ္ကုဗမီတာ တစ္သန္းခန္႔ ရႇိေၾကာင္း၊ ၂၀၀၆ ခုႏႇစ္တြင္ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္၍ သစ္ေမႇာင္ခို ခိုးထုတ္မႈ တားဆီးေရးအတြက္ ႏႇစ္ႏိုင္ငံ သေဘာတူ လက္မႇတ္ေရးထိုး လိုက္ေသာေၾကာင့္ နယ္စပ္မႇ ခိုးထုတ္မႈ အထိုက္အေလ်ာက္ က်ဆင္းသြားေသာ္လည္း ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမႇ တင္ပို႔မႈ ျမင့္တက္ေနခဲ့ေသာေၾကာင့္ သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈ ျမင့္တက္ေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျပည္တြင္း လက္နက္ကိုင္မ်ားႏႇင့္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ အဆိုပါ သစ္ေမႇာင္ခို ခိုးထုတ္မႈမႇာ အျမတ္ရလြယ္ေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းျဖစ္လာၿပီး တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယႏႇင့္ ထိုင္းကုမၸဏီတို႔ ၀င္ေရာက္ ရင္းႏႇီးျမဳပ္ႏႇံ လာၾကေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ တ႐ုတ္ႏႇင့္ ထိုင္းကုမၸဏီမ်ားက အစိုးရႏႇင့္ လည္းေကာင္း၊ လက္နက္ကိုင္ အင္အားစုမ်ားထံမႇ လည္းေကာင္း သေဘာတူညီမႈ ရယူကာ သက္ဆိုင္ရာ နယ္စပ္ေဒသ အသီးသီးတြင္ ခုတ္ယူေနခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါ စစ္တမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ အဓိက သစ္ေမႇာင္ခို ခိုးထုတ္မႈဒဏ္ကို ခံေနရေသာ ျပည္နယ္မ်ားမႇာ တ႐ုတ္ျမန္မာနယ္စပ္ ကခ်င္ျပည္နယ္ႏႇင့္ ရႇမ္းျပည္နယ္ျဖစ္ၿပီး ထိုင္းျမန္မာ နယ္စပ္တြင္မူ ကရင္၊ ကယားႏႇင့္ ရႇမ္း ျပည္နယ္တို႔ ျဖစ္ကာ တနသၤာရီတိုင္း ေဒသႀကီးမႇာလည္း သက္ေရာက္မႈရႇိေသာ ေဒသတစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရႇိသည္။
''သစ္ေမႇာင္ခို ခိုးထုတ္မႈေတြက ေလ်ာ့မသြားေလာက္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တန္ခ်ိန္အားျဖင့္ အတိအက် ေျပာဖို႔ခက္ေပမယ့္ ပြင့္လင္းရာသီေတြဆိုရင္ ၂၄ ဘီးကားနဲ႔ တစ္ရက္ကို အစီး ၇၀၀၊ ၈၀၀ ရႇိပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ စက္ႀကီးေတြနဲ႔ကို တ႐ုတ္သစ္ခုတ္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြက လာၿပီး ခုတ္ယူၾကတာ'' ဟု တ႐ုတ္ ျမန္မာနယ္စပ္မႇ ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
(တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ ေရႊလီဘက္သုိ႔ ထြက္ခြာသည့္ လမ္းေပၚတြင္ ယခုႏႇစ္အေစာပုိင္းက ေတြ႕ရေသာ သစ္လုံးတင္ယာဥ္မ်ား)
EMG