Thursday, March 13, 2014

ျမန္မာ အနုပညာ...



ေမာင္ေက်ာ္ညြန္႔၏``အပ်ိဳမယ္ေလးမ်ား(၂၀၁၀?)``အမည္ရ ပန္းခ်ီကား။

`Pretty Girls(2010?)``By Maung Kyaw Nyunt

တကၠသိုလ္နယ္ေျမ၊ ကမာရြတ္-လွည္းတန္းက အျပင္ေဆာင္တစ္ခုပဲေနမွာ၊ ဤပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္၏ ေရာင္စုံေဆးသားေလးေတြဆိုသည္က။ ေဖေဖာ္ဝါရီ ေန႔တစ္ေန႔၏ တစ္ခုေသာ မိန္းကေလးအေဆာင္....၊ ကံ့ေကာ္မ်ားကို ျမင္ေတြ႔လိုက္ရျခင္းေၾကာင့္ကၽြနု္ပ္တို႔က ထိုသို႔ မွန္းဆေနမိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ေရမိုးခ်ိဳးျပီးစ...ထမီရင္လ်ားနွင့္သနပ္ခါးလိမ္းေနခဲ့သည့္သူမ၏အနီအနားမွာ၊နွင္းဆီမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရေသးသည္။၊ လွည္းတန္းေစ်းက မေန႔ညက သူတို႔ေလးေတြ အျပင္သို႔ ခဏထြက္လည္ၾကရင္း အေဆာင္လမ္းထိပ္ ပန္းဆိုင္ေလးမွ ဝယ္လာခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္မည္၊ မနက္ ပရက္တီကယ္လ္အမီ ေက်ာင္းသြားသည့္အခါ အဆင္သင့္ ပန္ဆင္ရန္၊

ဤပုံကားထဲက သစ္သား-ေနအိမ္မ်ိဳးေလးေတြက လြန္ခဲ့ေသာ ၁၉၈၀ ေနွာင္းပိုင္းေလာက္အထိ ရန္ကုန္မွာ၊ ....စမ္းေခ်ာင္း၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္နွင့္ကမာရြတ္ျမိဳ႕နယ္လိုမ်ိဳးရပ္ကြက္လမ္းမ်ားမွာ ျမင္ေတြ႔ရနိုင္ခဲ့ေသးသည္။

ျပတင္းကေန အျပင္သို႔ လွမ္းေငးရင္း ထမီအနီကို ဝတ္ေနသည့္ မိန္းကေလး၊ မနက္ခင္း အလင္းက သူမ၏ ခ်ည္ထည္ဝတ္စုံေလးကို တိုးတိတ္ ျဖတ္သြားခဲ့ၾကပုံ။ သူမ လွမ္းေငးရာ ျခံထဲက အစိမ္းေရာင္အခ်ိဳ႕ဆိုသည္က ျခံထဲက စည္းရိုးအကာအျဖစ္ စိုက္ပ်ိဳးထားသည့္ ဝါးရုံပင္ အခက္အလက္နွင့္ အရြက္ေလးေတြ ျဖစ္ခဲ့မည္လား၊

ထိုစဥ္အတိတ္နွစ္ေတြတုန္းက ညေနမ်ားစြာတြင္ ကၽြနု္ပ္တို႔သည္ ထိုဝါးရုံစိမ္းေလးေတြရွိသည့္ မိန္းကေလးအေဆာင္တစ္ေဆာင္သို႔ သြားေရာက္လည္ပတ္ခဲ့ဖူး၊ ဧည့္ခန္းမွာ မိနစ္မ်ားစြာ၊ ထိုင္ေစာင့္စရာ ေက်ာင္းသူမတစ္ဦးလည္း ရွိခဲ့ဖူးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ဝါးရုံေလးေတြ မဟုတ္ခဲ့လွ်င္လည္း ကိစၥ မရွိ၊ ထိုျပတင္းစိမ္းေလးနွင့္ပင္ သတိရစိတ္ဆိုသည္က ကၽြနု္ပ္တို႔အတြက္ လုံေလာက္ေနျပီပဲ။ အပ်ိဳမေလးမ်ား၏ အမူအရာအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အထူးအားျဖင့္ .....သနပ္ခါးမေလး၏ အနီးအနားတြင္ အဓိက ထိုးက်ေနခဲ့သည့္ အလင္း၊ ထိုအလင္းကို `အမွတ္-၁` ဟု ကၽြနု္ပ္တို႔က သေဘာထားလွ်င္ ခုနေျပာျပသည့္ ျပတင္းဆီက `ဝါးရုံစိမ္း`မွာ အလင္း `အမွတ္-၂` ျဖစ္ခဲ့ေပမည္။

ထိုအလင္း နွစ္ခုၾကားထဲက အခန္းတြင္းရွိ လင္းရိပ္-ေမွာင္ရိပ္မ်ား၊ မိန္းမသားတို႔၏ ဖို႔မို႔လွပျခင္းေတြ၊ ....ၾကြရြလွပသည့္ အလင္းေပးမႈျဖစ္စဥ္၊ ဤအတြက္ ``အလွဖြဲ႔`` ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္သည္ ပိုမို အသက္ဝင္လာရသည္ဟု ဆိုနိုင္မည္။

အင္ပရက္ရွင္းဝါဒ၊ အိတ္စ္ပရက္ရွင္းဝါဒစတင္စကမၻာ့ပန္းခ်ီအယူအဆမ်ား၏ ဝိဉာဥ္သည္ ဤပန္းခ်ီဆရာထံပါးတြင္ ညိတြယ္ခိုဝင္ေနခဲ့သလိုမ်ိဳး မွန္းဆရသည္။

``၆-၃၀ ေအ၊အမ္။``ေက်ာင္းထဲသို႔ေရာက္ဖို႔ လမ္းေလွ်ာက္ခ်ိန္ ၁၀-မိနစ္၊ သတၱေဗဒ လက္ေတြ႔ခန္းက ၇-၀၀ ေအ၊အမ္တြင္ စတင္မည္၊ ဤငယ္ရြယ္သူေလးေတြ ေက်ာင္းခ်ိန္ မမီမွာ ဤ``အနုပညာ``က ဘာရယ္မဟုတ္ စိုးေနမိသလို...။

ထိုအခါ ေဝဖန္သူ တစ္ဦးက ``......ဒီေန႔က ေက်ာင္းေတာ္ရဲ႕ ပရက္တီကယ္ေန႔ တစ္ေန႔ မဟုတ္ရုံမက သူတို႔ေလးေတြဟာ လွည္းတန္းက အေဆာင္သူေလးေတြလို႔ပဲ ေမာင္ရင္ေျပာသလို ဆိုပါဦး။ စိတ္ေအးလက္ေအးနဲ႔ သူတို႔ပုံစံေလးေတြ ၾကည့္ရတာ ....တကယ္တမ္း စေန-တနဂၤေႏြလို နားရက္မွာ ဘုရားသြားဖို႔ သူတို႔ ျပင္ဆင္ေနၾကတာ ပိုျပီး ျဖစ္နိုင္တယ္ဗ်။ က်ဳပ္ေျပာတာ ...ဟုတ္စ။``ဟု ဆိုခဲ့မည္။

သို႔ရာတြင္ ေဝဖန္သူတစ္ဦးဦးနွင့္ ျငင္းခုန္ရန္အတြက္ ကၽြနု္ပ္တို႔တြင္ ဘယ္တုန္းကမွ ထိုမွ် အခ်ိန္ပိုလွ်ံေနခဲ့ျခင္း မရွိ။ ....သို႔ႏွင့္ ကၽြနု္ပ္တို႔၏ ``ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း``ျဖစ္သည့္ ဤစာသားမ်ား၏ အလြန္တြင္မူ မိတ္ေဆြမ်ားကိုယ္တိုင္က .....ပန္းခ်ီဆရာ ေမာင္ေက်ာ္ညြန္႔၏ လက္ရာမြန္ပုံကားတစ္ခ်ပ္အေပၚတြင္ စိတ္ကူးေအးေဆး နွစ္သက္ခံစားရန္ပင္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...