Created on Sunday, 29 September 2013
ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီး ျပည္သူမ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေအာင္မ်ဳိးသန္႔)
လာမည့္ အႏွစ္ ၂၀ အတြင္း ရန္ကုန္ၿမဳိ႕၏ လူဦးေရ သုံးသန္းေက်ာ္ ေန႔စဥ္ ရထားအသုံးျပဳႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ႏုိင္မည္ဟု ဂ်ပန္မွ ခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း ရထား၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕၏ ယာဥ္လုိင္းက်ပ္တည္းမႈမ်ားေၾကာင့္ ရထားအသုံးျပဳသူ အေရအတြက္မွာ ေန႔စဥ္မ်ားျပား လာေနေသာ္လည္း ျဖည့္ဆည္းႏိုင္သည့္ ပမာဏမွာ ရာခုိင္ႏႈန္း အနည္းငယ္ ၀န္းက်င္သာ ရွိေနေသးသည့္အတြက္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ ရထားစနစ္ကုိ ဂ်ပန္ႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ အဆင့္လုိက္ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
"ဂ်ပန္က ဘယ္လုိမွန္းထားလဲဆုိရင္ အခု ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္ ရထားေတြကုိ အသုံးျပဳေနတာက လူဦးေရ တစ္သန္းေက်ာ္ေက်ာ္ ၀န္းက်င္ေလာက္ ရွိတယ္။ အဲဒီအေနအထားကလည္း လက္ရွိရန္ကုန္ၿမဳိ႕ရဲ႕ ခရီးသြားလာေရး အတုိင္းအတာမွာ သံုးရာခုိင္ႏႈန္းနဲ႔ ေလးရာခုိင္ႏႈန္း ေလာက္မွာပဲ ရွိေနတယ္။ အဲဒါကုိ ဂ်ပန္က လာမယ့္ ၂၀၃၅ ေလာက္မွာ လူဦးေရ သုံးသန္းသုံးႏုိင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေဆာင္သြားမယ္လုိ႔ သူတုိ႔ဘက္က ခန္႔မွန္းထားတယ္" ဟု ျမန္မာ့မီးရထား အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္မ်ဳိးက ေျပာၾကားသည္။
လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္ ရထားကုိ အရွိန္ျမႇင့္တင္ရန္ ရထားလမ္းပုိင္းမ်ားကုိ ရာႏႈန္းျပည့္ ျပင္ဆင္ႏုိင္ရန္အတြက္ ျမန္မာ့မီးရထား ၀န္ႀကီးဌာန၊ အစီအစဥ္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
၂၀၁၃ မတုိင္မီကတည္းက သေဘာတူညီထားခ်က္အရ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္ ရထားလမ္း၏ စနစ္မ်ားကုိ အဓိကထား ျပဳလုပ္ရန္ ပါရွိခဲ့သည့္အျပင္ အနာဂတ္ စီမံကိန္းမ်ားအရ ျဖတ္လမ္းက်ယ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိ႔ျပင္ လက္ရွိရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္လမ္း ဒီဇုိင္းကို အေျချပဳကာ ျပဳျပင္ေရးဆြဲ တည္ေဆာက္မႈမ်ား ပါ၀င္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထား ၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
၎အျပင္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္ ရထားလမ္း စီမံကိန္းအျပင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ Main Plan အရ သီလ၀ါ ဆိပ္ကမ္းအထိ ေဖာက္လုပ္မည္ဟု ပါရိွေၾကာင္း မီးရထား ၀န္ႀကီးဌာနမွ ႐ုံးအဖြဲ႕မွဴး ဦး၀င္းေနာင္က ေျပာၾကားထားသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္ ရထားလမ္းႏွင့္ ေနာင္လာမည့္ ရထားလမ္း စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွ အတုိးႏႈန္း သက္သာေသာ ေခ်းေငြမ်ားကုိလည္း ထုတ္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေျပးဆြဲေနေသာ ၿမဳိ႕ပတ္ရထားလုိင္းေပါင္း ၂၁ လုိင္းရွိၿပီး ငါးမိနစ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ထြက္ရွိေနၿပီး တစ္ေန႔လွ်င္ ေခါက္ေရ ၂၀၀ တြင္ လူဦးေရ တစ္သိန္းေက်ာ္မွာ အသုံးျပဳေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
EMG
ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီး ျပည္သူမ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေအာင္မ်ဳိးသန္႔)
လာမည့္ အႏွစ္ ၂၀ အတြင္း ရန္ကုန္ၿမဳိ႕၏ လူဦးေရ သုံးသန္းေက်ာ္ ေန႔စဥ္ ရထားအသုံးျပဳႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ႏုိင္မည္ဟု ဂ်ပန္မွ ခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း ရထား၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕၏ ယာဥ္လုိင္းက်ပ္တည္းမႈမ်ားေၾကာင့္ ရထားအသုံးျပဳသူ အေရအတြက္မွာ ေန႔စဥ္မ်ားျပား လာေနေသာ္လည္း ျဖည့္ဆည္းႏိုင္သည့္ ပမာဏမွာ ရာခုိင္ႏႈန္း အနည္းငယ္ ၀န္းက်င္သာ ရွိေနေသးသည့္အတြက္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ ရထားစနစ္ကုိ ဂ်ပန္ႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ အဆင့္လုိက္ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
"ဂ်ပန္က ဘယ္လုိမွန္းထားလဲဆုိရင္ အခု ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္ ရထားေတြကုိ အသုံးျပဳေနတာက လူဦးေရ တစ္သန္းေက်ာ္ေက်ာ္ ၀န္းက်င္ေလာက္ ရွိတယ္။ အဲဒီအေနအထားကလည္း လက္ရွိရန္ကုန္ၿမဳိ႕ရဲ႕ ခရီးသြားလာေရး အတုိင္းအတာမွာ သံုးရာခုိင္ႏႈန္းနဲ႔ ေလးရာခုိင္ႏႈန္း ေလာက္မွာပဲ ရွိေနတယ္။ အဲဒါကုိ ဂ်ပန္က လာမယ့္ ၂၀၃၅ ေလာက္မွာ လူဦးေရ သုံးသန္းသုံးႏုိင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေဆာင္သြားမယ္လုိ႔ သူတုိ႔ဘက္က ခန္႔မွန္းထားတယ္" ဟု ျမန္မာ့မီးရထား အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္မ်ဳိးက ေျပာၾကားသည္။
လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္ ရထားကုိ အရွိန္ျမႇင့္တင္ရန္ ရထားလမ္းပုိင္းမ်ားကုိ ရာႏႈန္းျပည့္ ျပင္ဆင္ႏုိင္ရန္အတြက္ ျမန္မာ့မီးရထား ၀န္ႀကီးဌာန၊ အစီအစဥ္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
၂၀၁၃ မတုိင္မီကတည္းက သေဘာတူညီထားခ်က္အရ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္ ရထားလမ္း၏ စနစ္မ်ားကုိ အဓိကထား ျပဳလုပ္ရန္ ပါရွိခဲ့သည့္အျပင္ အနာဂတ္ စီမံကိန္းမ်ားအရ ျဖတ္လမ္းက်ယ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိ႔ျပင္ လက္ရွိရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္လမ္း ဒီဇုိင္းကို အေျချပဳကာ ျပဳျပင္ေရးဆြဲ တည္ေဆာက္မႈမ်ား ပါ၀င္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထား ၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
၎အျပင္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္ ရထားလမ္း စီမံကိန္းအျပင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ Main Plan အရ သီလ၀ါ ဆိပ္ကမ္းအထိ ေဖာက္လုပ္မည္ဟု ပါရိွေၾကာင္း မီးရထား ၀န္ႀကီးဌာနမွ ႐ုံးအဖြဲ႕မွဴး ဦး၀င္းေနာင္က ေျပာၾကားထားသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္ ရထားလမ္းႏွင့္ ေနာင္လာမည့္ ရထားလမ္း စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွ အတုိးႏႈန္း သက္သာေသာ ေခ်းေငြမ်ားကုိလည္း ထုတ္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေျပးဆြဲေနေသာ ၿမဳိ႕ပတ္ရထားလုိင္းေပါင္း ၂၁ လုိင္းရွိၿပီး ငါးမိနစ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ထြက္ရွိေနၿပီး တစ္ေန႔လွ်င္ ေခါက္ေရ ၂၀၀ တြင္ လူဦးေရ တစ္သိန္းေက်ာ္မွာ အသုံးျပဳေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
EMG
0 comments:
Post a Comment