ေဟတီႏုိင္ငံၿမိဳ႕ေတာ္ ပိုေအာပရင့္တြင္ ကေလးမ်ားကို စာသင္ေနေသာ ဆရာတစ္ဦး (Photo:AFP)
ကမၻာတစ္ဝန္းရွိ ကေလးတစ္ဘီလ်ံ၏ ေလးပံုသံုးပံုခန္႔သည္ အေျခခံစာဖတ္ျခင္းႏွင့္ သခ်ၤာဘာသာရပ္ကို တတ္ေျမာက္ေအာင္ မသင္ၾကားႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ကမၻာတစ္ဝန္းရွိ အစိုးရမ်ား၏ ပညာေရးအသံုးစရိတ္ ေဒၚလာ ၁၂၉ ဘီလ်ံခန္႔ ႏွစ္စဥ္ေလလြင့္ဆံုး႐ံႈးေနေၾကာင္း ကုလသမဂၢ၏ ယူနက္စကိုအဖဲြ႕က ဇန္နဝါရီ ၂၉ ရက္တြင္ အစီရင္ခံစာ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ကမၻာတစ္ဝန္း ပညာေရး အရည္အေသြး က်ဆင္းလာမႈေၾကာင့္ စာမတတ္သူဦးေရသည္ ယခင္ယူဆထားသည္ထက္ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔ေနေၾကာင္း ယူနက္စကို၏ အစီရင္ခံစာအရ သိရသည္။
ဆင္းရဲေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လူငယ္ေလးဦးအနက္ တစ္ဦးသည္ စာတစ္ေၾကာင္းကိုပင္ မဖတ္ႏိုင္ၾကဘဲ အာဖရိကေအာက္ပိုင္းေဒသတြင္ ယင္းလူငယ္အေရအတြက္ ရာခိုင္ႏႈန္း ၄ဝ အထိ ျမင့္တက္လာေၾကာင္း သိရသည္။ အသက္ ၁၅ ႏွစ္မွ ၂၄ ႏွစ္ၾကားရွိသူကို လူငယ္ဟု ကုလသမဂၢက သတ္မွတ္ေသာ္လည္း ယူနက္စကို၏ သတ္မွတ္ခ်က္မွာမူ ေဒသအလိုက္ ကဲြျပားသည္။ “ကေလးေတြဟာ ေက်ာင္းမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနခဲ့ေပမယ့္ လုိအပ္တဲ့ပညာရပ္ေတြ မတတ္ေျမာက္ရင္ ပညာသင္မႈရဲ႕ အဓိကအခ်က္ကဘာလဲ” ဟု စာမ်က္ ႏွာ ၅ဝဝ နီးပါးရွိသည့္ Education for All Global Monitoring Report ျပဳစုေရးအဖြဲ႕ ဒါ႐ိုက္တာေပါလင္႐ို႕စ္က ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့သည္။
အစီရင္ခံစာတြင္ပါေသာ ႏိုင္ငံသံုးပံုတစ္ပံုကို စိစစ္ေလ့လာမႈအရ ယင္းႏုိင္ငံမ်ားရွိ မူလတန္းျပ ဆရာအားလံုး၏ ေလးပံုသံုးပံုထက္ နည္းပါးေသာ အေရအတြက္ကိုသာ ႏုိင္ငံအဆင့္အထိ ေလ့က်င့္ေပးထားေၾကာင္း သိရသည္။ ကမၻာတစ္ဝန္း မူလတန္းကေလး သန္း ၁၂ဝ သည္ ေက်ာင္းကိုႏွစ္အနည္းငယ္သာ တက္ဖူးသူ သို႔မဟုတ္ လံုးဝမတက္ဖူးသူတို႔ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းအစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
ကေလးသန္း ၂၅ဝ က အေျခခံပညာေရးကိုပင္ မတတ္ေျမာက္ျခင္းအတြက္ ေလလြင့္ဆံုး႐ံႈးမႈသည္ ကမၻာတစ္ဝန္း မူလတန္းပညာေရးအတြက္ အသံုးျပဳမႈအားလံုး၏ ၁ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း သို႔မဟုတ္ ေဒၚလာ ၁၂၉ ဘီလ်ံႏွင့္ ညီမွ်ေၾကာင္း ယင္းအစီရင္ခံစာကဆိုသည္။ အစီရင္ခံစာတြင္ ပါဝင္ေသာ ႏိုင္ငံ ၃၇ ႏိုင္ငံရွိ ကေလးမ်ားသည္ စာသင္ျခင္း မရွိသျဖင့္ ယင္းႏိုင္ငံမ်ား၏ ပညာေရးအတြက္ သံုးစြဲေသာေငြအားလံုး၏ ထက္ဝက္ထက္မနည္း ဆံုး႐ႈံးေနေၾကာင္း သိရသည္။ အစိုးရမ်ားသည္ ကေလးမ်ား ေက်ာင္းေနႏႈန္းကိုသာမက ကေလးအားလံုး ညီတူညီမွ်ႏွင့္ ပိုမိုေကာင္းမြန္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရးတို႔ကိုပါ ဦးစားေပးေစလိုေၾကာင္း ယင္းအစီရင္ခံစာတြင္ တိုက္တြန္းထားသည္။
Ref:AFP
0 comments:
Post a Comment