Thursday, October 10, 2013

နာမည္ ငါး ခု နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္

ေမေမေရ...
က်ေနာ္ ေက်ာင္းဆင္းခါစက ကရင္ၿပည္နယ္ဘက္မွာ ေရွ႔တန္းထြက္ခဲ့ရတယ္...။ တကယ့္ကုိ ေတာနက္ၾကီးထဲမွာ ေပါ့ က်ေနာ္တုိ႔တေတြ ၂ပတ္ေလာက္ရိကၡာကုိ တလေလာက္ဆန္႔ၿပီးစားရတယ္...။ဒီေလာက္ ေတာင္ေတြ၀န္းရံေနတဲ့ ပူၿပငး္တဲ့ေႏြရာသီမွာ မ်က္ႏွာ သစ္ေရခ်ဳိးဖုိ႔ဆုိတာေ၀းစြ..၊ ေကာ္ဖီေရာင္ ရြံေရေတြကုိ အနည္ထုိင္ေအာင္ ေစာင့္ေသာက္ရတယ္ေလ....။ငွက္ေပ်ာအူကုိ ဟင္းလုပ္ၿပီး ရန္သူေတြကုိ တုိက္ထုတ္ခဲ့ရတာပါ...။အဲဒီနားကရြာေတြကလဲ ရြားသားအေယာင္ေဆာင္ သူပုန္ေတြပဲမုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ သတင္းေတြကုိ အၿမဲနားစြင့္ၿပီး ဆြဲမုိင္းဆြဲၿခင္း ၊ခ်ဳံခုိတုိက္ခုိက္ၿခင္းေတြ လုပ္ေနၾကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ရဲေဘာ္ေတြ လည္း ေတာ္ေတာ္ က်ဆုံးကုန္ခဲ့ၿပီ ...က်ေနာ္တုိ႔အတြက္ေတာ့ နုိင္ငံေတာ္ အလံၿခဳံၿပီး သၿဂဳိလ္လုိက္ရုံမွ လြဲ၍ ဘာမွမတတ္နုိင္ခဲ့ ပါဘူး..။သူတုိ႔ဘက္က တေယာက္ႏွစ္ေယာက္ထိၿပီဆုိရင္ ေလဒီယုိေတြထဲမွာ ပါလာၿပီ ...။ ခမရ () က ဗုိလ္() ဦးစီးက ရြာသားဘယ္ႏွစ္ေယာက္ကုိ ဘယ္လုိသတ္ လုိိက္တာ ဆုိၿပီး မဟုတ္သတင္းလႊင့္ၾကတယ္ေလ....ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ လူသတ္ေကာင္ေတြဆုိၿပီး အမည္တပ္တယ္ေၿပာပါေစေမေမ က်ေနာ္ တုိ႔က သူတုိ႔အၿမင္ေတာ့ လူသတ္ေကာင္ေပါ့....။

ေမေမေရ...
ဘယ္သူမဆုိ ကုိယ္လုပ္ေနတဲ့အလုပ္ေပၚမွာ သစၥာရွိရွိ မွန္မွန္ကန္ကန္လုပ္ခဲ့လုိ႔ ရာထူးတက္ရင္ ေပ်ာ္ၾကတာပဲမဟုတ္လား ...။ ဘယ္သူမွ ကုိယ္ရာထူးတက္လုိ႔ မေပ်ာ္တဲ့သူဆုိတာ မရွိပါဘူး... က်ေနာ္တုိ႔လုိ ေသမင္းနဲ႔ စစ္ခင္းေနသူေတြအတြက္ ေသကံမေရာက္ အသက္မေပ်ာက္လုိ႔ တဆင့္ၿမင့္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခြင့္ရတာ ပုိေတာင္မေပ်ာ္သင့္ဘူးလား ..။ရာထူးကုိ စုံမက္လုိ႔မဟုတ္ဖူးေမေမ...ကုိယ့္လုပ္ခဲ့အလုပ္အတြက္ အသိအမွတ္ၿပဳၿခင္းခံရတာကုိ က်ေနာ္ တုိ႔ေပ်ာ္ရႊင္မိပါတယ္ .....ဒါေပမယ့္ မလုိသူေတြကက်ေနာ္တုိ႔ကုိေၿပာၾကတယ္ ..." အာဏာရူးေတြ"တဲ့....။ ရွိပါေစေတာ့ ေမေမ က်ေနာ္တုိ႔က သူတုိ႔ေၿပာေနတဲ့ အာဏာရူး တေကာင္ေပါ့....။

ေမေမေရ...
က်ေနာ္ ဗုိလ္ေလာင္းဘ၀က ၾကဳိးစားခဲ့လုိ႔ "မဟာဘြဲ႔လြန္တက္ရန္ အရည္အခ်င္းမွီ သည္ "ဆုိတဲ့ စာေလးတေၾကာင္းပါခဲ့တယ္...ဒါ့ေၾကာင့္ က်ေနာ္ အခု ရုရွားနုိင္ငံမွာ ဘြဲ့လြန္တက္ေနတယ္ ေမေမ...။ဒါေပမယ့္ "မဟာဘြဲ႔လြန္တက္ရန္ အရည္အခ်င္းမွီ သည္" ဆုိတဲ့ စာေလးပါတဲ့ သူတုိင္း ရုရွားနုိင္ငံမွာ ပညာသင္ၾကားခြင့္မရၾကပါဘူး က်ေနာ္ တုိ႔ေတြ ၿမန္မာနုိင္ငံမွာ ၀င္ခြင့္စာေမးပြဲေတြ ေၿဖရတယ္...စိတ္ဓါတ္စည္းကမ္းေကာင္းတဲ့ သူေတြကိုေရြးတယ္...ေနာက္ၿပီး ရုရွား အေၿခခံဘာသာစကားကုိ ေအာင္ၿမင္တဲ့ သူေတြသာလွ်င္ ရုရွားနုိင္ငံမွာ ပညာသင္ၾကားခြင့္ရွိခဲ့တယ္ ...။က်ေနာ္တုိ႔ ဒီမွာ အခ်ိန္မၿဖဳန္းပါဘူး ၿမန္မာနုိင္ငံအတြက္ သာေရးနာေရးေတြမွာ တတ္နုိင္သေလာက္ ကူညီၾကတယ္ ....ကုိယ္သိထားတဲ့ နည္းပညာအခ်ဳီ႔ကုိ ဆုိဒ္ေလးေတြေထာင္ၿပီး ၿမန္မာနုိင္ငံက သူေတြကုိ တတ္နိုင္သေလာက္ကူညီၾကတယ္...ေနာက္ပီး က်ေနာ္ တုိ႔ သင္ၾကားခဲ့တဲ့ပညာမွန္သမွ် က်ေနာ္ တုိ႔ ကုိယ္က်ဳိးအတြက္ သုံးပုိင္ခြင့္မရွိပါဘူး..တုိင္းၿပည္အတြက္ပါ ...က်ေနာ္တုိ႔ဒီမွာ တလကုိ $275 ရတယ္ ...ဒီနုိင္ငံရဲ့ ေအာက္ေၿခလူတန္းစား လစာက တလကုိ $ 1000(တေထာင္) ေက်ာ္တယ္ ...က်ေနာ္တုိ႔ ခ်ဳိးၿခံ ေခ်ြတာ စြာနဲ႔ ေလာက္ငွေအာင္ သုံးနုိင္ပါတယ္ က်ေနာ္တုိ႔ေတြက စစ္သားေတြပဲ မဟုတ္လား...ဒါေပမယ့္ တခ်ဳိ႔သူေတြက ေၿပာၾကတယ္..။ ဘာေတြကို ဘယ္လုိၾကည့္ၿပီး ေၿပာၾကလဲ ေတာ့ က်ေနာ္ မသိဘူးေမေမ ..က်ေနာ္တုိ႔ကုိ နုိင္ငံဘ႑ာၿဖဳန္းတဲ့ေကာင္ေတြ ၊ ၿပည္သူပုိက္ဆံ ထုိင္ၿဖဳန္းတဲ့ ေကာင္ေတြ တဲ့...။ေၿပာၾကပါေစ ေမေမ က်ေနာ္တုိ႔က သူတုိ႔ေတြ စြပ္စြဲေနတဲ့ နုိင္ငံဘ႑ာၿဖဳန္းတဲ့ေကာင္ေတြ ေပ့ါ...။

ေမေမေရ...
တခါတေလ က်ေနာ္ကြန္ပ်ဴတာကိုေတာင္ မဖြင့္ခ်င္ေတာ့ဘူး...ကြန္ပ်ဴတာကုိဖြင့္လုိက္တာနဲ႔ သူမ်ားမေကာင္းေၾကာင္း ကုိယ္ေကာင္းေၾကာင္းေရးထားတဲ့ မေကာင္းသတင္းေတြကုိပဲ ေန႔တုိင္းေတြ႔ေနရတယ္...အၿမင္မတူတာကုိ က်ေနာ္ လက္ခံေပမယ့္ တဖက္သားကုိ အပုတ္ခ် မေကာင္းသတင္းေၿပာေနတာကုိ က်ေနာ္တုိ႔ နားလည္တတ္ေအာင္ မနည္းၾကဳိးစားေနရတယ္...။ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ့ မဟုတ္မမွန္ သတင္းေတြကုိ လႊင့္ ၿပီး ဘာမွ မသိနားမလည္ေသးတဲ့လူငယ္ေတြကို က်ေနာ္တုိ႔ကုိအမုန္းၾကီးေအာင္ ၀ါဒၿဖန္႔ေနၾကတယ္..က်ေနာ္တုိ႔တေတြအမွန္ကုိ ၿပန္လည္ေၿဖရွင္းၿပေတာ့လည္း အရမ္းေဟာင္လြန္းတဲ့ စစ္ေခြးဆုိၿပီး အေၿပာခံရတယ္ေမေမ..။
ေၿပာပါေစ ေမေမ က်ေနာ္တို႔က သူတုိ႔ ခုိင္းႏွဳိင္းတဲ့ စစ္ေခြးတေကာင္ေပါ့...။

ေမေမေရ...
က်ေနာ္စီနီယာ ဂါဒီယံ (Guardiam) တေယာက္ေၿပာၿပတယ္ေမေမ...။ သူေရွ႔တန္းထြက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူေဖေဖဆုံးသြားတယ္ဆုိတဲ့ ေၾကးနန္း၀င္လာတယ္တဲ့ ..။သူအရမ္းၿပန္ခ်င္ေပမယ့္လည္း စစ္ေၿမၿပင္မွာ ေရာက္ေနတဲ့ အတြက္ သူမၿပန္နုိင္ခဲ့ပါဘူး...သူေရွ႔တန္းက ၿပန္ေရာက္ေရာက္ၿခင္းမွာ သူ႔အေမ က်န္းမာေရးမေကာင္းလုိ႔ အသည္းအသန္ ၿဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ သတင္းထပ္မံၾကားရေတာ့ သူတပ္ကုိခြင့္တင္ၿပီး အိမ္ကုိၿပန္ခဲ့တယ္ေမေမ ....။လမ္းခရီးေ၀းတာက တေၾကာင္း ခြင့္ရက္က ခ်က္ခ်င္းၿပန္က် မလာတာကတေၾကာင္းေၾကာင့္ သူၿပန္ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ သူ႔ အေမ အသက္ကုိသူမမွီေတာ့ဘူး ...အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူ႔ေဆြမ်ဳီးေတြ သူ႔ရက္ကြက္က လူေတြက သူ႔ကုိ မိဘႏွစ္ပါးလုံး ေသတာေတာင္ ၿပန္မလာနုိင္တဲ့ေကာင္ မင္းကုိအခုလိုမ်ဳိးပညာတတ္ၿဖစ္ေအာင္ ေက်ာင္းထားေပးတဲ့ မိဘေတြ ေက်းဇူးမွ မေထာက္တဲ့ေကာင္ ၊ ေက်ဇူးကန္းတဲ့ ေကာင္ ဆုိၿပီး ၀ုိင္းေၿပာၾကတယ္တဲ့ ေမေမ...။
ေၿပာၾကပါေစ ေမေမ....က်ေနာ္တုိ႔ေတြက သူတုိ႔အထင္ ေက်းဇူးကန္းတဲ့ ေကာင္ေတြ ေပါ့....။

ရွိပါေစေတာ့ ေမေမ...
သူတုိ႔ေၿပာေနတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔က
လူသတ္ေကာင္ေတြပါ....
အာဏာရူး ေတြပါ...
နုိင္ငံဘ႑ာၿဖဳန္းတဲ့ေကာင္ေတြပါ...
စစ္ေခြးေတြပါ
ေက်းဇူးကန္းတဲ့ ေကာင္ေတြပါ...

ေနာက္ထပ္...ေနာက္ထပ္ေသာ က်ေနာ္တုိ႔မသိနုိင္တဲ့ အမည္ေတြ တပ္ပါေစ ေမေမ... က်ေနာ္တုိ႔ စိတ္ဓါတ္ေတြ ဒီေလာက္နဲ႔ မယိမ္းယုိင္နုိင္ပါဘူး...တေန႔ေန႔တခ်ိန္ခ်ိန္ မွာ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ့ ေနရာ က်ေနာ္တုိ႔ ရင္တြင္းခံစားခ်က္ေတြကုိ တနာရီေလာက္ ၀င္ခံစားမိရင္ အခုလုိေၿပာေနတဲ့ ပါးစပ္ေပါက္ေတြ အလုိလုိ ပိတ္သြားပါလိမ့္မယ္...။သာမည ဆုိတာလည္း အညာတရ ကစၿပီး သာမညဆုိတာၿဖစ္လာတာပါ...
ေတာ္၀င္ သဇင္ပန္းဆုိတာကလည္း ေတာၾကဳိေတာင္းၾကားကေနမွ အဖုိးတန္ေတာ္၀င္ဆုိတာၿဖစ္လာတာပါ...
ဒီလုိပါပဲ တုိင္းၿပည္အတြက္ အသက္အပ္ႏွင္းထားတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ အတြက္ ဘာမဟုတ္တဲ့ၿဖတ္မ်ဥ္းေလးေတြကို က်ေနာ္ ၾကဳိးစားေက်ာ္လႊားရင္း အခုဆုိ က်ေနာ္မွာ နာမည္ (၅) ခုရေနၿပီ ေမေမ....။

ငၿဖဳိး

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...