Saturday, 19 October 2013
ျပည္ေထာင္ စု သမၼတ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ ေတာ္ အမ်ဳိးသား ပို႔ေဆာင္ ေရး ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ အစီအစဥ္မွ ရန္ကုန္- မႏၲေလး ရထားလမ္း ျပန္လည္ ထူေထာင္ ျခင္းႏွင့္ အဆင့္ ျမႇင့္ တင္ျခင္း ကို ရထား ပို႔ေဆာင္ ေရး ဝန္ႀကီး ဌာန ( ျမန္မာ့ မီးရထား ) ႏွင့္ JICA တို႔ မွ ပူးေပါင္းကာ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ တြင္ စတင္ ေဆာင္ရြက္ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းသိရ သည္။ ယင္း လုပ္ငန္း စဥ္ အတြက္ သဘာဝ ပတ္ဝန္း က်င္ ထိခိုက္မႈ ဆန္းစစ္ ေလ့လာ အကဲျဖတ္ ျခင္းႏွင့္ ျပည္သူ႔ ဆႏၵ သေဘာထား ခံယူျခင္း ကို ယေန႔ နံနက္ ၈ နာရီ ခြဲ တြင္ ဒဂံု ၿမိဳ႕သစ္ အေရွ႕ပိုင္း ၿမိဳ႕နယ္ ေလးေထာင့္ ကန္ ရွိ ေကသရာ ရာမစာ သင္တိုက္ ၌ က်င္းပ ခဲ့သည္။
စီမံကိန္း တြင္ ပါဝင္ ပတ္သက္ သူ မ်ား အားလံုး ကို စီမံကိန္း ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚ လာ ႏိုင္ သည့္ ေကာင္းက်ဳိး ဆိုးက်ဳိး မ်ား ကို အသိေပး ေဆာင္ရြက္ ရန္၊ စီမံကိန္း တြင္ ပါဝင္ ပတ္သက္ သူမ်ား ၏ သေဘာ ထား အျမင္ မ်ား ကို စီမံကိန္း တြင္ ထည့္ သြင္း စဥ္းစား ရန္၊ ေဒသခံ ျပည္သူ မ်ား ၏ ေဒသႏၲရ ဗဟုသုတ မ်ား ကို ရယူ သံုးစြဲရန္၊ ပြင့္လင္း ျမင္ သာမႈ ႏွင့္ တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ မႈ ျမႇင့္တင္ ရန္၊ ပဋိပကၡ အျငင္းပြား မႈ ကို ေလွ်ာ့ခ် ေစ ရန္ႏွင့္ စီမံကိန္း လုပ္ေဆာင္ မႈ မ်ား ကို အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕ ေစ ရန္ ရည္ရြယ္ ၍ ျပည္သူ႔ ဆႏၵ သေဘာ ထား ခံယူျခင္း ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရ သည္။
အဆိုပါ စီမံကိန္း ၏ လုပ္ငန္း စဥ္ မ်ား မွာ ၆၂ဝ ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ား သည့္ ရန္ကုန္ ဘူတာမွ မႏၲေလး ဘူတာ အထိ မီးရထား ဆိုင္ရာ အေျခခံ အေဆာက္ အအံု မ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္ ေသာ လုပ္ငန္း ပစၥည္း မ်ား ကို ျပန္လည္ အဆင့္ျမႇင့္ တင္ရန္ ႏွင့္ ေခတ္မီ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုး တက္ ေစရန္၊ အျမင့္ဆုံး ရထား ခုတ္ေမာင္း မႈ ႏႈန္း တစ္ နာရီ လွ်င္ ကီလိုမီတာ ၁ဝဝ ( တစ္နာရီ မိုင္ ၆ဝ ႏႈန္း ) ရရွိရန္၊ ရန္ကုန္မွ မႏၲေလး သို႔ ရထား ေမာင္း ႏွင္ ခ်ိန္ / ၾကာခ်ိန္ ၈နာရီ ရရွိ ေစရန္၊ ေဘးကင္း လံုၿခံဳ၊ ယံုၾကည္ စိတ္ခ် ရၿပီး အခ်ိန္မွန္ ေသာ မီးရထား ဝန္ေဆာင္ မႈ ေပးႏိုင္ ရန္ ရည္မွန္း ေဆာင္ရြက္ ျခင္း ျဖစ္သည္။
ပါဝင္ေသာ လုပ္ငန္း စဥ္ မ်ားမွာ ရထား လမ္း ျပဳျပင္ ျခင္း၊ ရထား လမ္း ႏွင့္ကားလမ္း ဆံုမ်ား ျပဳျပင္ျခင္း၊ ရထား လမ္း တံတား မ်ား အဆင့္ ျမႇင့္ တင္ျခင္း၊ ဘူတာ ႐ံု၊ ရထား အလုပ္ ႐ံု မ်ားအား ျပဳျပင္ ျခင္း၊ အခ်က္ ျပ စနစ္မ်ား၊ ဆက္သြယ္ ေရး စနစ္ မ်ား၊ ထိန္းခ်ဳပ္ေရး ဌာနမ်ား ကို ေခတ္မီ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ျခင္း၊ တြဲ - စက္ေခါင္း မ်ား၊ စက္ျပင္ အလုပ္ ႐ံု မ်ား ကို အဆင့္ ျမႇင့္ တင္ျခင္း ႏွင့္ ေခတ္မီ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ျခင္း၊ ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ ေရး စနစ္ ႏွင့္ ဆက္စပ္ လုပ္ငန္း သံုး ပစၥည္း မ်ား အဆင့္ျမႇင့္ တင္ျခင္း တို႔ကို ရန္ကုန္ မွ ေတာင္ငူ၊ ေတာင္ငူ မွ ရမည္းသင္း၊ ရမည္းသင္း မွ မႏၲေလး ဟု အပိုင္း သံုးပိုင္း ခြဲျခား သတ္မွတ္ ကာ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
တည္ေဆာက္ ေရး ကာလ အတြင္း ေဆာက္လုပ္ ေရး လုပ္ငန္း မွ အလုပ္ အကိုင္ အခြင့္ အလမ္းမ်ား ေပၚေပါက္ လာမည္ ျဖစ္ၿပီး အျခား ေသာ ဆက္စပ္ လုပ္ငန္း မ်ား၊ ဝန္ေဆာင္ မႈ လုပ္ငန္း မ်ားမွ အက်ဳိး အျမတ္ မ်ား ရရွိ ႏုိင္မည္ ျဖစ္သကဲ့ သို႔ ရထား အျမန္ႏႈန္း ျမင့္လာ ျခင္း ျဖင့္ ထိခုိက္မႈ အႏၲရာယ္ ျဖစ္ေပၚ လာႏိုင္ ေၾကာင္း၊ ျဖတ္သန္း သြားလာ ရန္ ခြင့္ျပဳ ထားသည့္ ေနရာ မွ ျဖတ္သန္း ျခင္း မျပဳလုပ္ ပါက အႏၲရာယ္ ပိုမို ျဖစ္ႏိုင္ ေၾကာင္း သိရ သည္။ ေဘး အႏၲရာယ္ ကင္းရွင္း ေရး အတြက္ သံဆန္ခါ မ်ား ကာရံ လို ပါက ျပည္သူ လူထု အတြက္ ရထား လမ္း ျဖတ္သန္း ရန္ ပိုမို ခက္ခဲ လာမည္ ျဖစ္၍ ၿခံစည္း႐ိုး ခတ္ျခင္း ( ဘူတာ႐ံု မ်ား အနီး ႏွင့္ လမ္းကူးမ်ား အနီး ) ၊ လံုၿခံဳ ေဘးကင္း ေစရန္ အတြက္ မလံု ေလာက္၊ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ ရထား လမ္း ကူးမ်ား ကို ျဖတ္သန္း မႈ မျပဳေစ ရန္ ႏွင့္ ယာဥ္ စည္းကမ္း လုိက္နာ ေစရန္ ေဒသခံ မ်ား အား ပညာေပး ေဟာေျပာ ျခင္း၊ ေဒသခံ မ်ား ရထား လမ္း ကို လံုၿခံဳ ေဘးကင္း စြာ ျဖတ္သန္း ေစရန္ အေသး စား ရထား လမ္း ကူး မ်ား ထူေထာင္ ျခင္း တို႔ကို ေဆာင္ရြက္ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆုိပါ ရန္ကုန္ - မႏၲေလး ရထား လမ္း ျပန္လည္ ထူေထာင္ ျခင္းႏွင့္ အဆင့္ ျမႇင့္ တင္ျခင္း လုပ္ငန္း ကုိ ကူညီ ေထာက္ပံ့ ေငြ မ်ား၊ ေခ်းေငြ မ်ားျဖင့္ ေခတ္ စနစ္ႏွင့္ ကိုက္ညီ ၿပီး လံုၿခံဳ လ်င္ျမန္ မႈ ရိွသည့္ မီးရထား လုပ္ငန္း မ်ား ျဖစ္ေပၚ ေစ ရန္ ႏွင့္ မီးရ ထားျဖင့္ ခရီးသြား သည့္ ျပည္သူ မ်ား ေဘး အႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းစြာ ျဖင့္ သက္ေသာင့္ သက္သာ သြားလာ ႏိုင္ေစ ရန္ အတြက္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္း ရရွိသည္။
0 comments:
Post a Comment