Thursday, November 14, 2013

ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအတြက္ လူမႈစီးပြား အခြင့္အလမ္းမ်ား လိုအပ္ဟု ဒုတိယသမၼတဆို





Thursday, 14 November 2013
ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အရည္အေသြးပိုင္းမွာ အဓိက က်ေသာေၾကာင့္ ၎တို႔၏ လူမႈစီးပြားေရး အပါအဝင္ တစ္သက္တာ ပညာရပ္မ်ား ဆက္လက္ သင္ၾကားႏိုင္ေရး အခြင့္အလမ္းမ်ား ဖန္တီးေပးရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ႏုိဝင္ဘာလ ၁၂ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ စိန္ရတုခန္းမတြင္ ျပဳလုပ္ေသာ ပညာေရး ေဆြးေႏြးပြဲ၌ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာ စိုင္းေမာက္ခမ္းက ေျပာၾကားသည္။

သို႔ေသာ္ ပညာေရး အသုံးစရိတ္ပိုင္း အခက္အခဲမ်ား ရွိေနေသာေၾကာင့္ ဦးစားေပး ေဆာင္႐ြက္သင့္ေသာ က႑မ်ားကို လုပ္ေဆာင္သြားရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အရည္အေသြးပိုင္း တိုးတက္ေစရန္ ၎တို႔ကိုယ္တိုင္ ႀကဳိးစားရမည့္အျပင္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ သင္ၾကားေရး အေဆာက္အအုံမ်ားလည္း လိုအပ္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာ ဆိုသည္။
“ဒီကေက်ာင္းေတြ၊ တကၠသိုလ္ေတြက အင္မတန္ ခ့ံညားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာမေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္းက သူမ်ားကို မမီဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဘြဲ႕ရ ေက်ာင္းသားေတြကလည္း သူမ်ားေတြကို မမီ ႏိုင္ေတာ့ဘူး” ဟု ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာ စိုင္းေမာက္ခမ္းက ေျပာၾကားသည္။

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ညႊန္ၾကားခ်က္ႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီ အႀကံျပဳခ်က္တြင္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အပါအ၀င္ ပညာေရး ဝန္ထမ္း အားလုံးကို ရာထူးတိုး ေျပာင္းေရႊ႕ရာတြင္ ထင္သာ ျမင္သာရွိေသာ စနစ္ ျဖစ္ေပၚရန္ မူဝါဒတစ္ရပ္ ေရးဆြဲရန္ႏွင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ တိုက္တြန္းထားသည္။

ယင္းအျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာ စိုင္းေမာက္ခမ္းသည္ လက္ရွိ ေဆာင္႐ြက္ေနေသာ ပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈမ်ားတြင္ မူဝါဒေရးရာ ပါဝင္သူ မ်ားကို လက္ေတြ႕က်က် စဥ္းစားၿပီးမွ လုပ္ေဆာင္ၾကရန္ႏွင့္ ဦးစားေပး ျပင္ဆင္ရမည့္ အပိုင္းမ်ားကို ညႇိႏိႈင္းၾကရန္ ထပ္မံ တိုက္တြန္းသြားသည္။
“ေက်ာင္းသား ဗဟိုျပဳ၊ ကေလးဗဟို ျပဳ သင္ၾကားနည္းကို သြားတာ ဆိုေပမယ့္ တကယ္ အခ်ဳိးခ်ၾကည့္ရင္ ေက်ာင္းသားနဲ႔ ဆရာ အခ်ဳိး မညီမွ်ေသးတဲ့အတြက္ ဒါမ်ဳိးေတြကို ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ပါ” ဟု ၎က ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။

ႏိုင္ငံတစ္ဝန္း အေျခခံပညာ ဆရာ၊ ဆရာမ ဦးေရသည္ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ပညာ သင္ႏွစ္တြင္ ၂၈၃,၅၉၀ ဦး ရွိၿပီး ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ မူလတန္းျပ ဆရာ၊ ဆရာမ ၂၉,၅၃၅ ဦး ထပ္မံ ခန္႔ထားခဲ့ေၾကာင္း ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနထံမွ သိရသည္။

 the voice

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...