Monday, November 18, 2013

ခရီးမတြင္ေသးတဲ့ ပညာေရးဥပေဒ

Monday, 18 November 2013



ဒီမိုကေရစီ အစိုးရအတြက္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒနည္းတူ အဓိကက်လွေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒအတြက္ ဥပေဒျပဳေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္တို႔က အသီးသီး ေရးဆြဲလ်က္ရွိရာ လာမည့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ အစိုးရအဖြဲ႕မ်ားဘက္က ေရးဆြဲေနေသာ ဥပေဒမူၾကမ္းကို အၿပီးသတ္ၿပီး လာမည့္ေရြးေကာက္ပြဲ အေျပာင္းအလဲ မတိုင္ခင္ ျပ႒ာန္းသြားႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း ပညာေရးေဖာင္ေဒးရွင္း အဖြဲ႕ဝင္ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ (အၿငိမ္းစား) ဦးသန္းဦးက ေျပာၾကားသည္။
ပညာေရး နယ္ပယ္အတြင္း စိုးရိမ္ ပူပန္ေနၾကေသာ အဆိုပါ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈ ၿပီးဆံုးေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပထမဆုံးအႀကိမ္ ၎က ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အစိုးရ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္လာလွ်င္ လက္ရွိ ေဆာင္႐ြက္ေနေသာ ပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈမ်ားကို သက္ေရာက္မႈ ရွိႏိုင္သည့္အျပင္ ပညာေရးက႑အတြက္ အေျခခံအုတ္ျမစ္ ေပ်ာက္ဆုံးမည္ကို ပူပန္မိသည့္ အတြက္ ယင္းသို႔ စီစဥ္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ႏိုဝင္ဘာလ ၁၂ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ စိန္ရတုခန္းမတြင္ က်င္းပေသာ ပညာေရး ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာ စိုင္းေမာက္ခမ္းထံ ဦးသန္းဦးက တင္ျပသည္။

သို႔ေသာ္ ဒုတိယ သမၼတကမူ ျပည္သူလူထုႏွင့္ ပညာေရး ဝန္ထမ္းမ်ား၏ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒေပၚ ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္လွ်င္ ေရရွည္ တည္ၿမဲႏိုင္ပါလိမ့္မည္ဟု စိုးရိမ္ဖြယ္ မရွိႏိုင္ေၾကာင္း ျပန္လည္ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။

အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ရာထူးတစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုအေ႐ႊ႕၊ ဌာနတစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုအေျပာင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူအရာရွိ အေျပာင္းအေ႐ႊ႕တြင္ လက္ရွိ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို စနစ္တက် လႊဲေျပာင္းမႈ အားနည္းခဲ့သည့္ အတြက္ လူေျပာင္းလွ်င္ မူဝါဒ အေျပာင္းအလဲမ်ားပါ ႀကံဳေတြ႕ရေလ့ ရွိသည္။
အထူးသျဖင့္ ပညာေရး စီမံကိန္းမ်ား၌ ယင္းကဲ့သို႔ အလႊဲအေျပာင္းကာလမွာ အလြန္အေရးပါၿပီး မူဝါဒ မၾကာခဏ ေျပာင္းလဲပါက ေရရွည္ ပညာေရးစနစ္ တစ္ခုလုံးအတြက္ ထိခိုက္ႏိုင္ၿပီး ခိုင္မာေသာ ပညာေရး မူဝါဒႏွင့္ အမ်ဳိးသားဥပေဒမ်ား လိုအပ္ေၾကာင္း လုပ္သက္ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ရွိ ပညာေရးဝန္ထမ္း တစ္ဦးက သတိေပး ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို ေရးဆြဲရာတြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ ေကာ္မတီႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ တိုက္တြန္းမႈႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ေသာ အစိုးရအဖြဲ႕ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီတို႔သည္ အခ်ိတ္အဆက္ နည္းပါးသည့္အျပင္ ဥပေဒ တစ္ရပ္တည္းကို ႏွစ္ဖြဲ႕ခြဲ ေရးဆြဲေနၾကေသာေၾကာင့္ မည္သည့္ ဥပေဒသည္ အတည္ျပဳခံရႏိုင္ဖြယ္ ရွိသည္ကိုလည္း မွန္းဆရန္ ခက္ခဲေနသည္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ ေကာ္မတီက ေရးဆြဲခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္းကို ေအာက္တိုဘာလ ၇ ရက္ေန႔က လက္ေတြ႕က်ေသာ ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ပထမဆုံးအႀကိမ္ ထုတ္ေဖာ္ ျပသခဲ့သည္။

ယင္းဥပေဒမူၾကမ္းပါ အခ်က္ အမ်ားစုမွာ ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး ေဆာင္႐ြက္ေနေသာ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ေတာင္းဆိုခဲ့ေသာ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ႏွင့္ အရည္အေသြး တိုးျမႇင့္ေရး အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ယခုအခ်ိန္ထိ ျပည္သူလူထုထံ တရားဝင္ ခ်ျပျခင္း မရွိေသးေခ်။

ဥပေဒ ေရးဆြဲေနစဥ္ ကာလအတြင္း လက္တေလာ ပညာေရး ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျဖစ္သည့္ စာေမးပြဲစနစ္၊ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္း၊ ဆရာ ၊ ဆရာမမ်ား အရည္အေသြး ျမင့္မားေရး တို႔အတြက္ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန တာဝန္ရွိသူမ်ားက ေဆြးေႏြး ညႇိႏိႈင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနၾကေသာ္လည္း လက္ေတြ႕ အသုံးခ်ရမည့္ ပညာေရး အသုံးစရိတ္အတြက္မူ စိန္ေခၚမႈမ်ား က်န္ရွိေနေသးသည္။

သို႔ေသာ္ အဓိကအုတ္ျမစ္ျဖစ္ေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို က႑စုံ လႊမ္းၿခံဳႏိုင္ရန္ႏွင့္ အခ်ိန္တိုအတြင္း ေဆာင္႐ြက္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ အလ်င္စလို ဆုံးျဖတ္ လုပ္ကိုင္လွ်င္ မွားသြားမည္ကိုလည္း စိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္ လက္ေတြ႕က်က် ခ်င့္ခ်ိန္ ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာ စိုင္းေမာက္ခမ္းက ေျပာၾကားသည္။

ယင္းေၾကာင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ဥပေဒျပဳေရး မ႑ိဳင္ ႏွစ္ခုက အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒ ေရးဆြဲေရးကို သီးျခား လုပ္ေဆာင္ေနေသာ္လည္း လာမည့္ႏွစ္တြင္ ျပည္သူလူထု လက္ထဲကို ယင္းဥပေဒမူၾကမ္း ႏွစ္ခု လက္ဝယ္ ေရာက္ရွိလာေတာ့မည္။
မည္သည့္ ဥပေဒကို ျပည္သူလူထု ေ႐ြးခ်ယ္မည္၊ မည္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္း အတည္ျဖစ္မည္ကို ေစာင့္ဆိုင္းရဦးမည္။

တစ္ဖက္တြင္လည္း အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒ အတည္ျပဳမႈ ေနာက္က်ၿပီး လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္လာလွ်င္ ယင္းဥပေဒ၏ အလားအလာက တစ္မ်ဳိး ေျပာင္းလဲသြားေပဦးမည္။

ယင္းအေျခအေန ျဖစ္ေပၚလာပါက အဆိုပါ ဥပေဒကိုပင္ ထပ္မံေရးဆြဲမည့္ အေျခအေနတစ္ခု ေပၚေပါက္လာႏိုင္ေၾကာင္း ပညာေရးဝန္ထမ္း အသိုင္းအဝုိင္းက သုံးသပ္ၾကသည္။

“အခုပညာေရး ဥပေဒအေပၚ ျမင္ေတြ႕ေနရတာ အားရစရာ မရွိဘူး” ဟု လုပ္သက္ရင့္ ပညာေရး ဝန္ထမ္းတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

the voice

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...