"သူရဲေကာင္းလုပ္ၾကစတမ္းဆိုရင္ စစ္တပ္က သူရဲေကာင္းလုပ္ဖို႔အတြက္ အခြင့္အလမ္း ပိုမ်ားတယ္"
RNDP ပါတီ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ဦးဦးလွေစာႏွင့္ ေတြ႔ဆုံျခင္း
(ယမန္ေန႔မွအဆက္)
Voice ။ ။ ဖြဲ႕စည္းပုံကို အသစ္ျပန္ ေရးမယ္လို႔ေျပာတာေတြ ဒီလပိုင္းမွာ ေတာ္ေတာ္ အားေကာင္းလာတယ္။ NLD နဲ႔ဆိုင္တဲ့သူ အခ်ဳိ႕လည္း အေျခခံဥပေဒ ျပန္ဖ်က္ေရးလို႔ ေျပာတာေတြရွိတယ္။ NLD လိုလႊတ္ေတာ္ထဲက ပါတီတစ္ခု အေနနဲ႔ ဘာလုပ္သင့္တယ္ ယူဆပါသလဲခင္ဗ်။
UUHS ။ ။ ဒီေနရာမွာ ကြၽန္ေတာ္က ႏိုင္ငံေရးပါတီ တာဝန္ရွိသူတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ျပတ္ျပတ္သားသားပဲ။ ျပင္မယ္၊ ရတဲ့နည္းနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပင္မယ္။ ျပင္ဖို႔ဆိုတာ အင္မတန္ ခက္ပါတယ္။ ခက္ခဲေပမယ့္ သြားရလိမ့္မယ္။ ခက္တဲ့အတြက္ မျပင္ဘဲနဲ႔ အသစ္ျပန္ေရး မယ္ဆိုတာ ပိုၿပီးခက္ခဲတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကေတာ့ ျပင္ေရးပဲ သြားမယ္။ ဒီေနရာမွာ NLD အေနနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းပုံျပင္မယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ဝင္လာတယ္။ ဒီေတာ့ ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာပါ။ NLD ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ဥပေဒအႀကံေပးေတြ၊ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ေတြသည္ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ရဲ႕ လမ္းေၾကာင္းဟာ ျပင္ေရးလမ္းေၾကာင္းပဲ ျဖစ္တယ္၊ အသစ္ျပန္ေရးတဲ့ လမ္းေၾကာင္း မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာဖို႔လိုၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားအေနနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆို ခု Liberalized ျဖစ္ေနတဲ့ Process ဟာ ပ်က္သြားလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ အတြက္ မထူးဘူး။ ဒါေပမဲ့ မပ်က္ေစခ်င္ဘူး။
၂၀၀၈ ဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႀကဳိက္တဲ့ဟာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္ ဆိုတာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံကို ႀကဳိက္ျခင္း၊ မႀကဳိက္ျခင္းနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပါတီေထာင္လာတာ မဟုတ္ဘူး။ တစ္စုံတစ္ရာေရွ႕ကို Steps ေလး နည္းနည္းေက်ာ္လာမယ္။ အသက္႐ွဴေပါက္ေလး နည္းနည္း ရလာမယ္။ ျပည္သူလူထုကို အေၾကာက္တရား ကင္းေအာင္၊ Democracy Conscious ေလး နည္းနည္းရလာေအာင္ ပါတီေထာင္ၿပီး အမုန္းခံၿပီး လုပ္လာတာ။
ဒီ Process မွာ သြားေနတဲ့ဟာကို အလြန္အကြၽံ လက္ေတြ႔မက်တဲ့ Scholar လည္း မဆန္တဲ့ Emotional ဆန္ဆန္ တင္လာတဲ့ဟာေတြ ကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္မခံဘူး။ ေနာက္တစ္ခု ႏိုင္ငံေရးမွာ Demand ေတြ ေၾကြးေၾကာ္သံေတြ လုပ္ရတယ္ဆိုတာ လူထု သေဘာတူညီမႈနဲ႔ လုပ္ရတာ။ တာဝန္မဲ့ သူရဲေကာင္းဆန္ဆန္ ေျပာတာေတြေတာ့ ကြၽန္ေတာ္မႀကဳိက္ဘူး။ Democratic Process ဆိုတာ သူရဲေကာင္းဆန္ဆန္ သြားတဲ့ Process မဟုတ္ဘူး။
ျမန္မာျပည္မွာ သူရဲေကာင္းျဖစ္ခ်င္သူေတြ သိပ္မ်ားတယ္။ သူရဲေကာင္း လုပ္ၾကစတမ္း ဆိုရင္ စစ္တပ္က သူရဲေကာင္းလုပ္ဖို႔ အတြက္ ပိုအခြင့္အလမ္း မ်ားတယ္။ အမ်ားျပည္သူ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ Scholar ဆန္ဆန္ မွ်မွ်တတသြားရတဲ့ Process ပါ။
Voice ။ ။ ျပင္မယ္ဆိုရင္ေရာ ဘယ္လို ပုံစံမ်ဳိးျပင္ၾကမလဲ။
UUHS ။ ။ ျပင္ဖို႔ဆိုတာ အင္မတန္ ခက္ခဲသိမ္ေမြ႔တယ္။ ျပင္ဖို႔ဆိုတာမွာ ပါတီတိုင္းက မႀကဳိက္တာေတြ အမ်ားႀကီး။ Principal ထဲမွာလည္း မႀကဳိက္တဲ့ဟာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဥပမာ-ကာလုံ မႀကဳိက္ဘူး။ ကာလုံဖ်က္သိမ္းေရး။ ကာလုံဖ်က္သိမ္းေရး ဆိုရင္ တပ္နဲ႔ ထိပ္တိုက္တိုးလိမ့္မယ္။ ေလာေလာဆယ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပါတီအေနနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ျပည္သူေတြရဲ႕ ရသင့္ရထိုက္တဲ့ Democratic Rights ေတြ၊ Power Sharing ေတြ၊ Resource Sharing၊ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ သမိုင္းေတြကို ေဖာ္ထုတ္ခြင့္ ဆိုတာေတြကို ၂၀၁၅ မွာ ခိုင္ခိုင္မာမာ Guarantee နဲ႔ လုပ္ႏိုင္မယ္ဆို ကြၽန္ေတာ္တို႔ အတြက္ ေကာင္းတဲ့လကၡဏာပဲ။ ျမန္မာျပည္ေထာင္စု အတြက္လည္း ေကာင္းတဲ့ လကၡဏာပဲ။ ဖက္ဒရယ္လစ္ဇင္က ဒါပဲ။
ေနာက္တစ္ခုက ဒီ ဖက္ဒရယ္လစ္ဇင္ဆိုတာ ဟာ တိုင္းရင္းသားေတြ အတြက္ပဲ ေျပာေနတာမဟုတ္ဘူး။ စစ္ကိုင္းတိုင္း အတြက္လည္း ပါတယ္။ စစ္ကိုင္းတိုင္းမွာရွိတဲ့ Resource ေတြကို စစ္ကိုင္းတိုင္းမွာရွိတဲ့ ျပည္သူေတြဟာ ဖန္တီးပိုင္ခြင့္ မရွိဘူး။ ခံစားပိုင္ခြင့္ မရွိတဲ့ အတြက္ လက္ပံေတာင္းေတာင္ စီမံကိန္းလိုဟာမ်ဳိး ေပၚလာတာ။ အဲဒီေတာ့ ဖက္ဒရယ္လစ္ဇင္ ဆိုတာ စစ္ကိုင္းတိုင္းမွာ ရွိတဲ့ ျပည္သူနဲ႔လည္း ဆိုင္တယ္၊ ရန္ကုန္တိုင္းမွာ ရွိတဲ့ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ ျပည္သူနဲ႔လည္း ဆိုင္တယ္။ ရခိုင္ေတြအတြက္၊ ရွမ္းေတြအတြက္ ဖက္ဒရယ္လစ္ဇင္ကို ေျပာေနတာမဟုတ္ဘူး။ အကုန္လုံး ဗဟိုက ခ်ဳပ္ကိုင္ၿပီး Transparency မရွိတဲ့၊ Accountability မရွိတဲ့ Unitary System ႀကီးကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က မႀကဳိက္တာ။ ခု ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံဟာ Unitary အႏွစ္သာရေတြ အမ်ားႀကီးပါေနတယ္။
Voice ။ ။ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ ေတြ က ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံကို အေျခခံၿပီး မေဆြးေႏြးနဲ႔ လို႔ ေျပာတာေတြ ရွိတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ မွာေတာ့ ဘယ္လိုညႇိယူရင္ အဆင္ေျပမလဲ ဆရာ။
UUHS ။ ။ ကြၽန္ေတာ္နားလည္တာ ခုေလာေလာဆယ္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး အတြက္ ေဆြးေႏြးေနတယ္။ ရတဲ့အဖြဲ႕ေတြလည္း ရတယ္။ မရတဲ့အဖြဲ႕ေတြလည္း မရေသးဘူး။ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး ၿပီးရင္ ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲေတြ လုပ္မယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ၂၀၁၄ မွာ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အင္အားစု ေတြရယ္၊ ေနာက္ တပ္မေတာ္ရယ္၊ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ရွိတဲ့ အမတ္ေတြ အပါအဝင္ အင္အားစုေတြရယ္၊ အစိုးရေတြရယ္၊ ေနာက္ Civil Society က တက္တက္ၾကြၾကြ လုပ္ေနတဲ့ သူေတြရယ္၊ Scholar ေတြရယ္ အကုန္လုံးပါဝင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု ညီလာခံႀကီးတစ္ရပ္ လုပ္ၿပီးေတာ့ National Accord ေပါ့ေလ၊ အမ်ားသေဘာတူညီမႈ လုပ္ယူမယ္ ဆိုတာကေတာ့ ႏွစ္ဖက္လုံးမွာ ရွိေနတာ။ အဲဒီအထဲက ဘယ္လို ထြက္လာမလဲ။ အဲဒီမွာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံကို ဖ်က္မယ္ ဆိုတာေတာ့ ဒီ Dialogue ထဲမွာ ေရာက္မလာႏိုင္ဘူး။ ေနာက္တစ္ခု ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံေအာက္မွာ လႊတ္ေတာ္မွာ အမတ္ေတြရွိတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လည္း ရွိတယ္။ NLD လည္း ရွိတယ္။ ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ ဥပေဒေတြ ျပ႒ာန္းတယ္။ ဥပေဒေတြဟာ လူထုအက်ဳိးစီးပြားနဲ႔ ေဝးေနတာေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒီ Liberalization ကို ေအာက္ေျချပည္သူေတြ မခံစားရေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီျဖစ္စဥ္ထဲမွာပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔က Political Dialogue ကို သြားမယ္။ အဲဒါ ဘယ္မွာရွိသလဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ရွိတယ္။ ဦးေအာင္မင္းက ေျပာမယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ေျပာမယ္။ ဒါေတြက ဂ်ာနယ္ Platform ေတြမွာရွိေနတယ္။ အဲလိုပဲ လႊတ္ေတာ္မွာလည္း ရွိတယ္။ အျပင္မွာလည္း ရွိတယ္။ MPC ထဲမွာလည္းရွိတယ္။ စကားေျပာေနၾကတယ္။ ဒါ Political Dialogue ပဲ။ အရင္တုန္းက မရွိခဲ့တဲ့ Political Dialogue ဆိုတာ ျမန္မာျပည္မွာ ျဖစ္ေနတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဖြဲ႕စည္းပုံကို အသစ္ျပန္ ေရးမယ္ဆိုရင္ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းဟာ Beyond the Political Dialogue၊ Political Dialogue ရဲ႕ အျပင္ဘက္ကို ေရာက္သြားတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ျမင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ ေျပာေနတဲ့ Political Dialogue ဆိုတဲ့ မူကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ ခ်ဳိးေဖာက္သလို ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ ဟိုဘက္က အဲဒီလိုျမင္သြားရင္ မေကာင္းဘူး။ ဆုံး႐ႈံးမႈပဲ။
တပ္မေတာ္ ဆိုတာကလည္း အင္မတန္ သတိႀကီးႀကီးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို ၾကည့္ေနတာ။ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ဆိုတာလည္း တပ္မေတာ္ကို မယုံၾကည္ဘူးဆိုတဲ့ အျမင္မ်ဳိးနဲ႔ ၾကည့္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီႏွစ္ခုၾကားမွာ နားလည္မႈ လြဲသြားမွာကို ႏိုင္ငံေရးပါတီ အေနနဲ႔ စိုးရိမ္တယ္။ အဲဒီ နားလည္မႈ လြဲသြားတယ္ ဆိုရင္ ျပည္သူေတြ အမ်ားႀကီးထိခိုက္မယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အင္မတန္ ဆိုး႐ြားေနတဲ့ ကံၾကမၼာဆိုး ႀကံဳေနရတဲ့ ျပည္သူေတြအတြက္ ေနာက္ထပ္ ကံၾကမၼာ ဆိုးမလာဘူးလို႔ ဘယ္သူမွ မေျပာႏိုင္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ လက္ေတြ႔က်က် လုပ္ဖို႔လိုတယ္။ စကားကို ဆင္ဆင္ျခင္ျခင္ ေျပာဖို႔လိုတယ္။
Voice ။ ။ ႏိုင္ငံက ဒီအခ်ိန္မွာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ပေပ်ာက္ေရးကိစၥေတြ လုပ္ရမယ့္ အခါမွာ အေျခခံဥပေဒကို ျပန္ေရးရင္ ကာလတစ္ခု ထပ္ၾကာဦးမယ္။ အဲဒါဆိုရင္ ခုခ်ိန္မွာ တကယ္လုပ္ရမယ့္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရး၊ Power Sharing ေဖာ္ေဆာင္ ေရးဆိုတဲ့ အေျခအေန ပ်က္သြားႏိုင္တယ္လို႔ ေထာက္ျပတဲ့ သူေတြလည္း ရွိပါတယ္ ဒီအေပၚ ဘယ္လို သုံးသပ္ပါသလဲ။
UUHS ။ ။ အသစ္ဆြဲမယ့္သူေတြက ဘယ္လို Procedure နဲ႔တင္မလဲ ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္လည္း နားမလည္ဘူး။ ခုဟာကို အသိအမွတ္ မျပဳဘူးလား။ Pending လုပ္ထားမလား။ သူတို႔ အေျခခံဥပေဒတစ္ခု ေရးဆြဲၿပီးၿပီဆိုရင္ Legitimacy ရေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ဆိုတာ အဲဒီ Process ေတြဟာ Very Academic ပဲ။ ကြၽန္ေတာ္လည္း နားမလည္ဘူး။ ဆြဲရေအာင္။ ဒီဖြဲ႕စည္းပုံကို မႀကဳိက္ဘူး ဖ်က္လိုက္မယ္လို႔ ေျပာလို႔ လြယ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီေနရာမွာ ဒါကို အသစ္ဘယ္လို ျပန္တင္မလဲ။ Legitimacy ကို ဘယ္လိုယူမလဲ။ ဒီဖြဲ႕စည္းပုံ နဲ႔ တည္ေဆာက္ၿပီးသား Institutions ေတြကို၊ ခု လႊတ္ေတာ္ေတြ ရွိတယ္။ ပါတီ ေတြရွိတယ္၊ အမတ္ေတြရွိတယ္။ ဒါေတြကို ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ဆိုတာ သူတို႔ဘယ္လို စဥ္းစားလဲ သူတို႔ သြားေမးရမွာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္လည္း နားမလည္ဘူး။
Voice ။ ။ လက္ရွိမွာ ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီက တိုင္းရင္းသားေတြ ေတာင္းဆိုေနတဲ့ ပုဒ္မ ၁၈၈ ကို ျပင္ဖို႔ဟာကို အဓိက ေျပာတယ္။ NLD မွာေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတအျဖစ္ အေရြးခံႏိုင္ေရး တင္တာရွိတယ္။ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းႏွစ္ခုကို ဘယ္လို ျမင္ပါလဲ။
UUHS ။ ။ လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပုံမွာေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး ေပါ့ေလ။ ဒါေပမဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္တယ္ ဆိုတာလည္း ေကာင္းပါတယ္။ ျပင္မယ္ဆိုရင္ တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္ ေတြနဲ႔၊ အစိုးရနဲ႔ NLD ၾကားမွာ Agreement ပဲ၊ Pact ပဲ။ ယုံၾကည္မႈတစ္ခု ခိုင္ခိုင္မာမာ တည္ေဆာက္ၿပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရမယ့္ ကိစၥပဲ။ သေဘာထား ႀကီးရင္လည္း ရတယ္။ ဒီဟာက သိမ္ေမြ႔တယ္။ ဟိုးအရင္ ၄၇ ကတည္းက ဒီစံႏႈန္းေတြက သတ္မွတ္လာခဲ့တာ ဆိုေတာ့ ေျပာဖို႔ေတာ့ခက္တယ္။
ကြၽန္ေတာ့္ ပုဂၢဳိလ္ေရးအရ တစ္ေယာက္တည္း အျမင္ ဆိုရင္ေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္ရင္လည္း ေကာင္းတာပဲ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတမျဖစ္ဘဲ ဖြဲ႕စည္းပုံ Reform လုပ္ၿပီးေတာ့ ခိုင္မာတဲ့ အစိုးရတစ္ခု ေပၚလာရင္လည္း ေကာင္းတာပဲ။ အေရးႀကီးတာက စနစ္ပဲ။ အဲဒီေတာ့ စနစ္ေကာင္းေနဖို႔ပဲ။ ေကာင္းေနတဲ့စနစ္ တစ္ခုေပၚမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တို႔လို အင္မတန္ထက္ျမက္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္က လုပ္မယ္ဆို ေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္းသြားမွာေပါ့။
အဲဒီေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္ေရး မျဖစ္ေရး ဆိုတာထက္ ဒီဖြဲ႕စည္းပုံဟာ ခိုင္ခိုင္မာမာ က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္နဲ႔ အမ်ား တိုင္းရင္းသားျပည္သူ အက်ဳိးစီးပြားကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ဥပေဒျဖစ္ေရး အေရးႀကီးတယ္။ အဲဒီ တိုင္းရင္းသားအက်ဳိးစီးပြား ေတြကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒအေပၚမွာ တကယ့္ Gradually တျဖည္းျဖည္း Amendment ေတြနဲ႔ သြားေနတယ္။
အဲဒီလို ကာလမ်ဳိးမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္သြားမယ္ ဆိုရင္ သားေရႊအိုးထမ္းလာတဲ့ ကိန္းပဲ။
Voice ။ ။ အေျခခံဥပေဒကို အသစ္ ျပန္ေရးမယ္ဆိုတဲ့ သူေတြကိုေရာ ဆရာ့ အေနနဲ႔ ဘာမ်ား အႀကံျပဳခ်င္တာ ရွိပါလဲ။
UUHS ။ ။ သူတို႔မွာလည္း သူတို႔အယူအဆနဲ႔ သူတို႔ ဆိုေတာ့။ ဖြဲ႕စည္းပုံတစ္ခု အသစ္ေရးဖို႔ ဆိုတာ ခက္တယ္။ အသစ္ဆြဲမယ္ဆို သူတို႔အေနနဲ႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေပါ့ ႀကဳိတင္ စဥ္းစားထားတာေတြ ရွိမွာပါ။ အသစ္ဆြဲမယ္ဆို ၂၀၀၈ မွာရွိေနတဲ့ လႊတ္ေတာ္ေတြ၊ အမတ္ေတြကို ဘယ္လို လုပ္မလဲ။ အသစ္ဆြဲမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါေတြပ်က္မွာပဲ။ ရွင္းရွင္းေလးပဲ။ အသစ္ဆြဲမယ္ဆို ၂၀၀၈ ေအာက္မွာ တည္ေဆာက္ထားတာေတြ အကုန္လုံး ပ်က္မွာပဲ။ ဒါပ်က္ရင္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရမယ္ဆို စစ္တပ္ရဲ႕ အခန္းက႑ကို သြယ္ဝိုက္ၿပီး စိန္ေခၚတယ္ ဆိုတာမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္။ Directly Regime Change မဟုတ္ေပမယ့္ Indirectly Regime Change ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္မ်ဳိး ထြက္သြားႏိုင္တယ္။ အဲဒါဆိုရင္ေတာ့ မေကာင္းဘူး။
အဲဒီေတာ့ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေျပာဖို႔ လိုမွာေပါ့။ သူတို႔တင္လာတဲ့ လမ္းေၾကာင္းရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ ဘယ္လို Idea နဲ႔ တင္လဲ ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္မသိဘူး။
Voice ။ ။ ဘာမ်ား ထပ္ျဖည့္ ေျပာခ်င္ပါေသးလဲ ဆရာ။
UUHS ။ ။ ထပ္ျဖည့္ေျပာရရင္ ျမန္မာျပည္က အင္မတန္ ႐ႈပ္ေထြးပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္း ငါးဆယ္ေျခာက္ဆယ္ေလာက္ အင္မတန္ ႐ႈပ္ေထြးလာတဲ့ အမိႈက္ပုံႀကီး တစ္ပုံေပၚ ေရာက္ေနတယ္။ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္း ေတြကအစ ေအာက္ေျခအထိ ကိုယ္က်င့္တရားပိုင္း၊ Democratic Practices အပိုင္း၊ ေနာက္ Scholar Approach ပိုင္း၊ ဘက္ေပါင္းစုံ အင္မတန္ အားနည္း႐ႈပ္ေထြး ေနတဲ့ အမႈိက္ပုံႀကီးတစ္ပုံ ျဖစ္ေနတယ္။
ခု ကြၽန္ေတာ္တို႔ လုပ္တဲ့အခါ ဒါ Evolution ပဲ။ အဓိက ဒီ Process ကို ေတာင္းခဲ့ၾကတယ္၊ တိုက္ခဲ့ၾကတယ္၊ မိုက္ခဲ့ၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း မိုက္ခဲ့ၾကတယ္။ အသက္ေပးတဲ့ သူေတြလည္း ေပးသြားၾကတယ္။ တပ္မေတာ္ ဘက္ကလည္း အမွားေတြ အမ်ားႀကီး မွားခဲ့တာပဲ။ သူတို႔လည္း မွားခဲ့တယ္။ အဲဒီေတာ့ အမုန္းတရားေတြနဲ႔ မရဘူး။ ခုတပ္မေတာ္က တစ္စုံတစ္ရာ ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ Process မွာ သေဘာထားႀကီးႀကီးနဲ႔ ဆုတ္သင့္တယ္။ အဲဒီလို ဆုတ္သြားရင္းနဲ႔ တပ္မေတာ္ရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာ ျမင့္ျမင့္လာမယ္။ အဲဒီမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီဘက္ကလည္း ဂုဏ္သိကၡာရွိစြာနဲ႔ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း တက္လာရမယ္။ အဲဒီႏွစ္ခုၾကား မွာ Dialogue ကို သြားရမယ္။ အဲဒီလိုမွ မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ ေကာင္းႏိုင္စရာမရွိဘူး။
(ေအာင္ဘိုဘိုရွိန္၊ ေနာ္ကိုကို)
-------------------------------------
ကိုယ္ေရးအက်ဥ္း
အမည္ - ဦးဦးလွေစာ (ေမာင္ခိုင္ေအာင္ - စစ္ေတြ)
ေမြးသကၠရာဇ္ - ၁၉၅၃ ေမ ၂၇
ပညာအရည္ခ်င္း - စက္မႈတကၠသိုလ္ ပၪၥမႏွစ္ (ၿမဳိ႕ျပ)
၁၉၇၅ တြင္ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈျဖင့္ ေက်ာင္းအထုတ္ခံရ။ စစ္ခံုရံုး ေထာင္ဒဏ္ ၉ ႏွစ္
ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈ - ၁၉၈၈ လူထုလႈပ္ရွားမႈတြင္ ပါဝင္၊
စစ္ေတြအေထြေထြ သပိတ္ေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္။ ေထာင္ဒဏ္ ၁၄ ႏွစ္ က်ခံခဲ့ရ။
၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွစတင္ကာ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရးပါတီ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး အျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္။
From : ..the voice
0 comments:
Post a Comment