Friday, 25 October 2013
ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးရႇိ ရထားတြဲဆုိင္း တခ်ဳိ႕ကုိ ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ- ၀င္းျမင့္ေက်ာ္)
ျမန္မာ့မီးရထားမႇ ေဆာင္ရြက္မည့္ လူစီးတြဲသစ္ တည္ေဆာက္ေရး စက္႐ံုစီမံကိန္းႏႇင့္ စက္ေခါင္းသစ္ တည္ေဆာက္ေရး စက္႐ံုစီမံကိန္း ႏႇစ္ခုအတြက္ လိုအပ္သည့္ ကုန္ပစၥည္း၊ နည္းပညာႏႇင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကို ၀ယ္ယူရာတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမႇသာ ဦးစားေပး ၀ယ္ယူရန္ သတ္မႇတ္ၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဘဏ္က အတိုး ႏႇစ္ရာခုိင္ႏႈန္းျဖင့္ ထုတ္ေခ်းေပးမည့္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၉၂ သန္း နီးပါးကို ျမန္မာႏိုင္ငံက လက္ခံရယူကာ အဆိုပါ ေခ်းေငြျဖင့္ တ႐ုတ္ပစၥည္းမ်ား အဓိက၀ယ္ယူ၍ စီမံကိန္းကို လုပ္ေဆာင္ရန္ စီစဥ္ေနသည္ဟု သတင္းရရႇိသည္။
လူစီးတြဲသစ္ တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းအတြက္ လိုအပ္သည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ၀ယ္ယူေရးအတြက္ ကန္ထ႐ိုက္ စာခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ့မီးရထားႏႇင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမႇ China National Machinery Import & Export Corporation တို႔သည္ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ဇူလိုင္ ၁၇ ရက္ကပင္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ အဆိုပါ စာခ်ဳပ္၏ စုစုေပါင္း တန္ဖိုးမႇာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅၄ ဒသမ ၀၇၀ သန္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပစၥည္း၀ယ္ယူရာတြင္ ကုန္က်မည့္ စုစုေပါင္း စာခ်ဳပ္တန္ဖိုး၏ ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ျဖစ္ေသာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၄၈ ဒသမ ၆၆၃ သန္းကို တ႐ုတ္ ပို႔ကုန္-သြင္းကုန္ဘဏ္မႇ ထုတ္ေခ်းေပးမည္ျဖစ္ၿပီး က်န္ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ျဖစ္ေသာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅ ဒသမ ၄၀၇ သန္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံက စိုက္ထုတ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထုိသို႔ပင္ စက္ေခါင္းသစ္ တည္ေဆာက္ေရး စက္႐ံုစီမံကိန္းအတြက္ ပစၥည္း၀ယ္ယူေရး ကန္ထ႐ိုက္ စာခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ့မီးရထားႏႇင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမႇ China National Machinery Import & Export Corporation တို႔သည္ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ဇူလိုင္ ၁၇ ရက္ကပင္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ အဆိုပါ စာခ်ဳပ္၏ စုစုေပါင္း တန္ဖိုးမႇာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၇ ဒသမ ၉၁၆ သန္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပစၥည္း၀ယ္ယူရာတြင္ ကုန္က်မည့္ စုစုေပါင္း စာခ်ဳပ္တန္ဖိုး၏ ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ျဖစ္ေသာ အေမရိကန္ေဒၚ လာ ၄၃ ဒသမ ၁၂၄ သန္းကို တ႐ုတ္ပို႔ကုန္- သြင္းကုန္ ဘဏ္မႇ ထုတ္ေခ်းေပးမည္ျဖစ္ၿပီး က်န္ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ျဖစ္ေသာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၄ ဒသမ ၇၉၂ သန္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံက စိုက္ထုတ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
စီမံကိန္း ႏႇစ္ခုေပါင္းအတြက္ တ႐ုတ္ ပို႔ကုန္-သြင္းကုန္ဘဏ္မႇ ထုတ္ေခ်းေပးမည့္ ပမာဏမႇာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၉၁ ဒသမ ၇၅၇ သန္း အထိရႇိၿပီး အဆိုပါ ေခ်းေငြမ်ားအတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံမႇ တ႐ုတ္ဘဏ္သို႔ အတိုးႏႈန္း ႏႇစ္ရာခုိင္ႏႈန္း ေပးေခ်ရမည္ ျဖစ္သည္။
ယင္းအျပင္ အဆိုပါ ေခ်းယူေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၉၁ ဒသမ ၇၅၇ သန္းအေပၚ စီမံခန္႔ခြဲမႈ စရိတ္အျဖစ္ ၀ ဒသမ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို ထပ္ေပးရမည့္အျပင္ ကတိခံေၾကး ၀ ဒသမ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို ေပးေဆာင္ရန္ သတ္မႇတ္ထားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထား တစ္စင္းအား ေအာက္တိုဘာလ အတြင္းက ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု - ေအာင္မ်ဳိးသန္႔)
ေခ်းေငြ သက္တမ္းကို ၁၅ ႏႇစ္အထိ ေပးထားၿပီး ၆ လလွ်င္တစ္ႀကိမ္ သတ္မႇတ္ခ်က္အတိုင္း ျပန္လည္ေပးဆပ္ ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အႀကိမ္ ၂၀ အထိခြဲကာ ျပန္ဆပ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဓိကအားျဖင့္ ေခ်းေငြအတြက္ တ႐ုတ္ ပို႔ကုန္-သြင္းကုန္ ဘဏ္ျဖင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုရာတြင္ ေခ်းေငြကို အသံုးျပဳ၍ ကုန္ပစၥည္းမ်ား၊ နည္းပညာမ်ားႏႇင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား ၀ယ္ယူရာတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမႇ ဦးစားေပး ၀ယ္ယူရမည္ဟူေသာ အခ်က္ကို ထည့္သြင္းထားေၾကာင္း သိရႇိရသည္။
ထုိ႔အတြက္ ျမန္မာ့မီးရထားမႇ တည္ေဆာက္မည့္ စက္႐ံုစီမံကိန္း ႏႇစ္ခုအတြက္ လိုအပ္ေသာ ပစၥည္းႏႇင့္ နည္းပညာမ်ားကို တ႐ုတ္ကုမၸဏီျဖင့္ စာခ်ဳပ္ထားသည့္အတုိင္း တန္ဖိုးေပးေခ် ၀ယ္ယူရမည္ ျဖစ္သည့္အျပင္ တ႐ုတ္ေခ်းေငြယူကာ ၀ယ္သည့္ အတြက္လည္း အတိုးႏႇစ္ရာခုိင္ႏႈန္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံမႇ ထပ္ေပးရဦးမည္ ျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့ေသာသံုးႏႇစ္၊ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏႇစ္ ဇြန္လအတြင္း (ယခင္အစိုးရလက္ထက္) ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ လာေရာက္ခဲ့သည့္ ခရီးစဥ္အတြင္း ႏႇစ္ဖက္အစိုးရ သေဘာတူညီသည့္ စီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္အတြက္ တ႐ုတ္အစိုးရက ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၄၀၀ ထုတ္ေခ်းရန္ ကတိျပဳခဲ့သည့္ အတြက္ ယခုကဲ့သို႔ ေခ်းယူျခင္းဟု သိရသည္။
ေခ်းေငြေဟာင္းလည္းျဖစ္ ဘတ္ဂ်က္တြင္လည္း ထည့္သြင္းလ်ာထားၿပီး ျဖစ္သည့္အတြက္ လႊတ္ေတာ္သို႔တင္ရန္ မလိုသည့္ ေခ်းေငြဟူ၍လည္း သတ္မႇတ္ကာ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ ၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ အတိုးႏႈန္း ၄ ဒ သမ ၅ ရာခုိင္ႏႈန္းျဖင့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၀၀ ကိုလည္း မၾကာေသးမီက တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမႇ ေခ်းယူခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယခင္ကတည္းက စီမံကိန္းေပါင္း မ်ားစြာကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရာ၌ ယခုကဲ့သို႔ပင္ ပစၥည္းတန္ဖိုးကို သတ္မႇတ္သည့္ ေစ်းျဖင့္ေပးရၿပီး အတိုးပါ ထပ္ေပးရသည့္ နည္းလမ္းကို အမ်ားဆံုး သံုးခဲ့ၾကသည္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမႇ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ထုတ္ေခ်းေပးသည့္ ေခ်းေငြမႇာ အတိုးႏႈန္း ၀ ဒသမ ၀၁ ရာခုိင္ႏႈန္းသာ ေပးရၿပီး တ႐ုတ္သို႔ ျမန္မာေပးရမည့္ ဘဏ္တိုးျဖင့္ ႏိႈင္းယႇဥ္လွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံထံမႇ တ႐ုတ္အေနျဖင့္ ဘဏ္တိုးႏႈန္း ျမင့္မားစြာ ယူေလ့ရႇိသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရမည္ ျဖစ္သည္။
EMG
0 comments:
Post a Comment