Wednesday, November 13, 2013
ေစ်းကြက္အတြင္း ေရာင္းခ်ေနသည့္ စားေသာက္ကုန္မ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ စက္မႈလက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားထဲတြင္ စားေသာက္ကုန္ လုပ္ငန္းမွာ ၆၆ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ပါ၀င္ေနၿပီး ႏွစ္စဥ္ ငါးရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ တိုးတက္လုပ္ကုိင္မႈမ်ားရွိေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ စားေသာက္ကုန္ ထုတ္လုပ္တင္ပို႔ ေရာင္းခ်သူမ်ား အသင္းမွ ဒုတိယဥကၠ႒ျဖစ္သူ ဦးစိန္ေသာင္းဦးက ေျပာၾကားသည္။
ျပည္တြင္းမွ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်သည့္ လုပ္ငန္းမ်ား ရွိသကဲ့သို႔ ျပည္ပမွ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အေရာင္းကုိယ္စားလွယ္ လာေရာက္ရွာေဖြ၍ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်လ်က္ရွိသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ႏွစ္စဥ္တိုးတက္ ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
"ဒီလုပ္ငန္းက စားသံုးသူ အမ်ားဆံုးရွိတဲ့ လုပ္ငန္းတစ္ခု ျဖစ္တဲ့အတြက္ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္တဲ့သူေတြ မ်ားတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာဆိုရင္ စားေသာက္ကုန္ ထုတ္လုပ္ဖို႔အတြက္ ကုန္ၾကမ္းရွိတယ္။ စားသံုးသူရွိတယ္ အဲဒီအတြက္ ျပည္ပႏိုင္ငံ ေတြကလည္း ျမန္မာျပည္ရဲ႕ စားေသာက္ကုန္ ေစ်းကြက္မွာ ၀င္ေရာက္လုပ္ကုိင္ဖို႔ စိတ္၀င္စားၿပီး အေရာင္းကုိယ္စားလွယ္ေတြကတစ္ဆင့္ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္ကုိ ျဖန္႔ၾကတယ္" ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ စားေသာက္ကုန္ ထုတ္လုပ္တင္ပို႔ ေရာင္းခ်သူမ်ား အသင္းမွ ဒုတိယ ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ဦးစိန္ေသာင္းဦးက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
အဆိုပါ လုပ္ငန္းတြင္ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္မႈမွာ ႏွစ္စဥ္တိုးတက္ ေနေသာ္လည္း ျပည္တြင္းေစ်းကြက္ အတြင္း၌ အိမ္နီးခ်င္းမွ တင္သြင္းေရာင္းခ်လ်က္ရွိသည့္ တန္ဖိုးနည္း စားေသာက္ကုန္မ်ားအား ယွဥ္ၿပိဳင္ေရာင္းခ်ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးဘဲ လတ္တေလာ ကာလအတြင္း လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးခမ်ား ထပ္မံျမင့္တက္လိုက္ျခင္းသည္ ျပည္တြင္းစားေသာက္ကုန္ လုပ္ငန္းမ်ား၏ ထုတ္လုပ္မႈ စရိတ္ကုိ ပုိမိုျမင့္တက္ သြားေစႏိုင္ၿပီး စားေသာက္ကုန္ ကုန္ေခ်ာေစ်းႏႈန္းမ်ား တက္သြားႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ စားေသာက္ကုန္ ထုတ္လုပ္တင္ပို႔ ေရာင္းခ်သူမ်ား အသင္းဥကၠ႒ ဦးေဇာ္မင္း၀င္းက ဆိုသည္။
ျမန္မာ့စားေသာက္ကုန္ လုပ္ငန္းမ်ား အေနျဖင့္ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္ကုိသာ အဓိက အားထား၍ ယွဥ္ၿပိဳင္လုပ္ကုိင္ ေနရၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ စားေသာက္ကုန္မ်ားကုိ တင္ပုိ႔ျခင္းထက္ တင္သြင္းျခင္းကုိသာ ပုိမိုျပဳလုပ္ေနရၿပီး နယ္စပ္မွတစ္ဆင့္ အရည္အေသြးနိမ့္သည့္ စားေသာက္ကုန္မ်ား ၀င္ေရာက္မႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အာဆီယံ လြတ္လပ္သာ ကုန္သြယ္မႈကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ကုိင္မည္ျဖစ္ရာ အာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ားမွ စားေသာက္ကုန္မ်ား အေကာက္အခြန္မဲ့ ၀င္ေရာက္လာမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ စားေသာက္ကုန္ လုပ္ငန္းမ်ား ယွဥ္ၿပိဳင္လုပ္ကုိင္ႏိုင္ရန္ စားေသာက္ကုန္ စံခ်ိန္စံညႊန္း သတ္မွတ္မႈဆုိင္ရာမ်ားႏွင့္ စားသံုးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး ဥပေဒမ်ားကုိ ျပ႒ာန္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ျပဳလုပ္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
EMG
ေစ်းကြက္အတြင္း ေရာင္းခ်ေနသည့္ စားေသာက္ကုန္မ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ စက္မႈလက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားထဲတြင္ စားေသာက္ကုန္ လုပ္ငန္းမွာ ၆၆ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ပါ၀င္ေနၿပီး ႏွစ္စဥ္ ငါးရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ တိုးတက္လုပ္ကုိင္မႈမ်ားရွိေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ စားေသာက္ကုန္ ထုတ္လုပ္တင္ပို႔ ေရာင္းခ်သူမ်ား အသင္းမွ ဒုတိယဥကၠ႒ျဖစ္သူ ဦးစိန္ေသာင္းဦးက ေျပာၾကားသည္။
ျပည္တြင္းမွ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်သည့္ လုပ္ငန္းမ်ား ရွိသကဲ့သို႔ ျပည္ပမွ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အေရာင္းကုိယ္စားလွယ္ လာေရာက္ရွာေဖြ၍ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်လ်က္ရွိသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ႏွစ္စဥ္တိုးတက္ ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
"ဒီလုပ္ငန္းက စားသံုးသူ အမ်ားဆံုးရွိတဲ့ လုပ္ငန္းတစ္ခု ျဖစ္တဲ့အတြက္ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္တဲ့သူေတြ မ်ားတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာဆိုရင္ စားေသာက္ကုန္ ထုတ္လုပ္ဖို႔အတြက္ ကုန္ၾကမ္းရွိတယ္။ စားသံုးသူရွိတယ္ အဲဒီအတြက္ ျပည္ပႏိုင္ငံ ေတြကလည္း ျမန္မာျပည္ရဲ႕ စားေသာက္ကုန္ ေစ်းကြက္မွာ ၀င္ေရာက္လုပ္ကုိင္ဖို႔ စိတ္၀င္စားၿပီး အေရာင္းကုိယ္စားလွယ္ေတြကတစ္ဆင့္ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္ကုိ ျဖန္႔ၾကတယ္" ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ စားေသာက္ကုန္ ထုတ္လုပ္တင္ပို႔ ေရာင္းခ်သူမ်ား အသင္းမွ ဒုတိယ ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ဦးစိန္ေသာင္းဦးက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
အဆိုပါ လုပ္ငန္းတြင္ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္မႈမွာ ႏွစ္စဥ္တိုးတက္ ေနေသာ္လည္း ျပည္တြင္းေစ်းကြက္ အတြင္း၌ အိမ္နီးခ်င္းမွ တင္သြင္းေရာင္းခ်လ်က္ရွိသည့္ တန္ဖိုးနည္း စားေသာက္ကုန္မ်ားအား ယွဥ္ၿပိဳင္ေရာင္းခ်ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးဘဲ လတ္တေလာ ကာလအတြင္း လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးခမ်ား ထပ္မံျမင့္တက္လိုက္ျခင္းသည္ ျပည္တြင္းစားေသာက္ကုန္ လုပ္ငန္းမ်ား၏ ထုတ္လုပ္မႈ စရိတ္ကုိ ပုိမိုျမင့္တက္ သြားေစႏိုင္ၿပီး စားေသာက္ကုန္ ကုန္ေခ်ာေစ်းႏႈန္းမ်ား တက္သြားႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ စားေသာက္ကုန္ ထုတ္လုပ္တင္ပို႔ ေရာင္းခ်သူမ်ား အသင္းဥကၠ႒ ဦးေဇာ္မင္း၀င္းက ဆိုသည္။
ျမန္မာ့စားေသာက္ကုန္ လုပ္ငန္းမ်ား အေနျဖင့္ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္ကုိသာ အဓိက အားထား၍ ယွဥ္ၿပိဳင္လုပ္ကုိင္ ေနရၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ စားေသာက္ကုန္မ်ားကုိ တင္ပုိ႔ျခင္းထက္ တင္သြင္းျခင္းကုိသာ ပုိမိုျပဳလုပ္ေနရၿပီး နယ္စပ္မွတစ္ဆင့္ အရည္အေသြးနိမ့္သည့္ စားေသာက္ကုန္မ်ား ၀င္ေရာက္မႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အာဆီယံ လြတ္လပ္သာ ကုန္သြယ္မႈကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ကုိင္မည္ျဖစ္ရာ အာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ားမွ စားေသာက္ကုန္မ်ား အေကာက္အခြန္မဲ့ ၀င္ေရာက္လာမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ စားေသာက္ကုန္ လုပ္ငန္းမ်ား ယွဥ္ၿပိဳင္လုပ္ကုိင္ႏိုင္ရန္ စားေသာက္ကုန္ စံခ်ိန္စံညႊန္း သတ္မွတ္မႈဆုိင္ရာမ်ားႏွင့္ စားသံုးသူ အကာအကြယ္ေပးေရး ဥပေဒမ်ားကုိ ျပ႒ာန္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ျပဳလုပ္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
EMG
0 comments:
Post a Comment