မာေဂ်႕တြင္ ဘႀကီး တစ္ေယာက္ရွိသည္။ သူသည္ တိုင္းႏွင့္ျပည္နယ္ ၁၄ ခု ကို ျပည့္စံုေအာင္
မေျပာတတ္ေသာ္လည္း ယခင္ေခတ္က တိုက္နယ္သူႀကီး ျဖစ္သည္။
သူ႔ကို ဘာေမးေမး မမွားေသာ စကားတစ္ခြန္းျဖင့္ ျပန္ေျဖတတ္သည္။ ထိုအေျဖ မွားသည္ဟုလည္း
တစ္ခါမွ မေတြ႕ဖူးေသးေပ။
မယံုလွ်င္ ဘႀကီးႏွင့္ ေျမးျဖစ္သူ မာေဂ် ေပါက္စ တို႔ အေမးအေျဖကို နားဆင္ၾကည့္ၾကပါကုန္။
"ဘႀကီးက တစ္သက္လံုး သူႀကီး လုပ္လာတာ၊ ဘႀကီးေနရာကို ၀င္ၿပိဳင္သူမရွိ ဘူးလား"
"ရွိတာေပါ့ကြ။ တစ္ခါတေလ ငါ့ တပည့္ထဲကေတာင္ ငါ့ကိုျပန္ၿပိဳင္ေသး"
"ကိုယ္ ေကြ်းေမြးထားရဲ႕ သားနဲ႔ ေက်းဇူးကန္းလိုက္တာ။ သူတို႔ ဘာလို႔ ၀င္ၿပိဳင္တာလဲ"
"အာဏာေပါ့ကြယ္။ အဲဒါႀကီး လိုခ်င္လို႔ေပါ့" တဲ့။ ငယ္ငယ္တုန္းက ေမးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေနာက္ မာေဂ် အရြယ္ေရာက္လာေသာ္ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ႏွင့္ ၾကံဳသည္။
ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္တြင္လည္း သူပင္ ၿပိဳင္ဘက္မရွိ ေက်းရြာျပည္သူ႔ ေကာင္စီဥကၠ႒ ျဖစ္လာသည္။
သို႔ေသာ္ သူ႔ကို ဥကၠ႒ႀကီးဟုေခၚလွ်င္ မႀကိဳက္။ သူႀကီးဟုသာေခၚမွ ႀကိဳက္သည္။ သူေျပာသည္မွာ
အဂၤလိပ္မင္းေတြက ျမန္မာစာ မတတ္ေပမယ့္ ျမန္မာႀကိဳက္ေတာ့ အလြန္သိ။ ၾကည့္ပါလား၊
ရာထူးေတြကို ေခၚသြားတာ၊ သူႀကီး၊ သျပဳသီး ၿမိဳ႕အုပ္၊ ၿမိဳ႕အုပ္၊ ၿမိဳ႕ပိုင္၊ တိုက္ပိုင္၊ လယ္၀န္၊ အခြန္၀န္၊
အေရးပိုင္၊ မင္းႀကီး၊ ၀န္ႀကီး၊ ၀န္ေထာက္၊ အတြင္း၀န္၊ အပါးေတာ္ျမဲ တဲ့။
အခုေခတ္ေရာက္မွ ၿမိဳ႕နယ္ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး၊ ၿမိဳ႕နယ္ ရဲတပ္ဖြဲ႕မႉး တဲ့။
ေၾကးတိုင္ႏွင့္ ေျမစာရင္း ဦးစီးဌာနမႉးတဲ့၊ ရွည္လ်ား ေထြျပားလိုက္တာ။ ငါ့မွာ ၿမိဳ႕ပိုင္ အဲေလ
မင္းတို႔ေခတ္ အဲဒီ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးဆိုတာ ႀကီးလာရင္ သူ႔ရာထူးေခၚဖို႔ တစ္ရက္ႀကိဳၿပီး
အလြတ္ရေအာင္ ရြတ္ေနရတယ္ဟုလည္း ႐ႈတ္ခ်တတ္ေသးသည္။
မသိတတ္ေသာမာေဂ်က ဘႀကီးကို သြားေမးမိသည္။
"ဘႀကီးကလည္းဗ်ာ၊ ဘာလို႔ ဥကၠ႒ ၀င္လုပ္တာလဲ။ နားေရာေပါ့။ ကိုယ္လည္း အသက္ရလာၿပီ"
"အာဏာေပါ့ကြယ္"ဟု တိုတိုတုတ္တုတ္ ျပန္ေျဖသည္။
သူေျဖသည္က မွန္ေနေလေတာ့ ဘာမွအတြန္႔မတက္၀ံ့။ ဒီလိုႏွင့္ ျမန္မာေႏြဦးသည္ အာရပ္ေႏြဦး
ထက္ ၂၅ ႏွစ္ေစာၿပီး ျဖစ္လာသည္။
တစ္ႏိုင္ငံလံုး ဒီမိုကေရစီခ်က္ခ်င္းေပး ဟု ေအာ္ေနၾကသည္။ ဘႀကီးကား သူ၏ စီးေတာ္လွည္းကို
လႊတ္ၿပီး ၿမိဳ႕ေက်ာင္းသား မာေဂ်ကို အေခၚလႊတ္သည္။
"မင္းတို႔ၿမိဳ႕သားေတြ ဘာေတြ ေအာ္ေနတာလဲ။ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ငါ့ရွင္းျပဦး။ မေန႔က ရြာသားေတြ
ငါ့ဆီ ေရာက္လာၿပီး ဥကၠ႒၊ က်ဳပ္တို႔ေတာ့ ဒီမိုကေရစီရမွျဖစ္မယ္ လာေျပာတယ္။ ငါက ရွင္းရွင္းပဲ။
ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ငါမသိဘူး။ ဒီစကားလံုးလည္း တစ္သက္လံုး မၾကားဖူးဘူး။ ဘာလဲျပန္ေမးေတာ့
သူတို႔လည္း မသိဘူးတဲ့။ ဟ မသိတာ ဘာကိစၥလာ ေတာင္းေနတာလဲေျပာမွ ၿမိဳ႕ကေန စာပို႔တယ္။
ဒီမိုကေရစီတိုက္ပြဲ ဆင္ႏႊဲပါ ဆိုလို႔တဲ့။ မင္းသိတဲ့အတိုင္း ငါ့နယ္မွာ ဘာသူပုန္ သူကန္မွလည္း
မရွိဘူး။ ငါက ဘယ္သူ႔ကို သြားတိုက္ရမွာလဲ"
"ဘႀကီးကလဲဗ်ာ၊ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ အမ်ားျပည္သူဆႏၵနဲ႔ အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ဖို႔၊ လြတ္လပ္ခြင့္ေတြေပးဖို႔
ေျပာတာ"ဟု လိုရင္းတိုရွင္း ေျပာျပလိုက္သည္။
"ဒါဆိုရင္ ငါ့ရြာမွာ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ရၿပီးသားပဲ။ တစ္ရြာလံုးက ငါ့ကို သူႀကီးခန္႔ထားတာ။
လြတ္လပ္ခြင့္လည္း ရေနတာပဲ။ ထန္းေတာထဲက ညေန မူးမူးၿပီး ျပန္လာတဲ့ေကာင္ေတြေတာင္
ငါက ထိတ္တံုးခတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္သူ႔မွ မထိခိုက္ရင္ မူးခ်င္သလို မူးလို႔ရတာပဲ"ဟု
ေျပာကာ သူ႔အိမ္မွ ေမာင္းကို တဒူဒူထုေတာ့သည္။
ရြာရွိ အရြယ္ေရာက္သူ လူကုန္ေရာက္လာေသာ္ ဘႀကီးက - "ဒီမွာ အားလံုးနားေထာင္၊ ငါ့ေျမးက
ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ဘာလဲလို႔ ငါ့ကိုေျပာျပၿပီးၿပီ။ မင္းတို႔ကို ငါအုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ငါ ဘာမတရား
တာ လုပ္ဖူးသလဲ"ဟု ေမးရာ အားလံုးက ဘာမွ မလုပ္ပါဘူးဟု ေျဖၾကသည္။
ထို႔ေနာက္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ထိုင္ေနေသာ ဇိုးေမာင္ေမာင္မ်ားကို မင္းတို႔ ထန္းရည္ေသာက္တာ၊
ခ်က္အရက္ေသာက္တာေရာ ငါက အေရးယူဖူးလား ေမးျပန္သည္။
ဇိုးသမားမ်ားက ပ်ာပ်ာသလဲ အေရးမယူပါဘူး ခင္ဗ်ဟု ေျဖရာ ဘႀကီးက ေအာင္ပြဲရစစ္သူႀကီးလို
ျပံဳးၿပီး အဲဒါ ဒီမိုကေရစီပဲ။ မင္းတို႔ ဒီမိုကေရစီရၿပီးသားဟု ေျပာလိုက္သည္။
သို႔ႏွင့္ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုကို ဘႀကီး၏ ရြာသည္ ေအးခ်မ္းစြာ ျဖတ္သန္းႏိုင္ခဲ့သည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕ဟု ထိုစဥ္ကေခၚၿပီး လြတ္လပ္စြာ ေရးခြင့္၊ ေျပာခြင့္
ရလာသည့္အခ်ိန္တြင္ စစ္အစိုးရဟု သမုတ္ၾကသည့္ အစိုးရ တက္လာသည့္အခ်ိန္တြင္လည္း
ဘႀကီးကား ေက်းရြာ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရး ဥကၠ႒ပင္။
မာေဂ်ကား တစ္ရြာမေျပာင္း သူေကာင္းမျဖစ္ စကားႏွင့္အညီ ေတာတြင္ မရွိေတာ့။
ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္ေနေပၿပီ။
တစ္ရက္ ဘႀကီး ရန္ကုန္ လာအလည္တြင္ "ဘႀကီးရယ္ အသက္လည္း ႀကီးလွပါၿပီ၊ မနားေသးဘူး
လား။ ဒီေလာက္ စိတ္ညစ္စရာအလုပ္ကို ဘာေၾကာင့္ ဆက္လုပ္ေနတာလဲ"လုိ႔ ေမးမိရာ
သူက တိုတိုေတာင္းေတာင္းျဖင့္ "အာဏာ ေပါ့ကြယ္"ဟုသာ ေျဖသြားသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရး ႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီေခတ္သည္ကား အထက္မွလူမ်ား
အသက္ႀကီးသေလာက္ အလြန္ အငယ္ႀကိဳက္ေသာ ကာလျဖစ္သည္။
အသက္ ၄၀ ေက်ာ္လွ်င္ ဥကၠ႒မလုပ္ရ ဆိုသျဖင့္ ဘႀကီးကား ရာထူးမွ အရာက်သြားသည္။
သို႔ေသာ္ သားျဖစ္သူက ေက်းရြာေအး ခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ ဥကၠ႒ ျဖစ္လာသျဖင့္
အေနအစားေတာ့ ပ်က္မသြား။
မာေဂ်က ဘႀကီးကို စခ်င္သျဖင့္ ရန္ကုန္သို႔ ဘုရားဖူးလာေသာ ဘႀကီးကို - "အစိုးရအဖြဲ႕၀င္ေတြက
ဘႀကီးထက္ေတာင္ အသက္ႀကီးလို႔ တုန္ခ်ည့္ေနၾကၿပီ။ သူတို႔ကေတာ့ မနားၾကဘူးေနာ္" ဟု
ဘႀကီး၏ ေျပာေနက်အေျဖ ၾကားခ်င္သျဖင့္ ေမးလိုက္သည္။
ဘႀကီးကား တစ္ခြန္းတည္းပင္ ေျဖသြားသည္။ "အာဏာေပါ့ကြယ္" ယခုေတာ့ ဘႀကီးလည္း
ဆံုးပါးသြားၿပီ။ သူ႔သားကား သူ႔အ႐ိုက္အရာကိုဆက္ခံၿပီး ေက်းရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးျဖစ္ ေနေလၿပီ။
သို႔ေသာ္ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အစိုးရအဖြဲ႕ အျငင္းအခံုမ်ားကို ျမင္ရတိုင္း၊ ဖြဘုတ္ေပၚမွ ႏိုင္ငံေရး
အျငင္းအခံုမ်ားကို ဖတ္ရတိုင္း၊ သမၼတလုပ္ခ်င္တယ္ဟု ေျပာသူမ်ားကို ျမင္ရတိုင္း၊ ႏိုင္ငံေရးသမား
တို႔၏ အခမ္းအနား ပြဲလမ္းသဘင္မ်ား၊ ေဟာေျပာပြဲမ်ားကိုျမင္ရတိုင္း ဘႀကီးကို သတိရမိသည္။
သူသာ သက္ရွိထင္ရွား ရွိမည္ဆိုပါက ႐ုပ္သံမွ ထုတ္လႊင့္ေပးမည့္ အဆိုပါအစီအစဥ္မ်ားကို
လက္ဖက္ရည္ၾကမ္း ေသာက္ရင္း အိမ္ဦးခန္းမွ ၾကည့္ေန ေပလိမ့္မည္။
ထိုအစီအစဥ္မ်ားကို ၾကည့္ၿပီး ငယ္ရြယ္သူ ေျမးျမစ္မ်ားက "ဘ..အဲဒါ ဘာေတြလဲ၊ ဘာေၾကာင့္လဲ"
ဟု ေမးလာခဲ့ေသာ္ သူ၏ မ႐ိုးႏိုင္ေသာ လက္သံုးစကား ျဖစ္သည့္ "အာဏာေပါ့ကြယ္" ဆိုသည့္
အေျဖႏွင့္ ေက်နပ္ေစမည္ဆိုသည္ကိုကား မာေဂ် ယံုၾကည္ဆဲပင္။
မာေဂ်
မေျပာတတ္ေသာ္လည္း ယခင္ေခတ္က တိုက္နယ္သူႀကီး ျဖစ္သည္။
သူ႔ကို ဘာေမးေမး မမွားေသာ စကားတစ္ခြန္းျဖင့္ ျပန္ေျဖတတ္သည္။ ထိုအေျဖ မွားသည္ဟုလည္း
တစ္ခါမွ မေတြ႕ဖူးေသးေပ။
မယံုလွ်င္ ဘႀကီးႏွင့္ ေျမးျဖစ္သူ မာေဂ် ေပါက္စ တို႔ အေမးအေျဖကို နားဆင္ၾကည့္ၾကပါကုန္။
"ဘႀကီးက တစ္သက္လံုး သူႀကီး လုပ္လာတာ၊ ဘႀကီးေနရာကို ၀င္ၿပိဳင္သူမရွိ ဘူးလား"
"ရွိတာေပါ့ကြ။ တစ္ခါတေလ ငါ့ တပည့္ထဲကေတာင္ ငါ့ကိုျပန္ၿပိဳင္ေသး"
"ကိုယ္ ေကြ်းေမြးထားရဲ႕ သားနဲ႔ ေက်းဇူးကန္းလိုက္တာ။ သူတို႔ ဘာလို႔ ၀င္ၿပိဳင္တာလဲ"
"အာဏာေပါ့ကြယ္။ အဲဒါႀကီး လိုခ်င္လို႔ေပါ့" တဲ့။ ငယ္ငယ္တုန္းက ေမးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေနာက္ မာေဂ် အရြယ္ေရာက္လာေသာ္ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ႏွင့္ ၾကံဳသည္။
ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္တြင္လည္း သူပင္ ၿပိဳင္ဘက္မရွိ ေက်းရြာျပည္သူ႔ ေကာင္စီဥကၠ႒ ျဖစ္လာသည္။
သို႔ေသာ္ သူ႔ကို ဥကၠ႒ႀကီးဟုေခၚလွ်င္ မႀကိဳက္။ သူႀကီးဟုသာေခၚမွ ႀကိဳက္သည္။ သူေျပာသည္မွာ
အဂၤလိပ္မင္းေတြက ျမန္မာစာ မတတ္ေပမယ့္ ျမန္မာႀကိဳက္ေတာ့ အလြန္သိ။ ၾကည့္ပါလား၊
ရာထူးေတြကို ေခၚသြားတာ၊ သူႀကီး၊ သျပဳသီး ၿမိဳ႕အုပ္၊ ၿမိဳ႕အုပ္၊ ၿမိဳ႕ပိုင္၊ တိုက္ပိုင္၊ လယ္၀န္၊ အခြန္၀န္၊
အေရးပိုင္၊ မင္းႀကီး၊ ၀န္ႀကီး၊ ၀န္ေထာက္၊ အတြင္း၀န္၊ အပါးေတာ္ျမဲ တဲ့။
အခုေခတ္ေရာက္မွ ၿမိဳ႕နယ္ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး၊ ၿမိဳ႕နယ္ ရဲတပ္ဖြဲ႕မႉး တဲ့။
ေၾကးတိုင္ႏွင့္ ေျမစာရင္း ဦးစီးဌာနမႉးတဲ့၊ ရွည္လ်ား ေထြျပားလိုက္တာ။ ငါ့မွာ ၿမိဳ႕ပိုင္ အဲေလ
မင္းတို႔ေခတ္ အဲဒီ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးဆိုတာ ႀကီးလာရင္ သူ႔ရာထူးေခၚဖို႔ တစ္ရက္ႀကိဳၿပီး
အလြတ္ရေအာင္ ရြတ္ေနရတယ္ဟုလည္း ႐ႈတ္ခ်တတ္ေသးသည္။
မသိတတ္ေသာမာေဂ်က ဘႀကီးကို သြားေမးမိသည္။
"ဘႀကီးကလည္းဗ်ာ၊ ဘာလို႔ ဥကၠ႒ ၀င္လုပ္တာလဲ။ နားေရာေပါ့။ ကိုယ္လည္း အသက္ရလာၿပီ"
"အာဏာေပါ့ကြယ္"ဟု တိုတိုတုတ္တုတ္ ျပန္ေျဖသည္။
သူေျဖသည္က မွန္ေနေလေတာ့ ဘာမွအတြန္႔မတက္၀ံ့။ ဒီလိုႏွင့္ ျမန္မာေႏြဦးသည္ အာရပ္ေႏြဦး
ထက္ ၂၅ ႏွစ္ေစာၿပီး ျဖစ္လာသည္။
တစ္ႏိုင္ငံလံုး ဒီမိုကေရစီခ်က္ခ်င္းေပး ဟု ေအာ္ေနၾကသည္။ ဘႀကီးကား သူ၏ စီးေတာ္လွည္းကို
လႊတ္ၿပီး ၿမိဳ႕ေက်ာင္းသား မာေဂ်ကို အေခၚလႊတ္သည္။
"မင္းတို႔ၿမိဳ႕သားေတြ ဘာေတြ ေအာ္ေနတာလဲ။ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ငါ့ရွင္းျပဦး။ မေန႔က ရြာသားေတြ
ငါ့ဆီ ေရာက္လာၿပီး ဥကၠ႒၊ က်ဳပ္တို႔ေတာ့ ဒီမိုကေရစီရမွျဖစ္မယ္ လာေျပာတယ္။ ငါက ရွင္းရွင္းပဲ။
ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ငါမသိဘူး။ ဒီစကားလံုးလည္း တစ္သက္လံုး မၾကားဖူးဘူး။ ဘာလဲျပန္ေမးေတာ့
သူတို႔လည္း မသိဘူးတဲ့။ ဟ မသိတာ ဘာကိစၥလာ ေတာင္းေနတာလဲေျပာမွ ၿမိဳ႕ကေန စာပို႔တယ္။
ဒီမိုကေရစီတိုက္ပြဲ ဆင္ႏႊဲပါ ဆိုလို႔တဲ့။ မင္းသိတဲ့အတိုင္း ငါ့နယ္မွာ ဘာသူပုန္ သူကန္မွလည္း
မရွိဘူး။ ငါက ဘယ္သူ႔ကို သြားတိုက္ရမွာလဲ"
"ဘႀကီးကလဲဗ်ာ၊ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ အမ်ားျပည္သူဆႏၵနဲ႔ အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ဖို႔၊ လြတ္လပ္ခြင့္ေတြေပးဖို႔
ေျပာတာ"ဟု လိုရင္းတိုရွင္း ေျပာျပလိုက္သည္။
"ဒါဆိုရင္ ငါ့ရြာမွာ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ရၿပီးသားပဲ။ တစ္ရြာလံုးက ငါ့ကို သူႀကီးခန္႔ထားတာ။
လြတ္လပ္ခြင့္လည္း ရေနတာပဲ။ ထန္းေတာထဲက ညေန မူးမူးၿပီး ျပန္လာတဲ့ေကာင္ေတြေတာင္
ငါက ထိတ္တံုးခတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္သူ႔မွ မထိခိုက္ရင္ မူးခ်င္သလို မူးလို႔ရတာပဲ"ဟု
ေျပာကာ သူ႔အိမ္မွ ေမာင္းကို တဒူဒူထုေတာ့သည္။
ရြာရွိ အရြယ္ေရာက္သူ လူကုန္ေရာက္လာေသာ္ ဘႀကီးက - "ဒီမွာ အားလံုးနားေထာင္၊ ငါ့ေျမးက
ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ဘာလဲလို႔ ငါ့ကိုေျပာျပၿပီးၿပီ။ မင္းတို႔ကို ငါအုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ငါ ဘာမတရား
တာ လုပ္ဖူးသလဲ"ဟု ေမးရာ အားလံုးက ဘာမွ မလုပ္ပါဘူးဟု ေျဖၾကသည္။
ထို႔ေနာက္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ထိုင္ေနေသာ ဇိုးေမာင္ေမာင္မ်ားကို မင္းတို႔ ထန္းရည္ေသာက္တာ၊
ခ်က္အရက္ေသာက္တာေရာ ငါက အေရးယူဖူးလား ေမးျပန္သည္။
ဇိုးသမားမ်ားက ပ်ာပ်ာသလဲ အေရးမယူပါဘူး ခင္ဗ်ဟု ေျဖရာ ဘႀကီးက ေအာင္ပြဲရစစ္သူႀကီးလို
ျပံဳးၿပီး အဲဒါ ဒီမိုကေရစီပဲ။ မင္းတို႔ ဒီမိုကေရစီရၿပီးသားဟု ေျပာလိုက္သည္။
သို႔ႏွင့္ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုကို ဘႀကီး၏ ရြာသည္ ေအးခ်မ္းစြာ ျဖတ္သန္းႏိုင္ခဲ့သည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕ဟု ထိုစဥ္ကေခၚၿပီး လြတ္လပ္စြာ ေရးခြင့္၊ ေျပာခြင့္
ရလာသည့္အခ်ိန္တြင္ စစ္အစိုးရဟု သမုတ္ၾကသည့္ အစိုးရ တက္လာသည့္အခ်ိန္တြင္လည္း
ဘႀကီးကား ေက်းရြာ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရး ဥကၠ႒ပင္။
မာေဂ်ကား တစ္ရြာမေျပာင္း သူေကာင္းမျဖစ္ စကားႏွင့္အညီ ေတာတြင္ မရွိေတာ့။
ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္ေနေပၿပီ။
တစ္ရက္ ဘႀကီး ရန္ကုန္ လာအလည္တြင္ "ဘႀကီးရယ္ အသက္လည္း ႀကီးလွပါၿပီ၊ မနားေသးဘူး
လား။ ဒီေလာက္ စိတ္ညစ္စရာအလုပ္ကို ဘာေၾကာင့္ ဆက္လုပ္ေနတာလဲ"လုိ႔ ေမးမိရာ
သူက တိုတိုေတာင္းေတာင္းျဖင့္ "အာဏာ ေပါ့ကြယ္"ဟုသာ ေျဖသြားသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရး ႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီေခတ္သည္ကား အထက္မွလူမ်ား
အသက္ႀကီးသေလာက္ အလြန္ အငယ္ႀကိဳက္ေသာ ကာလျဖစ္သည္။
အသက္ ၄၀ ေက်ာ္လွ်င္ ဥကၠ႒မလုပ္ရ ဆိုသျဖင့္ ဘႀကီးကား ရာထူးမွ အရာက်သြားသည္။
သို႔ေသာ္ သားျဖစ္သူက ေက်းရြာေအး ခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ ဥကၠ႒ ျဖစ္လာသျဖင့္
အေနအစားေတာ့ ပ်က္မသြား။
မာေဂ်က ဘႀကီးကို စခ်င္သျဖင့္ ရန္ကုန္သို႔ ဘုရားဖူးလာေသာ ဘႀကီးကို - "အစိုးရအဖြဲ႕၀င္ေတြက
ဘႀကီးထက္ေတာင္ အသက္ႀကီးလို႔ တုန္ခ်ည့္ေနၾကၿပီ။ သူတို႔ကေတာ့ မနားၾကဘူးေနာ္" ဟု
ဘႀကီး၏ ေျပာေနက်အေျဖ ၾကားခ်င္သျဖင့္ ေမးလိုက္သည္။
ဘႀကီးကား တစ္ခြန္းတည္းပင္ ေျဖသြားသည္။ "အာဏာေပါ့ကြယ္" ယခုေတာ့ ဘႀကီးလည္း
ဆံုးပါးသြားၿပီ။ သူ႔သားကား သူ႔အ႐ိုက္အရာကိုဆက္ခံၿပီး ေက်းရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးျဖစ္ ေနေလၿပီ။
သို႔ေသာ္ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အစိုးရအဖြဲ႕ အျငင္းအခံုမ်ားကို ျမင္ရတိုင္း၊ ဖြဘုတ္ေပၚမွ ႏိုင္ငံေရး
အျငင္းအခံုမ်ားကို ဖတ္ရတိုင္း၊ သမၼတလုပ္ခ်င္တယ္ဟု ေျပာသူမ်ားကို ျမင္ရတိုင္း၊ ႏိုင္ငံေရးသမား
တို႔၏ အခမ္းအနား ပြဲလမ္းသဘင္မ်ား၊ ေဟာေျပာပြဲမ်ားကိုျမင္ရတိုင္း ဘႀကီးကို သတိရမိသည္။
သူသာ သက္ရွိထင္ရွား ရွိမည္ဆိုပါက ႐ုပ္သံမွ ထုတ္လႊင့္ေပးမည့္ အဆိုပါအစီအစဥ္မ်ားကို
လက္ဖက္ရည္ၾကမ္း ေသာက္ရင္း အိမ္ဦးခန္းမွ ၾကည့္ေန ေပလိမ့္မည္။
ထိုအစီအစဥ္မ်ားကို ၾကည့္ၿပီး ငယ္ရြယ္သူ ေျမးျမစ္မ်ားက "ဘ..အဲဒါ ဘာေတြလဲ၊ ဘာေၾကာင့္လဲ"
ဟု ေမးလာခဲ့ေသာ္ သူ၏ မ႐ိုးႏိုင္ေသာ လက္သံုးစကား ျဖစ္သည့္ "အာဏာေပါ့ကြယ္" ဆိုသည့္
အေျဖႏွင့္ ေက်နပ္ေစမည္ဆိုသည္ကိုကား မာေဂ် ယံုၾကည္ဆဲပင္။
မာေဂ်
0 comments:
Post a Comment