Created on Monday, 23 September 2013
ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္း ရထားဘီးေခ်ာ္ တိမ္းေမႇာက္မႈ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုအား ျမင္ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-၀င္းျမင့္ေက်ာ္)
ျပည္တြင္း၌ ရထားလမ္းပိုင္းမ်ားႏႇင့္ ရထားၾကံ့ခိုင္မႈ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္ ၾသဂုတ္လအတြင္း ဘီးေခ်ာ္မႈ ၂၁ ႀကိမ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဌာနခ်ဳပ္ ရထားရဲတပ္ဖြဲ႕မႇဴး႐ံုးမႇ စက္တင္ဘာ ၂၃ ရက္က သိရသည္။
ယင္းကဲ့သို႔ ရထားလမ္းပိုင္းမ်ား၏ ၾကံ႕ခိုင္မႈ ေလ်ာ့က်ျခင္းႏႇင့္ ရထားမ်ား၏ ၾကံ႕ခိုင္မႈ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္ ရထားေျပးဆြဲ သြားလာေနခ်ိန္တြင္ ဘီးေခ်ာ္တိမ္းေစာင္းမႈ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ၾသဂုတ္လ၌ ၂၁ ႀကိမ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း ရထားရဲတပ္ဖြဲ႕မႇဴး႐ံုး၏ စာရင္းဇယားမ်ားအရ သိရသည္။
ဒီလိုျဖစ္ရျခင္းရဲ႕ အဓိက အေၾကာင္းအရင္းေတြက ရထားသံလမ္း ေအာက္ခံခင္းထားတဲ့ ေက်ာက္အမာခံေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္...
''ရထားခရီးစဥ္ေတြ ေျပးဆြဲရင္းနဲ႔ လစဥ္ရထားဘီးေခ်ာ္ တိမ္းေစာင္းမႈေတြ မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားေနတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ရျခင္းရဲ႕ အဓိက အေၾကာင္းအရင္းေတြက ရထားသံလမ္း ေအာက္ခံခင္းထားတဲ့ ေက်ာက္အမာခံေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ ဒါ့အျပင္ ရထားရဲ႕ တုန္ခါမႈေၾကာင့္ ရထားဘီးရဲ႕ ေရႇာ့ဘားေတြ ေကြးလာျခင္းေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဌာနခ်ဳပ္၊ ရထားရဲတပ္ဖြဲ႕မႇဴး႐ံုးမႇ တပ္ဖြဲ႕မႇဴးရဲမႇဴးႀကီး လႇမိုးက စက္တင္ဘာ ၂၃ ရက္ နံနက္ပိုင္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ရထားျဖင့္ မေတာ္တဆ ျဖစ္စဥ္မ်ား ေလ်ာ့နည္းက်ဆင္း ေရးအတြက္ ရထားရဲတပ္ဖြဲ႕ အေနျဖင့္ ျမန္မာ့မီးရထား ဌာနႏႇင့္ ပူးေပါင္းၿပီး ျဖစ္စဥ္မ်ားအား 5-E (Education, Engineering, Emforcement, Medical, Enviroment) စနစ္ျဖင့္ တိုင္းတာစစ္ေဆးၿပီး အားနည္းခ်က္မ်ားအား ျပဳစုၿပီး ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ၾသဂုတ္ ၁ ရက္မႇ ၃၁ ရက္ထိ ရထားျဖင့္ ကား၊ ေထာ္လာဂ်ီ၊ ဆိုင္ကယ္၊ စက္ဘီးစသည့္ တိုက္မႈျဖစ္စဥ္ ငါးမႈျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး တစ္ဦးေသဆံုးကာ ႏႇစ္ဦးဒဏ္ရာ ရရႇိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အလားတူ ၾသဂုတ္လအတြင္း ရထားၾကိတ္/တိုက္မႈေၾကာင့္ လူခုနစ္ဦး ေသဆံုးၿပီး ၁၀ ဦးဒဏ္ရာ ရရႇိခဲ့ေၾကာင္း ရထားရဲတပ္ဖြဲ႕မႇဴး႐ံုးမႇ သိရသည္။
EMG
ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္း ရထားဘီးေခ်ာ္ တိမ္းေမႇာက္မႈ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုအား ျမင္ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-၀င္းျမင့္ေက်ာ္)
ျပည္တြင္း၌ ရထားလမ္းပိုင္းမ်ားႏႇင့္ ရထားၾကံ့ခိုင္မႈ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္ ၾသဂုတ္လအတြင္း ဘီးေခ်ာ္မႈ ၂၁ ႀကိမ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဌာနခ်ဳပ္ ရထားရဲတပ္ဖြဲ႕မႇဴး႐ံုးမႇ စက္တင္ဘာ ၂၃ ရက္က သိရသည္။
ယင္းကဲ့သို႔ ရထားလမ္းပိုင္းမ်ား၏ ၾကံ႕ခိုင္မႈ ေလ်ာ့က်ျခင္းႏႇင့္ ရထားမ်ား၏ ၾကံ႕ခိုင္မႈ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္ ရထားေျပးဆြဲ သြားလာေနခ်ိန္တြင္ ဘီးေခ်ာ္တိမ္းေစာင္းမႈ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ၾသဂုတ္လ၌ ၂၁ ႀကိမ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း ရထားရဲတပ္ဖြဲ႕မႇဴး႐ံုး၏ စာရင္းဇယားမ်ားအရ သိရသည္။
ဒီလိုျဖစ္ရျခင္းရဲ႕ အဓိက အေၾကာင္းအရင္းေတြက ရထားသံလမ္း ေအာက္ခံခင္းထားတဲ့ ေက်ာက္အမာခံေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္...
''ရထားခရီးစဥ္ေတြ ေျပးဆြဲရင္းနဲ႔ လစဥ္ရထားဘီးေခ်ာ္ တိမ္းေစာင္းမႈေတြ မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားေနတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ရျခင္းရဲ႕ အဓိက အေၾကာင္းအရင္းေတြက ရထားသံလမ္း ေအာက္ခံခင္းထားတဲ့ ေက်ာက္အမာခံေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ ဒါ့အျပင္ ရထားရဲ႕ တုန္ခါမႈေၾကာင့္ ရထားဘီးရဲ႕ ေရႇာ့ဘားေတြ ေကြးလာျခင္းေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဌာနခ်ဳပ္၊ ရထားရဲတပ္ဖြဲ႕မႇဴး႐ံုးမႇ တပ္ဖြဲ႕မႇဴးရဲမႇဴးႀကီး လႇမိုးက စက္တင္ဘာ ၂၃ ရက္ နံနက္ပိုင္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ရထားျဖင့္ မေတာ္တဆ ျဖစ္စဥ္မ်ား ေလ်ာ့နည္းက်ဆင္း ေရးအတြက္ ရထားရဲတပ္ဖြဲ႕ အေနျဖင့္ ျမန္မာ့မီးရထား ဌာနႏႇင့္ ပူးေပါင္းၿပီး ျဖစ္စဥ္မ်ားအား 5-E (Education, Engineering, Emforcement, Medical, Enviroment) စနစ္ျဖင့္ တိုင္းတာစစ္ေဆးၿပီး အားနည္းခ်က္မ်ားအား ျပဳစုၿပီး ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ၾသဂုတ္ ၁ ရက္မႇ ၃၁ ရက္ထိ ရထားျဖင့္ ကား၊ ေထာ္လာဂ်ီ၊ ဆိုင္ကယ္၊ စက္ဘီးစသည့္ တိုက္မႈျဖစ္စဥ္ ငါးမႈျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး တစ္ဦးေသဆံုးကာ ႏႇစ္ဦးဒဏ္ရာ ရရႇိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အလားတူ ၾသဂုတ္လအတြင္း ရထားၾကိတ္/တိုက္မႈေၾကာင့္ လူခုနစ္ဦး ေသဆံုးၿပီး ၁၀ ဦးဒဏ္ရာ ရရႇိခဲ့ေၾကာင္း ရထားရဲတပ္ဖြဲ႕မႇဴး႐ံုးမႇ သိရသည္။
EMG
0 comments:
Post a Comment