Monday, 28 October 2013
ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း အတြင္းရွိ သစ္လံုးတင္ယာဥ္ တစ္စီးအား ေတြ႔ရစဥ္
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ ထုတ္ျပန္ေပးေသာ ကုန္သြယ္မႈ စာရင္းမ်ားအရ တစ္လအတြင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၇ သန္းေက်ာ္ တန္ဖိုးရွိ သစ္ေတာထြက္ ပစၥည္းမ်ားကုိ ဇုန္ေရွာင္ကြင္း လမ္းမ်ားမွတစ္ဆင့္ ေမွာင္ခိုတင္ပို႔မႈ ရွိခဲ့သည္ဟု သိရေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္မွ တရား၀င္ လိုင္စင္ရယူ၍ တင္ပုိ႔ခဲ့သည့္ ပမာဏမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ သံုးေသာင္းေက်ာ္သာရွိၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ (ေရႊလီ+၀မ္တိန္) ၏ သြင္းကုန္စာရင္းတြင္မူ သစ္ေတာထြက္ပစၥည္း တင္သြင္းမႈ ပမာဏ စုစုေပါင္းမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၇ ဒသမ ၅ သန္းေက်ာ္ ရွိျခင္းေၾကာင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္မႈ စာရင္းမ်ား ကြာဟေနျခင္း ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ ပစၥည္းမ်ားကုိ ျမန္မာ-တ႐ုတ္ နယ္စပ္ရွိ မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိ စစ္ေဆးေရး ဂိတ္မ်ားကုိေရွာင္ကာ ဇုန္ေရွာင္ကြင္း လမ္းမ်ားမွတစ္ဆင့္ တင္ပုိ႔ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု သံုးသပ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းမွ တစ္ဆင့္တင္ပုိ႔သည့္ အဓိက ပုိ႔ကုန္မ်ားျဖစ္သည့္ ဆန္အပါအ၀င္ လယ္ယာထြက္ကုန္ ပစၥည္းအခ်ဳိ႕ကိုမူ တစ္ဖက္ႏိုင္ငံဘက္မွ အကန္႔အသတ္ျဖင့္ တင္ပုိ႔ခြင့္ျပဳျခင္းႏွင့္ က်န္းမာေရး ေထာက္ခံခ်က္ ရယူရန္ ခက္ခဲျခင္းတို႔ေၾကာင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္းသို႔ တရားမ၀င္ ေမွာင္ခုိျပန္လည္ တင္သြင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည့္ တ႐ုတ္ႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံမ်ားျဖင့္ ကုန္သြယ္မႈ အမ်ားဆံုး ျပဳလုပ္ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ထိုင္းႏိုင္ငံျဖင့္ ကုန္သြယ္ရာ၌လည္း ႏွစ္ဖက္စီးပြားေရး ဌာနမ်ားမွ ထုတ္ျပန္ေသာ စာရင္းမ်ားအရ ကုန္သြယ္မႈ စာရင္းမ်ား ကြာဟေနၿပီး တစ္လအတြင္း၌ပင္ ျမ၀တီႏွင့္ တာခ်ီလိတ္ ကုန္သြယ္မႈ လမ္းေၾကာင္းတြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၃၀ ေက်ာ္ဖိုးအား တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ မူဆယ္-မႏၲေလး လမ္းေၾကာင္း၊ ျမ၀တီ-ရန္ကုန္ လမ္းေၾကာင္း၊ မူဆယ္၊ တာခ်ီလိတ္၊ တမူး၊ ကန္ပိုက္တီး၊ ရွမ္း၊ ပဲခူး၊ စစ္ကုိင္း စသည့္ေနရာမ်ားရွိ ကုန္စည္စီးဆင္း ေနမႈမ်ားအား စစ္ေဆးခဲ့ရာ က်ပ္ ၆ ဒသမ ၇ ဘီလ်ံေက်ာ္ တန္ဖိုးရွိ တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ေနသည့္ ကုန္စည္မ်ားအား ဖမ္းမိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
EMG
0 comments:
Post a Comment