Sunday, January 26, 2014

ႏိုင္ငံသားႏွင့္ ႏုိင္ငံျခားသား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏံွသူမ်ားအား ၀င္ေငြခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ အျမင့္ဆံုးခုနစ္ႏွစ္ႏွင့္ ရင္းႏွီးတည္ေဆာက္သူမ်ားအား ၀င္ေငြခြန္ ရွစ္ႏွစ္အထိ ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးထားသည့္ ျမန္မာအထူးစီးပြားေရးဇုန္ဥပေဒ အတည္ျပဳျပ႒ာန္း


ၿဖိဳးေ၀

တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီးတြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသည့္ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္တစ္ေနရာအား ေတြ႕ရစဥ္


ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အထူးစီးပြားေရးဇုန္အားလံုးႏွင့္သက္ဆုိင္ၿပီး ႏိုင္ငံသားႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားသား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအား ၀င္ေငြခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ အျမင့္ဆံုးခုနစ္ႏွစ္ႏွင့္ ရင္းႏွီးတည္ေဆာက္သူမ်ားအား ၀င္ေငြခြန္ရွစ္ႏွစ္အထိ ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးထားသည့္ အခ်က္မ်ားပါ၀င္ေသာ ျမန္မာအထူးစီးပြားေရးဇုန္ဥပေဒအား ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ ၂၃ ရက္ ရက္စြဲျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က လက္မွတ္ေရးထိုး ထုတ္ျပန္ခဲ့ေၾကာင္း ႏိုင္ငံပိုင္မီဒီယာမ်ားတြင္ ဇန္န၀ါရီ ၂၅ ရက္က ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

အဆိုပါဥပေဒတြင္ အခန္းေပါင္း ၁၈ ခန္း၊ ပုဒ္မ ၉၆ ခုျဖင့္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီး ျမန္မာအထူးစီးပြားေရးဇုန္ဆိုင္ရာ ဗဟိုအဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းျခင္း၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မတီ ဖြဲ႔စည္းျခင္းႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္သည့္ အရပ္ေဒသမ်ားတြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ အတည္ျပဳခ်က္ရယူကာ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ တည္ေထာင္ႏုိင္ျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ား ပါ၀င္ျပ႒ာန္းထားသည္။

ယင္းအခ်က္မ်ားအျပင္ စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မတီမွ ၀င္ေငြခြန္မ်ား သက္သာခြင့္ရႏုိင္မည့္ ကင္းလြတ္ဇုန္မ်ား၊ လုပ္ငန္းျမႇင့္တင္ေရးဇုန္မ်ား သတ္မွတ္ေပးျခင္းႏွင့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္မ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည့္သူမ်ားႏွင့္ တည္ေဆာက္သူမ်ားအတြက္ ပိုင္ဆိုင္သည့္ပစၥည္းမ်ား အက်ဳိးအျမတ္မ်ားႏွင့္ အျခားအခြင့္အေရးမ်ားကို တည္ဆဲဥပေဒမ်ားျဖင့္ အကာအကြယ္ရယူႏုိင္ေၾကာင္း စသည့္အခ်က္မ်ား ပါ၀င္ျပ႒ာန္းထားေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရးဇုန္၊ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္၊ သီလ၀ါအထူးစီးပြားေရးဇုန္ဟူ၍ လက္ရွိအေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသည့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ သံုးခုအထိရွိေနၿပီး ဆက္လက္ထူေထာင္မည့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္မ်ားအား အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ နယ္စပ္(သို႔မဟုတ္) ျပည္တြင္းေစ်းကြက္မ်ားသို႔ လြယ္ကူစြာဆက္သြယ္ႏိုင္ျခင္း၊ ေဒသဆိုင္ရာဖြံ႔ၿဖိဳးေရး သတ္မွတ္နယ္ေျမျဖစ္ျခင္း၊ ေရအရင္းအျမစ္ႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ရရွိႏုိင္ျခင္း၊ လံုေလာက္သည့္ ေျမေနရာရွိျခင္းစသည့္ အေျခခံအခ်က္ရွစ္ခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီပါက အထူးစီးပြားေရးဇုန္သစ္မ်ား ထပ္မံေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းအခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈမရွိပါကလည္း ျဖစ္ႏိုင္စြမ္းရွိျခင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူအတြက္ အက်ဳိးရွိမည္ဟု ယူဆပါက အထူးစီးပြားေရးဇုန္တည္ေထာင္ႏုိင္ေၾကာင္း အခန္း ၆ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ထူေထာင္ျခင္းဆုိင္ရာပုဒ္မ ၁၂ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၁၃ တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

အထူးစီးပြားေရးဇုန္မ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအေနျဖင့္ ကင္းလြတ္ဇုန္အတြင္း လုပ္ကိုင္ပါက စီးပြားျဖစ္လည္ပတ္သည့္ ပထမေန႔မွ ၀င္ေငြခြန္ ခုနစ္ႏွစ္အထိ ကင္းလြတ္ျခင္း၊ ရင္းႏွီးတည္ေဆာက္သူမ်ားအတြက္ ရွစ္ႏွစ္အထိ ကင္းလြတ္ခြင့္ျပဳျခင္း လုပ္ငန္းျမႇင့္တင္ေရးဇုန္အတြင္းဆိုပါက ဒုတိယငါးႏွစ္အတြက္ ၀င္ေငြခြန္ ရာခိုင္ႏႈန္း ၅၀ သက္သာျခင္းႏွင့္ ကင္းလြတ္ဇုန္ႏွင့္ လုပ္ငန္းျမႇင့္တင္ေရးဇုန္မ်ားတြင္ အျမတ္ေငြကို ျပန္လည္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ သီးသန္႔ရန္ပံုေငြထား၍ တစ္ႏွစ္အတြင္း ျပန္လည္ျမႇဳပ္ႏွံပါက ျမႇဳပ္ႏွံသည့္ ျမတ္စြန္းေငြအေပၚ ရာခိုင္ႏႈန္း ၅၀ ၀င္ေငြခြန္ ကင္းလြတ္ခြင့္ျပဳေၾကာင္း အခန္း ၈ ပုဒ္မ ၃၂ တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္။

အလားတူ ရင္းႏွီးတည္ေဆာက္သူမ်ားအေနႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးပစၥည္းမ်ား၊ လုပ္ငန္းသံုးမ်ားစသည့္ အေျခခံအေဆာက္အအံုဆိုင္ရာ ပစၥည္းမ်ားအား ျပည္ပမွ တင္သြင္းရာတြင္ အေကာက္ခြန္ႏွင့္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးျခင္း၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအေနျဖင့္ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းမ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းသံုးယာဥ္မ်ားအား အေကာက္ခြန္ႏွင့္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးျခင္းမ်ား ခြင့္ျပဳထားသည္။

အထက္ပါ ကင္းလြတ္ခြင့္မ်ားအျပင္ လုပ္ငန္းျမႇင့္တင္ေရးဇုန္ရွိ ျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအေနျဖင့္ ေရာင္းကုန္မဟုတ္သည့္ စက္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ အရန္မ်ား၊ အေျခခံအေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ေရးပစၥည္းမ်ား လုပ္ငန္းအတြက္ လိုအပ္သည့္ ပစၥည္းမ်ားကို လုပ္ငန္းစတင္သည့္ႏွစ္မွ ငါးႏွစ္အတြင္း အေကာက္ခြန္ႏွင့္ အျခားအခြန္မ်ား ကင္းလြတ္ခြင့္ႏွင့္ ေနာက္ထပ္ငါးႏွစ္အတြက္ ရာခိုင္ႏႈန္း ၅၀ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္မ်ား ခြင့္ျပဳေပးထားေၾကာင္း ဥပေဒပါအခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။

အထူးစီးပြားေရးဇုန္အတြင္း အျငင္းပြားမႈမ်ားျဖစ္ပြားပါက ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးစြာ ေျဖရွင္းရန္ လိုအပ္ၿပီး မေျဖရွင္းႏိုင္ပါက စာခ်ဳပ္ပါအခ်က္မ်ားႏွင့္ ေျဖရွင္းျခင္း၊ တည္ဆဲဥပေဒ မ်ားႏွင့္ ေျဖရွင္းျခင္းစသည့္ ေျဖရွင္းနည္းမ်ားျဖင့္ ေျဖရွင္းႏိုင္ေၾကာင္း အခန္း ၁၁ ရွိ ပုဒ္မ ၅၃ ႏွင့္ ပုဒ္မ ၅၄ တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္။

စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မတီအေနျဖင့္ အလုပ္သမားႏွင့္ ၀န္ထမ္းလစာကို သတ္မွတ္ျခင္း၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအေနျဖင့္ ႏုိင္ငံသားကြၽမ္းက်င္ လုပ္သားမ်ားအား ပထမႏွစ္တြင္ အနည္းဆံုး ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ဒုတိယႏွစ္တြင္ အနည္းဆံုး ရာခိုင္ႏႈန္း ၅၀ ႏွင့္ တတိယ ငါးႏွစ္တြင္ အနည္းဆံုး ၇၅ ႏွစ္အထိ ခန္႔ထားရန္ စသည့္အခ်က္မ်ား ျပ႒ာန္းထားသည္။

ယင္းဥပေဒျဖင့္ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ဥပေဒႏွင့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ျမန္မာအထူးစီးပြားေရးဇုန္တို႔အား ႐ုပ္သိမ္းေၾကာင္း ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ျမန္မာအထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒအရ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ၊ အမိန္႔၊ ညႊန္ၾကားခ်က္ႏွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားကို ဤဥပေဒျဖင့္ မဆန္႔က်င္သမွ် က်င့္သံုးခြင့္ရွိေၾကာင္း ဥပေဒပါ ပုဒ္မ ၉၃ အရ သိရသည္။

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...