Monday, September 16, 2013

တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက ျမႇဳပ္ႏွံသည့္ စီမံကိန္းမ်ားအေပၚ ျမန္မာျပည္သူမ်ား ႏွစ္လိုမႈ မရွိသကဲ့သို႔ မျဖစ္ေစရန္ ကုလားတန္ စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနသည့္ အိႏိၵယႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ ပိုမိုတာ၀န္ ခံသင့္သည္ဟုဆို

Created on Sunday, 16 September 2013


ကုလားတန္ ဘက္စုံသုံး ပို႔ေဆာင္ေရး ၾကားစခန္း စီမံကိန္း တည္ေဆာက္မႈ အဆင့္ (၄) ေျမပုံကို ေတြ႔ရစဥ္

ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္း၌ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရွိ ကုမၸဏီမ်ား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ျပဳလုပ္ရာတြင္ ေဒသခံမ်ား၏ လူမႈပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈႏွင့္ စီမံကိန္း လုပ္ေဆာင္မႈေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ား၏ လူေနမႈဘ၀ မတိုးတက္သည့္အျပင္ လယ္ေျမ သိမ္းဆည္းခံရမႈ စသည့္ျဖစ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္သူမ်ား အေနႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရွိ ကုမၸဏီမ်ား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအေပၚ မယံုၾကည္သကဲ့သို႔ မျဖစ္ေစရန္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ အစိုးရ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ေနသည့္ ကုလားတန္ စီမံကိန္းအား ျမန္မာျပည္သူ ေဒသခံမ်ား အက်ဳိးအတြက္ ပိုမိုတာ၀န္ခံ လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း ကုလားတန္ စီမံကိန္းအေပၚ ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ ေနသူမ်ားက ေ၀ဖန္ေျပာၾကားသည္။

ခန္႔မွန္းျမႇဳပ္ႏွံမႈ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၁၄ သန္းခန္႔ ကုန္က်မည့္ ကုလားတန္ စီမံကိန္းအား အိႏၵိယအစိုးရႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရ အဖြဲ႔တို႔ ပူးေပါင္းအေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ စီမံကိန္းအား အိႏၵိယႏိုင္ငံ အေရွ႕ေျမာက္ပိုင္း မီဇုိရမ္ျပည္နယ္ႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေနာက္ဘက္ ရခိုင္ျပည္နယ္ စစ္ေတြၿမိဳ႕တြင္ ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္၍ ရခုိင္ျပည္နယ္ႏွင့္ ခ်င္းျပည္နယ္တို႔အား ျဖတ္သန္းသြားမည္ျဖစ္ကာ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံတို႔အား ခ်ိတ္ဆက္ကာ ကုန္စည္သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္မည့္ စီမံကိန္းမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါ စီမံကိန္း တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း စစ္ေတြ၊ ေပါက္ေတာ၊ ပုဏၰားကြၽန္း၊ ေျမာက္ဦး၊ ေက်ာက္ေတာ္၊ ပလက္၀ စသည့္ၿမိဳ႕နယ္မ်ားအား ျဖတ္သန္းသြားမည္ျဖစ္ၿပီး အဆုိပါ စီမံကိန္းသည္ အိႏၵိယအစိုးရ ခ်မွတ္ထားသည့္ အေရွ႕ေမွ်ာ္ မူ၀ါဒ၏ အဓိက အစိတ္အပိုင္းျဖစ္သည့္ ကုန္သြယ္မႈလမ္းေၾကာင္းတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာမည္ ျဖစ္သည္။

"တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြက ေ၀ဖန္စရာခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ထက္ ဒီမိုကေရစီ ရင့္သန္တဲ့ အိႏၵိယႏုိင္ငံ အေနနဲ႔ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံထက္သာတဲ့ တာ၀န္သိမႈေတြကို ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ အိႏၵိယႏုိင္ငံကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံထက္ အထင္ႀကီးခ်င္ပါတယ္။ ဒီစီမံကိန္းကို လုပ္ေဆာင္လာတာၾကာၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ အိႏၵိယ အစိုးရအေနနဲ႔ လူမႈအက်ဳိးျပဳ လုပ္ငန္းေတြ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာမွာ ေတာ္ေတာ္အားနည္းေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္" ကုလားတန္စီမံကိန္း လႈပ္ရွားမႈအဖြဲ႔မွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

အိႏၵိယႏုိင္ငံ အေနႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေကာင္း တစ္ခုအျဖစ္ ကုလားတန္စီမံကိန္း တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ရွိေနသည့္ ျမန္မာျပည္သူ ေဒသခံမ်ား၏ အက်ဳိးစီးပြားအား လက္ရွိကာလထက္ ျမႇင့္တင္ေပးရန္ႏွင့္ ယင္းစီမံကိန္းအား ရခိုင္ပဋိပကၡ ျဖစ္ေနစဥ္၌ပင္ ရပ္ဆိုင္းမႈမရွိဘဲ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္အတြက္ ေရႊသဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ စီမံကိန္း လုပ္ေဆာင္သည့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံကဲ့သို႔ပင္ အခြင့္ေကာင္းယူ လုပ္ေဆာင္မႈျဖစ္ေနၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးအတြက္ ယခုထက္ပုိမို၍ လုပ္ေဆာင္ေပးသင့္ေၾကာင္း ေ၀ဖန္ေျပာၾကား ေနၾကသည္။

ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း ပဋိပကၡ ျဖစ္ေနစဥ္ ကာလ၌ပင္ ရပ္နားမႈ မရွိခဲ့သည့္ ကုလားတန္ စီမံကိန္းအား ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ စီမံကိန္း စတင္လည္ပတ္ရန္ လုပ္ေဆာင္ေနသည္။

ကုလားတန္ စီမံကိန္းအား အဆင့္ေလးဆင့္ျဖင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ပထမအဆင့္တြင္ ဆိပ္ခံတံတားမ်ား၊ ဆိပ္ကမ္းမ်ား တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္သည္။ ဒုတိယ အဆင့္တြင္ ကုလားတန္ျမစ္အား ေသာင္တူးျခင္း၊ ခ်င္းျပည္နယ္ ပလက္၀တြင္ သေဘၤာဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ ကုန္မ်ားလႊဲေျပာင္းသည့္ ဂိတ္တည္ေဆာက္ျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအား တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္သည္။ တတိယအဆင့္ႏွင့္ စတုတၳအဆင့္တြင္မူ ျမန္မာ-အိႏၵိယ အေ၀းေျပး လမ္းမ်ားအား ကုန္သြယ္မႈ ေခ်ာေမြ႕ေစရန္ တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

"ႏိုင္ငံ အခ်င္းခ်င္း နားလည္မႈ စာခြၽန္လႊာနဲ႔ လုပ္တဲ့အလုပ္က သာမန္ကုမၸဏီေတြ လုပ္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ လပိုင္းတုန္းက အိႏၵိယႏိုင္ငံက လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြနဲ႔ေတြ႔လို႔ ဒီစီမံကိန္းမွာ ပါ၀င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ျမန္မာျပည္သူေတြသိေအာင္ ေျပာေပးပါ ဆိုၿပီးေျပာေတာ့ မင္းတို႔မွာ ဥပေဒမရွိလို႔ လုပ္မေပးႏုိင္ဘူး ေျပာတယ္။ ဒီစီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ EIA, SIA စစ္တမ္းေတြကို မၾကာခင္ ထုတ္ျပန္ေပးမယ္ ဆိုတာမ်ဳိး လႊတ္ေတာ္အတြင္းမွာ ပို႔ေဆာင္ေရးဒု၀န္ႀကီး ေျပာခဲ့ေပမယ့္ ဒီေန႔အထိ အေၾကာင္းမထူးဘူး" ဆလိုင္းအိုင္ဇက္ခင္က ဆက္လက္ေျပာသည္။

"အိႏၵိယ အစိုးရ လုပ္ေဆာင္ေနမႈကို တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက လာလုပ္ေဆာင္တဲ့ စီမံကိန္းေတြထက္ ပိုမိုယံုၾကည္ခ်င္ပါတယ္။ ခ်င္းျပည္နယ္အတြင္း တ႐ုတ္ကလုပ္တဲ့ ေျမြေတာင္ဖားေတာင္ စီမံကိန္းမွာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိဘဲ လုပ္ေဆာင္တာမ်ဳိး မလိုခ်င္ပါဘူး" ခ်င္းအမ်ဳိးသားပါတီမွ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ဆလိုင္းက်ဲအိုဘိခ္ေထာင္က ဆိုသည္။

ကုလားတန္ စီမံကိန္းအား ျမန္မာႏိုင္ငံ ႏိုင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ အစိုးရကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ မူေဘာင္သေဘာတူ လက္မွတ္အား အိႏၵိယ ျပည္ပေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ လက္မွတ္ထိုးခဲ့ၿပီး စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္မႈအား ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ လုပ္ေဆာင္ျခင္း ျဖစ္သည္။


Eleven Media Group

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...