Saturday, December 28, 2013

ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ျမႇင့္တင္ႏိုင္ရန္ ဥေရာပသမဂၢႏႇင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအၾကား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ မၾကာမီခ်ဳပ္ဆိုမည္

Saturday, 28 December 2013



ႏို၀င္ဘာလအတြင္း ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အီးယူႏႇင့္ ျမန္မာကုန္သြယ္မႈႏႇင့္ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲအား ေတြ႕ရစဥ္

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈကို ျမႇင့္တင္ႏိုင္ရန္ ဥေရာပသမဂၢႏႇင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအၾကား ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ သေဘာတူစာခ်ဳပ္အား မၾကာမီ ခ်ဳပ္ဆိုသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရႇိသည္။

''အီးယူကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမႇာ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ေတြလုပ္ဖို႔ စ၀င္ေနပါၿပီ။ EU နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔ Investment protection Agreement လက္မႇတ္ထိုးဖို႔ ရႇိပါတယ္။ မူအားျဖင့္ သေဘာတူၿပီး သြားပါၿပီ။ မၾကာမီမႇာ ေဆြးေႏြးမႈေတြ စေတာ့မႇာပါ။ ဒီ Agreement လက္မႇတ္ထိုးၿပီးသြားရင္ အီးယူဘက္ကစၿပီး ၀င္လာဖို႔ ရႇိပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ျပင္သစ္တို႔၊ လူဇင္ဘတ္တို႔၊ ဘာတို႔ ျပန္၀င္လာၿပီ။ ဆြစ္ဇာလန္က ၀င္လာပါျပီ'' ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ေကာ္မရႇင္မႇ တာ၀န္ရႇိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ယင္းအေၾကာင္း အရာမ်ားႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ၿပီးခဲ့သည့္၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ေမ ၁၅ ရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ Summit Park View ဟိုတယ္တြင္ နယ္သာလန္ အေျခစိုက္ TNI ႏႇင့္ ေပါင္းကူးတို႔မႇ စီစဥ္က်င္းပခဲ့ေသာ ''ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ေဒသတြင္း ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားႏႇင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လူမႈေရးႏႇင့္ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္အေပၚ သက္ေရာက္ႏိုင္ေျခမ်ား'' ဆိုသည့္ သတင္းစာ ရႇင္းလင္းပြဲတြင္မူ စာခ်ဳပ္မ်ားအား မလိုအပ္လွ်င္ လက္မႇတ္မထိုးသင့္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံမ်ား အေနျဖင့္ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ျမႇင့္တင္လိုေသာေၾကာင့္ ယင္းကဲ့သို႔ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုတတ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုၿပီးပါက အစိုးရအေနနဲ႔ ေပၚလစီတစ္ခုခုကို အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲမည္ ဆိုပါက ကုမၸဏီမ်ားက ႏိုင္ငံတကာ ခံု႐ံုးတင္၍ တရားဆြဲဆို ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ထိုကုမၸဏီမ်ားကလည္း ႏိုင္ငံတကာ ေရႇ႕ေနမ်ားႏႇင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားေလ့ ရႇိေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ စာခ်ဳပ္ပါ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေသေသခ်ာခ်ာ သတိထားၿပီးမႇသာ ထိုးသင့္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။

''မႇန္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က Investment protection Agreement ေတြခ်ဳပ္ ဆိုတဲ့အခါ Guide line ေတြရႇိပါတယ္။ အဲဒီက Guide line ေတြ လြတ္မသြားဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါက နံပါတ္တစ္ေပါ့။ နံပါတ္ႏႇစ္ကက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒက ေပးထားတဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြ၊ ကိုယ့္ရဲ႕အျခား ဥပေဒေတြနဲ႔ ညႇိရပါတယ္။ ဒါကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔က စဥ္းစားရပါတယ္။ International Agreement ကိုလည္း လိုက္နာရင္း တစ္ခါတည္း စဥ္းစားရတာက ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ႕ ပကတိ အေျခအေနကိုလည္း ျပန္ၾကည့္ရတာပါ။ ၾကည့္တဲ့အခါမႇာ ဥပမာဆိုပါေတာ့ လက္မႇတ္ထိုးတာ ခ်က္ခ်င္းေတာ့ မထိုးပါဘူး။ ဂ်ပန္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္မႇတ္ထိုးတယ္ ဆိုပါေတာ့ တစ္ႏႇစ္ခြဲေလာက္ ေဆြးေႏြးၿပီးမႇ လက္မႇတ္ထိုးတာပါ။ သူနဲ႕ကိုယ္နဲ႔ အေလွ်ာ့အတင္း လုပ္တာေတြရႇိတယ္။ ျခံဳေျပာရရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္မႇတ္ ထိုးတိုင္း ထိုးတိုင္း အနာဂတ္မႇာ အလားတူ ျဖစ္ရပ္မ်ဳိးေတြ မျဖစ္ေအာင္ ကိုယ့္ရဲ႕ ပကတိ အေျခအေနနဲ႔ ခ်ိန္ဆၿပီးမႇ ထိုးရမႇာပါ။ ေနာက္ျဖစ္ေပၚ လာႏိုင္တဲ့ အလားအလာ၊ ႏိုင္ငံတကာရဲ႕ စံခ်ိန္စံညႊန္းေတြ တဲ့ျပန္ခ်ိန္ညႇိၿပီးေတာ့မႇ လုပ္တာပါ။ အစည္းအေ၀းေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္ရပါတယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ နည္းပါတယ္။ အရမ္းကာေရာ ထိုးတာမဟုတ္ဘဲ အေျခအေန အရပ္ရပ္ကို ခ်ိန္ဆၿပီးမႇ ထိုးတာပါ။ ေနာက္တစ္ပိုင္းကလည္း MIC ကလည္း ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈအတြက္ ခြင့္မျပဳခင္မႇာ အဲဒါမ်ဳိးေတြကို ထည့္စဥ္းစားပါတယ္။ စံခ်ိန္စံညြန္းနဲ႕ ညီရဲ႕လား၊ ကိုက္ရဲ႕လား စဥ္းစားပါတယ္။ တစ္ဖက္ကလည္း Investment protection စာခ်ဳပ္ေတြက ဆိုးတာရႇိသလို ေကာင္းတာလည္း ရႇိပါတယ္။ ဥပမာ ဒီလို Bilateral Investment protection Agreement ရႇိျခင္းအားျဖင့္ ဟိုဘက္ႏိုင္ငံက လူေတြက ဒီဘက္ကို စိတ္ခ်လက္ခ် လာၿပီးေတာ့ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈကို ျမႇင့္တင္ဖို႔လည္း အေထာက္အကူ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း ျမင္ပါတယ္'' ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ေကာ္မရႇင္မႇ ညြန္ၾကားေရးမႇဴးခ်ဳပ္ ဦးေအာင္ႏိုင္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

အီးယူႏႇင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအၾကား ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုရန္ အတြက္ကိုမူ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ အီးယူခရီးစဥ္အတြင္း ကတိက၀တ္ ျပဳခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရႇိသည္။

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...