Monday, February 3, 2014

ဟံသာ၀တီေလဆိပ္သစ္ တည္ေဆာက္ခြင့္ရ ေတာင္ကိုရီးယားမွ အင္ခြၽန္းကုမၸဏီႏွင့္ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရး ညိႇႏိႈင္းမႈအား ရပ္ဆိုင္းၿပီး စင္ကာပူကုမၸဏီႏွင့္ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးမည္


ရႊန္းလဲ့ဝင္း
အင္ခြၽန္းကုမၸဏီမွ တည္ေဆာက္ရန္ ဒီဇိုင္းေရးဆြဲထားေသာ ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ ပံုစံငယ္အား ေတြ႔ရစဥ္


ဟံသာဝတီေလဆိပ္သစ္ တည္ေဆာက္ခြင့္ရ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ အင္ခြ်န္းကုမၸဏီႏွင့္ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရး ညိႇႏႈိင္းမႈအား ရပ္ဆိုင္းၿပီး ဒုတိယဦးစားေပး ေရြးခ်ယ္ခံရသည့္ စင္ကာပူကုမၸဏီႏွင့္ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။

“ကိုရီးယားကုမၸဏီဘက္က လိုလားခ်က္ေတြက ျမန္မာဘက္က မလိုက္ေလ်ာႏိုင္တဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြမ်ားတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကုိရီးယားကုမၸဏီနဲ႔ ညိႇႏႈိင္းမႈကို ရပ္လိုက္ပါၿပီ။ အၿပီးရပ္ဆိုင္းတာ မဟုတ္ေပမယ့္ ဒုတိယဦးစားေပး ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ကုမၸဏီနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဘက္က လိုလားခ်က္ေတြကို ဆက္လက္ညိႇႏႈိင္းမယ္။ ညိႇႏႈိင္းလို႔မွ ျမန္မာဘက္က လိုလားခ်က္အတိုင္း လုပ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ စင္ကာပူကုမၸဏီနဲ႔ ဟံသာဝတီေလဆိပ္သစ္ တည္ေဆာက္ေရးကို ဆက္လုပ္သြားမယ္” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညြန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးတင္ႏိုင္ထြန္း၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အဓိကဝင္ေပါက္ တစ္ခုျဖစ္သည့္အျပင္ အႀကီးဆံုးေလဆိပ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ရမည့္ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္သစ္ႀကီး တည္ေဆာက္ရန္ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံမွ Incheon Airport Consortium သည္ Successful tenderer အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခံခဲ့ရသည္။ Back up tenderer အျဖစ္ Yongnam-CAPE-JGC ကုမၸဏီအား ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။ Yongnam-CAPE-JGC ကုမၸဏီသည္ စင္ကာပူႏိုင္ငံမွ Yongnam Holdings Limited၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ JGC Corporat-ion၊ စင္ကာပူႏိုင္ငံမွ Changi Airport Planners & Engineers Pte.ltd စသည့္ ကုမၸဏီသံုးခုတို႔ ပူးေပါင္းထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ဟံသာဝတီေလဆိပ္သစ္ တည္ေဆာက္ခြင့္ရ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ အင္ခြ်န္းကုမၸဏီသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနႏွင့္ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုရန္ လက္ေတြ႔ညိႇႏႈိင္းမႈတြင္ တင္ဒါတင္သြင္းစဥ္က စည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ကဲြလဲြခ်က္မ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ယင္းသို႔ကဲြလဲြမႈတြင္ အေရးႀကီးသည့္ အဓိကစည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈမရွိဘဲ ကြဲလဲြေနပါက လက္ခံမည္မဟုတ္ေၾကာင္းႏွင့္ အဓိကမက်သည့္ အခ်က္မ်ား ကဲြလဲြမႈကိုမူ လက္ခံညိႇႏႈိင္းေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္မွ ေျပာဆိုခဲ့သည္။

ေတာင္ကိုရီးယားကုမၸဏီသည္ ေလဆိပ္တင္ဒါတင္သြင္းစဥ္က ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရး ပထမအဆင့္ အေနျဖင့္ ဟံသာဝတီေလဆိပ္အား တစ္ႏွစ္လွ်င္ ခရီးသည္ ၁၂ သန္း ဝင္ဆံ့ႏိုင္မည့္ ေလဆိပ္အေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ေပးမည္ဟု ေျပာဆိုထားေသာ္လည္း လက္ေတြ႔ညိႇႏႈိင္းမႈတြင္ ခရီးသည္ ၁ဝ သန္းဆံ့ အေဆာက္အအံုသာ ေဆာက္လုပ္ေပးမည္ဟု ေျပာဆိုခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါအခ်က္သည္ အေရးႀကီးသည့္ အဓိကအခ်က္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္မွ လက္ခံျခင္းမရွိဘဲ ေလဆိပ္တည္ေဆာက္ရန္ ဒုတိယဦးစားေပး ေရြးခ်ယ္ခံရသည့္ စင္ကာပူကုမၸဏီႏွင့္ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ၊ အင္ခြ်န္းကုမၸဏီသည္ တင္ဒါတင္သြင္းစဥ္က ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္သစ္ႀကီးအား ပထမအဆင့္ အေနျဖင့္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ခရီးသည္ ၁၂ သန္း ဝင္ဆံ့ႏိုင္မည့္ ေလဆိပ္၊ ေျပးလမ္း၊ ေလဆိပ္လုပ္ငန္းႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၊ ဒုတိယအဆင့္ ခရီးသည္ သန္း ၃ဝ ဝင္ဆံ့ႏိုင္မည့္ ေလဆိပ္အေဆာက္အံုႏွင့္ ဆက္စပ္အေဆာက္အံုမ်ား၊ ဟိုတယ္မ်ား၊ ေရွာ့ပင္းေမာလ္မ်ား၊ ကုန္တိုက္ႀကီးမ်ားႏွင့္ လူေနတိုက္ခန္းမ်ား ဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ား ပါဝင္တည္ေဆာက္ေပးမည္ဟု တင္ျပထားသည္။

ယင္းျပင္ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္သစ္ႀကီးတြင္ ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္အမ်ဳိးအစားမ်ားတြင္ အႀကီးဆံုးျဖစ္သည့္ Air-bus A 380 ေလယာဥ္အထိ ဆင္းသက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ကာ၊ ေလယာဥ္ဆိုက္ကပ္တံတား ၁၂ ခု၊ ခရီးသည္တင္ေလယာဥ္ ၃၇ စီး၊ ကုန္တင္ေလယာဥ္ ရွစ္စီးႏွင့္ ျပဳျပင္ေရးေလယာဥ္ ၁၅ စီး စုစုေပါင္းေလယာဥ္ အစီး ၆ဝ ရပ္နားႏိုင္မည့္ ေလဆိပ္အျဖစ္ တည္ေဆာက္ေပးမည္ဟု တင္ျပထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

EMG

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...