ယခု ဘ႑ာႏွစ္ျဖစ္သည့္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ စုစုေပါင္းမွ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၅ ဘီလ်ံေက်ာ္ ရရွိရန္ လ်ာထားၿပီး ဘ႑ာႏွစ္ မကုန္မီ ငါးလအလိုတြင္ ေဒၚလာ ၁၃ ဒသမ ၅ ဘီလ်ံေက်ာ္ဖိုး ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ထားေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
ဘ႑ာႏွစ္ မကုန္မီ ငါးလအလိုဟု ဆိုရာ၌ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္မွ ႏို၀င္ဘာ ၁ ရက္အထိ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏျဖစ္ၿပီး ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈမွ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀၇၇၇ ဒသမ ၈၈၆ သန္းႏွင့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈမွ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၇၉၂ ဒသမ ၇၃၅ သန္း ကုန္သြယ္မႈ အသီးသီး ျပဳလုပ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ ထိုင္း၊ တ႐ုတ္၊ အိႏိၵယ၊ စင္ကာပူ၊ ဂ်ပန္၊ ကုိရီးယားႏွင့္ မေလးရွားႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ အမ်ားဆံုး ျပဳလုပ္လ်က္ရွိၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွ လယ္ယာထြက္ကုန္ ပစၥည္းမ်ားကုိ တင္ပို႔မႈ အမ်ားဆံုးျဖစ္ကာ စားေသာက္ကုန္ႏွင့္ လူသံုးကုန္ ပစၥည္းမ်ားကုိ ျပန္လည္တင္သြင္းမႈ မ်ားေၾကာင္း သိရသည္။
"ဒီႏွစ္အတြက္ ကုန္သြယ္မႈ လ်ာထားခ်က္ ျပည့္မီေအာင္ ကုန္သြယ္မႈ ျမႇင့္တင္ေရး ဌာနကလည္း ေဆာင္ရြက္ေနတာေတြ ရွိတယ္။ နယ္စပ္ဘက္မွာ ဆိုရင္လည္း တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္မႈေတြကုိ တရား၀င္ ကုန္သြယ္မႈ လမ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနတာေတြလည္း ရွိတဲ့အတြက္ လ်ာထားခ်က္ ျပည့္မီေအာင္ ကုန္သြယ္ႏုိင္မွာပါ" ဟု ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရးႏွင့္ စားသံုးသူေရးရာ ဦးစီးဌာနမွ ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ျဖစ္သူ ဦးညႊန္႔ေအာင္က ေျပာၾကားသည္။
ႏိုင္ငံအသီးသီးျဖင့္ ကုန္သြယ္ရာ၌ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈအျပင္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းမွတစ္ဆင့္ ကုန္သြယ္ေနမႈမ်ားလည္းရွိရာ နယ္စပ္တစ္ေလွ်ာက္မွ တရား၀င္ ကုန္စည္မ်ား ၀င္ေရာက္မႈမ်ား ရွိေနေသာ္လည္း နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ စုစုေပါင္းမွ ကုန္သြယ္မႈပုိေငြ ျဖစ္ေပၚေနၿပီး ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈမွ ကုန္သြယ္မႈ လုိေငြျပေနေၾကာင္း သိရသည္။
ယခု ဘ႑ာႏွစ္တြင္ အဆိုပါ ကုန္သြယ္မႈ လမ္းေၾကာင္းႏွစ္ခုမွ ကုန္သြယ္မႈမွာ ယခင္ဘ႑ာႏွစ္ကထက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂ ဒသမ ၂ ဘီလ်ံေက်ာ္ ပုိမ်ားေသာ္လည္း ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈမွ ကုန္စည္တင္သြင္းရန္အတြက္ ေဒၚလာမ်ား ပုိမိုသံုးစြဲေနရေၾကာင္း သိရသည္။
၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ပုိ႔ကုန္ပမာဏ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၉၀၇၆ သန္းေက်ာ္၊ သြင္းကုန္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၉၃၄၅ သန္းေက်ာ္ ရွိခဲ့ၿပီး စုစုေပါင္း ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၈၄၂၁ သန္းေက်ာ္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ေသာ ဗုိလ္ေအာင္ေက်ာ္ ဆိပ္ကမ္းအား ေတြ႔ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေအာင္မ်ဳိးသန္႔)
EMG
0 comments:
Post a Comment