Wednesday, 11 December 2013
ဧရာ၀တီ ျမစ္ေၾကာင္းအတြင္း ေသာင္ထြန္းျခင္းႏွင့္ ေရေအာက္ေက်ာက္တန္းမ်ား ျဖစ္ေပၚေနသည္ကို ေ၀ဟင္မွ ျမင္ေတြ႕ရစဥ္
ယခုႏွစ္ ေရနည္းရာသီ၌ ဧရာ၀တီ ျမစ္ေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေသာင္ထြန္းမႈမ်ားအျပင္ ေရေအာက္ေက်ာက္တန္း ေပၚထြန္းမႈမ်ားပါ ၾကံဳေတြ႕လာရေၾကာင္း သိရသည္။
ေက်ာက္ေရေၾကာင္း ေပၚထြန္းမႈမ်ားသည္ ႏွစ္စဥ္ျဖစ္ပြားေလ့ ရွိေသာ္လည္း ယခုႏွစ္တြင္ စစ္ကိုင္းတံတားေအာက္ဘက္ ေသာင္ျဖစ္ထြန္းေသာ ေနရာမ်ား၌ ေရေအာက္ေက်ာက္တန္း ျဖစ္ေပၚထြန္းမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
"ေရေအာက္ေက်ာက္တန္း ျဖစ္ေပၚမႈ ႏွစ္တိုင္းရွိေပမယ့္ အခုႏွစ္မွာ စစ္ကိုင္းတံတား ေအာက္ဘက္မွာပါ ျဖစ္ေပၚေနတာ ေတြ႕ရွိရတယ္။ ေရစက်ေနၿပီး ေသာင္ထြန္းမႈေတြ၊ ေရေအာက္ေက်ာက္တန္း ျဖစ္ေပၚမႈေတြေၾကာင့္ ေရေပါက္မ်ားတဲ့အတြက္ ဒီကာလမွာ ေရယာဥ္ေတြ အေနနဲ႔ ပိုဂ႐ုစိုက္ ေမာင္းႏွင္သင့္ပါတယ္။ ေက်ာက္ေရေၾကာင္းေတြက ေက်ာက္ခြဲသေဘၤာနဲ႔ခြဲမွ ရတဲ့အတြက္ အဲလိုေနရာေတြကို ေရေၾကာင္းျပ သေကၤတ အမွတ္အသား မွန္ကန္ေအာင္ အဓိကထား လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။ ေရေၾကာင္းက်ပ္မႈက မႏၲေလးေအာက္ပိုင္းထက္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ အထက္ပိုင္း ေရလမ္းခရီးမွာ ပိုမိုၾကံဳေတြ႕ ရတယ္။ မႏွစ္က ဒီဇင္ဘာလထက္ စာရင္ ဒီႏွစ္ ေရေၾကာင္းက်ပ္တည္းမႈက အဆိုးႀကီး မဟုတ္ေသးဘူး" ဟု မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး၊ ေရအရင္းျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ေရေအာက္ေက်ာက္တန္း ျဖစ္ေပၚမႈမ်ားအား စစ္ကိုင္းတံတားေအာက္ဘက္ မီးေသြးဖုတ္ ေက်းရြာအနီး၊ ဆီမီးခံုေအာက္ဘက္ႏွင့္ ျမင္းမူအထက္ ရြာသစ္ႀကီးႏွင့္ ျမင္းမူအၾကား ေနရာမ်ားတြင္ ေတြ႕ရွိရေၾကာင္း သိရသည္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕ အထက္ပိုင္း ေရလမ္းေၾကာင္းျဖစ္ေသာ မႏၲေလး-ဗန္းေမာ္ ေရလမ္းေၾကာင္းတြင္လည္း ေရေၾကာင္းက်ပ္တည္းမႈ ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိၿပီး ဗန္းေမာ္ႏွင့္ ကသာၾကားတြင္ ေရေၾကာင္းက်ပ္တည္းမႈ ပိုမိုၾကံဳေတြ႕ရေၾကာင္း သိရသည္။
ေရနည္းကာလသို႔ ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေရလမ္းေၾကာင္းအတြင္း အႏၲရာယ္ကင္းစြာ သြားလာႏုိင္ရန္ ေရေၾကာင္းနယ္ေျမအလိုက္ ေရနည္းကာလ ေရစူးကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္ထားရာ ဟသၤာတမွ ျပည္အထိ ၅ ေပ ၆ လက္မ၊ ျပည္မွမႏၲေလးအထိ ၅ ေပ၊ မႏၲေလးမွ ကသာအထိ ၄ ေပ၊ ကသာ-ဗန္းေမာ္ ၃ ေပ ၉ လက္မႏွင့္ ဆင္ဘို-ျမစ္ႀကီးနား ၂ ေပ ၆ လက္မအျဖစ္ ကန္႔သတ္ထားရာ ေရယာဥ္မ်ား အေနျဖင့္ ကန္႔သတ္ခ်က္ႏွင့္အညီ ခုတ္ေမာင္းၾကရန္ အသိေပး ႏႈိးေဆာ္ထားသည္။
EMG
ဧရာ၀တီ ျမစ္ေၾကာင္းအတြင္း ေသာင္ထြန္းျခင္းႏွင့္ ေရေအာက္ေက်ာက္တန္းမ်ား ျဖစ္ေပၚေနသည္ကို ေ၀ဟင္မွ ျမင္ေတြ႕ရစဥ္
ယခုႏွစ္ ေရနည္းရာသီ၌ ဧရာ၀တီ ျမစ္ေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေသာင္ထြန္းမႈမ်ားအျပင္ ေရေအာက္ေက်ာက္တန္း ေပၚထြန္းမႈမ်ားပါ ၾကံဳေတြ႕လာရေၾကာင္း သိရသည္။
ေက်ာက္ေရေၾကာင္း ေပၚထြန္းမႈမ်ားသည္ ႏွစ္စဥ္ျဖစ္ပြားေလ့ ရွိေသာ္လည္း ယခုႏွစ္တြင္ စစ္ကိုင္းတံတားေအာက္ဘက္ ေသာင္ျဖစ္ထြန္းေသာ ေနရာမ်ား၌ ေရေအာက္ေက်ာက္တန္း ျဖစ္ေပၚထြန္းမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
"ေရေအာက္ေက်ာက္တန္း ျဖစ္ေပၚမႈ ႏွစ္တိုင္းရွိေပမယ့္ အခုႏွစ္မွာ စစ္ကိုင္းတံတား ေအာက္ဘက္မွာပါ ျဖစ္ေပၚေနတာ ေတြ႕ရွိရတယ္။ ေရစက်ေနၿပီး ေသာင္ထြန္းမႈေတြ၊ ေရေအာက္ေက်ာက္တန္း ျဖစ္ေပၚမႈေတြေၾကာင့္ ေရေပါက္မ်ားတဲ့အတြက္ ဒီကာလမွာ ေရယာဥ္ေတြ အေနနဲ႔ ပိုဂ႐ုစိုက္ ေမာင္းႏွင္သင့္ပါတယ္။ ေက်ာက္ေရေၾကာင္းေတြက ေက်ာက္ခြဲသေဘၤာနဲ႔ခြဲမွ ရတဲ့အတြက္ အဲလိုေနရာေတြကို ေရေၾကာင္းျပ သေကၤတ အမွတ္အသား မွန္ကန္ေအာင္ အဓိကထား လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။ ေရေၾကာင္းက်ပ္မႈက မႏၲေလးေအာက္ပိုင္းထက္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ အထက္ပိုင္း ေရလမ္းခရီးမွာ ပိုမိုၾကံဳေတြ႕ ရတယ္။ မႏွစ္က ဒီဇင္ဘာလထက္ စာရင္ ဒီႏွစ္ ေရေၾကာင္းက်ပ္တည္းမႈက အဆိုးႀကီး မဟုတ္ေသးဘူး" ဟု မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး၊ ေရအရင္းျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ေရေအာက္ေက်ာက္တန္း ျဖစ္ေပၚမႈမ်ားအား စစ္ကိုင္းတံတားေအာက္ဘက္ မီးေသြးဖုတ္ ေက်းရြာအနီး၊ ဆီမီးခံုေအာက္ဘက္ႏွင့္ ျမင္းမူအထက္ ရြာသစ္ႀကီးႏွင့္ ျမင္းမူအၾကား ေနရာမ်ားတြင္ ေတြ႕ရွိရေၾကာင္း သိရသည္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕ အထက္ပိုင္း ေရလမ္းေၾကာင္းျဖစ္ေသာ မႏၲေလး-ဗန္းေမာ္ ေရလမ္းေၾကာင္းတြင္လည္း ေရေၾကာင္းက်ပ္တည္းမႈ ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိၿပီး ဗန္းေမာ္ႏွင့္ ကသာၾကားတြင္ ေရေၾကာင္းက်ပ္တည္းမႈ ပိုမိုၾကံဳေတြ႕ရေၾကာင္း သိရသည္။
ေရနည္းကာလသို႔ ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေရလမ္းေၾကာင္းအတြင္း အႏၲရာယ္ကင္းစြာ သြားလာႏုိင္ရန္ ေရေၾကာင္းနယ္ေျမအလိုက္ ေရနည္းကာလ ေရစူးကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္ထားရာ ဟသၤာတမွ ျပည္အထိ ၅ ေပ ၆ လက္မ၊ ျပည္မွမႏၲေလးအထိ ၅ ေပ၊ မႏၲေလးမွ ကသာအထိ ၄ ေပ၊ ကသာ-ဗန္းေမာ္ ၃ ေပ ၉ လက္မႏွင့္ ဆင္ဘို-ျမစ္ႀကီးနား ၂ ေပ ၆ လက္မအျဖစ္ ကန္႔သတ္ထားရာ ေရယာဥ္မ်ား အေနျဖင့္ ကန္႔သတ္ခ်က္ႏွင့္အညီ ခုတ္ေမာင္းၾကရန္ အသိေပး ႏႈိးေဆာ္ထားသည္။
EMG
0 comments:
Post a Comment