January 3, 2014
Written by:
ရႊန္းလဲ့၀င္း
သီလ၀ါဆိပ္ကမ္း၀င္းအတြင္း ရပ္နားထားသည့္ ျပည္ပမွတင္တြင္းလာေသာ ကားမ်ားအား ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္းက ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ရႊန္းလဲ့၀င္း)
အစိုးရမွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား အထူးအစီအစဥ္ျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့သည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာမွစ၍ ၂၀၁၃ ႏွစ္ကုန္အထိ တင္သြင္းခဲ့ေသာ ယာဥ္အစီးေရ ႏွစ္သိန္းသံုးေသာင္းေက်ာ္အနက္ ပိုင္ရွင္မ်ားမွ လာေရာက္ထုတ္ယူျခင္း မရွိသည့္ ကားအစီးေရ ရွစ္ေထာင္ေက်ာ္အထိ ရွိေနေၾကာင္း ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ ထုတ္ျပန္ေသာ စာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္ သေဘၤာမ်ား ဆိုက္ကပ္ခြင့္ရသည့္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားအေနျဖင့္ MITT၊ MIPL၊ MIP၊ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္၊ ဆူးေလ၊ ေအးရွားေ၀ါလ္ႏွင့္ ထီးတန္းဆိပ္ကမ္းတို႔ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ဆိပ္ကမ္းမ်ားတြင္ MITT ႏွင့္ MIPL ဆိပ္ကမ္းမ်ားမွာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သေဘၤာ ၀င္ေရာက္မႈ အမ်ားဆံုးျဖစ္သည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့ခ်ိန္မွစ၍ ၂၀၁၃ ႏွစ္ကုန္အထိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၀င္ေရာက္မႈႏွင့္ ထုတ္ယူမႈ အမ်ားဆံုးဆိပ္ကမ္းမွာ MITT ဆိပ္ကမ္းျဖစ္ၿပီး၊ ပိုင္ရွင္မ်ားမွ လာေရာက္ထုတ္ယူျခင္းမရွိသည့္ ကားလက္က်န္အမ်ားဆံုး ၆၀၉၁ စီးအထိရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၀င္ေရာက္မႈႏွင့္ ထုတ္ယူမႈ ဒုတိယအမ်ားဆံုး ဆိပ္ကမ္းမွာ MIPL ဆိပ္ကမ္းျဖစ္ၿပီး ပိုင္ရွင္မ်ားမွ လာေရာက္ထုတ္ယူျခင္း မရွိသည့္ ကားလက္က်န္ ၁၅၅၂ စီးရွိေၾကာင္း သိရသည္။
အျခားဆိပ္ကမ္းမ်ား၏ ကားလက္က်န္မ်ားမွာ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ခုနစ္စီး၊ ဆူးေလဆိပ္ကမ္းတြင္ ၇၄ စီး၊ MIP တြင္ ၁၄၆ စီး၊ ေအးရွားေ၀ါလ္တြင္ ၁၆၁ စီး၊ ထီးတန္းတြင္ ၁၆၄ စီးတို႔ျဖစ္သည္။ ဆိပ္ကမ္းခုနစ္ခုတြင္ ပိုင္ရွင္မ်ားမွ လာေရာက္ထုတ္ယူျခင္း မရွိသည့္ ကားလက္က်န္ ၈၁၉၅ စီးရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုကဲ့သို႔ ကားတင္သြင္းသူအခ်ဳိ႕မွ ကားမ်ားအား လာေရာက္ထုတ္ယူျခင္း မရွိျခင္းမွာ ကားထုတ္ယူရန္ စာရြက္စာတမ္း ျပည့္စံုျခင္း မရွိသည့္အတြက္ျဖစ္ၿပီး၊ ဆိပ္ကမ္းတြင္ လာေရာက္ထုတ္ယူျခင္း မရွိသည့္ ကားမ်ားအတြက္ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနမွ သတ္မွတ္သည့္ ဒဏ္ေၾကးမွာလည္း အလြန္နည္းပါးေနသည့္ အတြက္ျဖစ္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ တင္သြင္းသူမ်ား အသင္းမွ တာ၀န္ရွိသူက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ဆိပ္ကမ္းေတြမွာ ပိုင္ရွင္ေတြက လာမထုတ္တဲ့ ကားေတြကို အေကာက္ခြန္ဌာနက သတ္မွတ္တဲ့ ဒဏ္ေၾကးက နည္းပါးေနတဲ့ အတြက္လည္း ဆိပ္ကမ္းေတြမွာ ကားလက္က်န္ေတြ မ်ားေနတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အေကာက္ခြန္ဌာနက သတ္မွတ္ဒဏ္ေၾကးကို ဒီ့ထက္ပိုမ်ားတဲ့ႏႈန္းနဲ႔ သတ္မွတ္သင့္ပါတယ္” ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ တင္သြင္းသူမ်ား အသင္းမွ ဥကၠ႒ ဦးေဌးေအာင္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
EMG
Written by:
ရႊန္းလဲ့၀င္း
သီလ၀ါဆိပ္ကမ္း၀င္းအတြင္း ရပ္နားထားသည့္ ျပည္ပမွတင္တြင္းလာေသာ ကားမ်ားအား ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္းက ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ရႊန္းလဲ့၀င္း)
အစိုးရမွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား အထူးအစီအစဥ္ျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့သည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာမွစ၍ ၂၀၁၃ ႏွစ္ကုန္အထိ တင္သြင္းခဲ့ေသာ ယာဥ္အစီးေရ ႏွစ္သိန္းသံုးေသာင္းေက်ာ္အနက္ ပိုင္ရွင္မ်ားမွ လာေရာက္ထုတ္ယူျခင္း မရွိသည့္ ကားအစီးေရ ရွစ္ေထာင္ေက်ာ္အထိ ရွိေနေၾကာင္း ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ ထုတ္ျပန္ေသာ စာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္ သေဘၤာမ်ား ဆိုက္ကပ္ခြင့္ရသည့္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားအေနျဖင့္ MITT၊ MIPL၊ MIP၊ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္၊ ဆူးေလ၊ ေအးရွားေ၀ါလ္ႏွင့္ ထီးတန္းဆိပ္ကမ္းတို႔ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ဆိပ္ကမ္းမ်ားတြင္ MITT ႏွင့္ MIPL ဆိပ္ကမ္းမ်ားမွာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သေဘၤာ ၀င္ေရာက္မႈ အမ်ားဆံုးျဖစ္သည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့ခ်ိန္မွစ၍ ၂၀၁၃ ႏွစ္ကုန္အထိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၀င္ေရာက္မႈႏွင့္ ထုတ္ယူမႈ အမ်ားဆံုးဆိပ္ကမ္းမွာ MITT ဆိပ္ကမ္းျဖစ္ၿပီး၊ ပိုင္ရွင္မ်ားမွ လာေရာက္ထုတ္ယူျခင္းမရွိသည့္ ကားလက္က်န္အမ်ားဆံုး ၆၀၉၁ စီးအထိရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၀င္ေရာက္မႈႏွင့္ ထုတ္ယူမႈ ဒုတိယအမ်ားဆံုး ဆိပ္ကမ္းမွာ MIPL ဆိပ္ကမ္းျဖစ္ၿပီး ပိုင္ရွင္မ်ားမွ လာေရာက္ထုတ္ယူျခင္း မရွိသည့္ ကားလက္က်န္ ၁၅၅၂ စီးရွိေၾကာင္း သိရသည္။
အျခားဆိပ္ကမ္းမ်ား၏ ကားလက္က်န္မ်ားမွာ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ခုနစ္စီး၊ ဆူးေလဆိပ္ကမ္းတြင္ ၇၄ စီး၊ MIP တြင္ ၁၄၆ စီး၊ ေအးရွားေ၀ါလ္တြင္ ၁၆၁ စီး၊ ထီးတန္းတြင္ ၁၆၄ စီးတို႔ျဖစ္သည္။ ဆိပ္ကမ္းခုနစ္ခုတြင္ ပိုင္ရွင္မ်ားမွ လာေရာက္ထုတ္ယူျခင္း မရွိသည့္ ကားလက္က်န္ ၈၁၉၅ စီးရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုကဲ့သို႔ ကားတင္သြင္းသူအခ်ဳိ႕မွ ကားမ်ားအား လာေရာက္ထုတ္ယူျခင္း မရွိျခင္းမွာ ကားထုတ္ယူရန္ စာရြက္စာတမ္း ျပည့္စံုျခင္း မရွိသည့္အတြက္ျဖစ္ၿပီး၊ ဆိပ္ကမ္းတြင္ လာေရာက္ထုတ္ယူျခင္း မရွိသည့္ ကားမ်ားအတြက္ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနမွ သတ္မွတ္သည့္ ဒဏ္ေၾကးမွာလည္း အလြန္နည္းပါးေနသည့္ အတြက္ျဖစ္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ တင္သြင္းသူမ်ား အသင္းမွ တာ၀န္ရွိသူက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ဆိပ္ကမ္းေတြမွာ ပိုင္ရွင္ေတြက လာမထုတ္တဲ့ ကားေတြကို အေကာက္ခြန္ဌာနက သတ္မွတ္တဲ့ ဒဏ္ေၾကးက နည္းပါးေနတဲ့ အတြက္လည္း ဆိပ္ကမ္းေတြမွာ ကားလက္က်န္ေတြ မ်ားေနတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အေကာက္ခြန္ဌာနက သတ္မွတ္ဒဏ္ေၾကးကို ဒီ့ထက္ပိုမ်ားတဲ့ႏႈန္းနဲ႔ သတ္မွတ္သင့္ပါတယ္” ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ တင္သြင္းသူမ်ား အသင္းမွ ဥကၠ႒ ဦးေဌးေအာင္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
EMG
0 comments:
Post a Comment