Thursday, January 16, 2014
ေအးျမတ္မြန္၊ သက္ထား
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ေျပးဆြဲေနေသာ ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားမ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေအာင္မ်ဳိးသန္႔)
မဟာရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္း (YUTRA) အတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၅ ဘီလ်ံ ကုန္က်မည္ျဖစ္ေၾကာင္း JICA မွ ေလ့လာေရး အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ မစၥတာ တာကာရွိ႐ႈိးယာမက ေျပာၾကားသည္။
မဟာရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး မဟာဗ်ဴဟာ စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အမ်ားျပည္သူသုိ႔ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာခ်ျပျခင္း အစည္းအေ၀းတြင္ ယင္းသို႔ေျပာၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
“မဟာစီမံကိန္း တစ္ခုလုံးစာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မယ္ဆုိရင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ကုန္က်စရိတ္၊ ေရတုိ၊ ေရလတ္၊ ေရရွည္စီမံကိန္း အားလုံးအတြက္ဆုိရင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းေထာင္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေလာက္ရွိပါတယ္။ ၂၅ ဘီလ်ံ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ အျခားပုဂၢလိက လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ BOT ေဆာင္ရြက္မယ္ဆုိရင္ ၁၆ ဘီလ်ံအထိ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္မယ္” ဟု မစၥတာ တာကာရွိ႐ႈိးယာမက ဆုိသည္။
အဆုိပါ စီမံကိန္းကုိ ေရတုိ၊ ေရလတ္၊ ေရရွည္စီမံကိန္းဟူ၍ သတ္မွတ္ထားၿပီး ေရတုိစီမံကိန္း ၂၀၁၈၊ ေရလတ္စီမံကိန္း ၂၀၂၅၊ ေရရွည္စီမံကိန္း ၂၀၃၅ အထိ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
“ဒီစီမံကိန္းမွာ အဓိကဦးစားေပးမယ့္ အဆင့္ေတြကုိ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီႏွစ္အေစာပုိင္းမွာ သြားလာေရးနဲ႔ ယဥ္ေၾကာဆုိင္ရာ စစ္တမ္းမ်ားကုိ ေကာက္ယူခဲ့တဲ့အခါမွာ အိမ္ေထာင္စုေပါင္း ၁၁၀၀၀ ေက်ာ္ကုိ စစ္တမ္းေကာက္ခဲ့တယ္။ လူဦးေရကလည္းပဲ မၾကာမီမွာ သိသိသာသာ တုိးတက္လာမယ္။ လက္ရွိရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ရဲ႕ လူဦးေရဟာ ၅ ဒသမ ၇ သန္းခန္႔မွန္းတယ္။ ၂၀၃၅ မွာ ၉ ဒသမ ၇ သန္းရွိမယ္ ခန္႔မွန္းထားတယ္။ ဒါဆုိရင္ ခရီးသြားလုိအပ္ခ်က္ ပုိတုိးလာမယ္။ ခရီးသြားလာမႈဟာ အခုအခ်ိန္မွာ ၁၁ သန္းရွိရာကေန ၂၀၃၅ မွာ ၁၉ ဒသမ ၅ သန္းရွိလာမွာမုိ႔ သန္း ၂၀ ေလာက္တုိးလာမယ္။ ဒါဟာ ၁ ဒသမ ၈ ဆတုိးတက္လာတယ္။ လူေနထူထပ္လာမယ့္ ေနရာေတြမွာ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္မယ့္ လုိအပ္ခ်က္က လုိအပ္လာမွာျဖစ္တယ္” ဟု ယင္းကဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
ထုိ႔ျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အခ်က္အခ်ာက်ေသာ ေနရာမ်ားႏွင့္ အဓိကလမ္းမမ်ားတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရးစီမံကိန္း၊ ယာဥ္ရပ္နားမႈ အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း၊ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းမႈ ငါးႏွစ္အစီအစဥ္တုိ႔ကုိ ယာဥ္ေၾကာစီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုင္ရာ စီမံကိန္းမ်ားအျဖစ္ အဆုိျပဳထားေၾကာင္း သိရသည္။
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ ေလ်ာ့က်ေစရန္အတြက္ ဦးစားေပးအဆင့္ သံုးရပ္ျဖင့္ ရန္ကုန္တုိင္း အစိုးရအဖြဲ႔မွ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္း ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဦးေအာင္ခင္က ယင္းအခမ္းအနားတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
JICA ႏွင့္ ျမန္မာအစုိးရတုိ႔အၾကား အဆိုပါစီမံကိန္း၏ ကုန္က်စရိတ္အတြက္ မည္သုိ႔ေဆာင္ရြက္မည္ကုိ ညိႇႏႈိင္းသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းကဆုိသည္။
ေအးျမတ္မြန္၊ သက္ထား
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ေျပးဆြဲေနေသာ ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားမ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေအာင္မ်ဳိးသန္႔)
မဟာရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္း (YUTRA) အတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၅ ဘီလ်ံ ကုန္က်မည္ျဖစ္ေၾကာင္း JICA မွ ေလ့လာေရး အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ မစၥတာ တာကာရွိ႐ႈိးယာမက ေျပာၾကားသည္။
မဟာရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး မဟာဗ်ဴဟာ စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အမ်ားျပည္သူသုိ႔ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာခ်ျပျခင္း အစည္းအေ၀းတြင္ ယင္းသို႔ေျပာၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
“မဟာစီမံကိန္း တစ္ခုလုံးစာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မယ္ဆုိရင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ကုန္က်စရိတ္၊ ေရတုိ၊ ေရလတ္၊ ေရရွည္စီမံကိန္း အားလုံးအတြက္ဆုိရင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းေထာင္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေလာက္ရွိပါတယ္။ ၂၅ ဘီလ်ံ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ အျခားပုဂၢလိက လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ BOT ေဆာင္ရြက္မယ္ဆုိရင္ ၁၆ ဘီလ်ံအထိ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္မယ္” ဟု မစၥတာ တာကာရွိ႐ႈိးယာမက ဆုိသည္။
အဆုိပါ စီမံကိန္းကုိ ေရတုိ၊ ေရလတ္၊ ေရရွည္စီမံကိန္းဟူ၍ သတ္မွတ္ထားၿပီး ေရတုိစီမံကိန္း ၂၀၁၈၊ ေရလတ္စီမံကိန္း ၂၀၂၅၊ ေရရွည္စီမံကိန္း ၂၀၃၅ အထိ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
“ဒီစီမံကိန္းမွာ အဓိကဦးစားေပးမယ့္ အဆင့္ေတြကုိ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီႏွစ္အေစာပုိင္းမွာ သြားလာေရးနဲ႔ ယဥ္ေၾကာဆုိင္ရာ စစ္တမ္းမ်ားကုိ ေကာက္ယူခဲ့တဲ့အခါမွာ အိမ္ေထာင္စုေပါင္း ၁၁၀၀၀ ေက်ာ္ကုိ စစ္တမ္းေကာက္ခဲ့တယ္။ လူဦးေရကလည္းပဲ မၾကာမီမွာ သိသိသာသာ တုိးတက္လာမယ္။ လက္ရွိရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ရဲ႕ လူဦးေရဟာ ၅ ဒသမ ၇ သန္းခန္႔မွန္းတယ္။ ၂၀၃၅ မွာ ၉ ဒသမ ၇ သန္းရွိမယ္ ခန္႔မွန္းထားတယ္။ ဒါဆုိရင္ ခရီးသြားလုိအပ္ခ်က္ ပုိတုိးလာမယ္။ ခရီးသြားလာမႈဟာ အခုအခ်ိန္မွာ ၁၁ သန္းရွိရာကေန ၂၀၃၅ မွာ ၁၉ ဒသမ ၅ သန္းရွိလာမွာမုိ႔ သန္း ၂၀ ေလာက္တုိးလာမယ္။ ဒါဟာ ၁ ဒသမ ၈ ဆတုိးတက္လာတယ္။ လူေနထူထပ္လာမယ့္ ေနရာေတြမွာ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္မယ့္ လုိအပ္ခ်က္က လုိအပ္လာမွာျဖစ္တယ္” ဟု ယင္းကဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
ထုိ႔ျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အခ်က္အခ်ာက်ေသာ ေနရာမ်ားႏွင့္ အဓိကလမ္းမမ်ားတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရးစီမံကိန္း၊ ယာဥ္ရပ္နားမႈ အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း၊ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းမႈ ငါးႏွစ္အစီအစဥ္တုိ႔ကုိ ယာဥ္ေၾကာစီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုင္ရာ စီမံကိန္းမ်ားအျဖစ္ အဆုိျပဳထားေၾကာင္း သိရသည္။
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ ေလ်ာ့က်ေစရန္အတြက္ ဦးစားေပးအဆင့္ သံုးရပ္ျဖင့္ ရန္ကုန္တုိင္း အစိုးရအဖြဲ႔မွ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္း ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဦးေအာင္ခင္က ယင္းအခမ္းအနားတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
JICA ႏွင့္ ျမန္မာအစုိးရတုိ႔အၾကား အဆိုပါစီမံကိန္း၏ ကုန္က်စရိတ္အတြက္ မည္သုိ႔ေဆာင္ရြက္မည္ကုိ ညိႇႏႈိင္းသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းကဆုိသည္။
0 comments:
Post a Comment