Created on Friday, 06 September 2013
ဘက္စံုလႊမ္းျခံဳႏုိင္ေသာ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး လုပ္ငန္းေဆြးေႏြးပြဲ ျမင္ကြင္းအား ေတြ႕ရစဥ္
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရး က႑အား တိုးတက္ျမင့္မားလာေစေရး၊ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ျဖစ္ေစေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဘက္စံုလႊမ္းျခံဳႏိုင္ေသာ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ၂၀၁၂ မႇ ၂၀၁၄ ခုႏႇစ္အထိ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရးစနစ္အား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားတြင္ က်င့္သံုးေနသည့္ ပညာေရး စနစ္မ်ားႏႇင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈ ရႇိေစမည့္ ပညာေရးစနစ္အား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ ေဆြးေႏြးလ်က္ရႇိရာ အဆိုပါ ဘက္စံုလႊမ္းျခံဳႏုိင္ေသာ အေျခခံ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအား အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
အေျခခံပညာက႑၊ အမ်ဳိးသားပညာရည္ ျမင့္မားေရးအႏႇစ္ ၂၀ စီမံကိန္းကို ၂၀၁၁ -၁၂ ပညာသင္ႏႇစ္မႇ ၂၀၃၀-၃၁ ပညာသင္ႏႇစ္အထိ ႏႇစ္တိုငါးႏႇစ္ စီမံကိန္းေလးခု ပိုင္းျခားၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ေခတ္စနစ္ႏႇင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ အေျခခံပညာက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစေရးအတြက္ အေျခခံဖြဲ႕စည္းမႈပံုစံႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ ေဆာင္ရြက္သင့္သည့္ လုပ္ငန္းအစီအစဥ္ မ်ားကိုလည္း ေဆာင္ရြက္သြားရန္အတြက္ ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္း လ်က္ရွိေၾကာင္း ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနမႇ အဆင့္ျမင့္ အရာရႇိတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ၁၉၉၇ ခုႏႇစ္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္၊ ၾသဂုတ္တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္အျဖစ္ ဘက္စံုလႊမ္းျခံဳႏိုင္ေသာ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရးလုပ္ငန္း (CESR) ကိုေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရးစနစ္ႏႇင့္ အာဆီယံ ႏုိင္ငံမ်ား၏ ပညာေရး စနစ္မ်ားအား ႏႈိင္းယႇဥ္ေလ့လာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
အေျခခံပညာ က႑တြင္ ႏႇစ္စဥ္ ေက်ာင္း၀င္ႏႈန္းမ်ား ျမင့္မားမႈ ရႇိေသာ္လည္း အတန္းၿပီးဆံုးသည္အထိ သင္ယူႏုိင္မႈႏႈန္းမႇာ ၿမိဳ႕ျပထက္ ေက်းလက္ေဒသမ်ားတြင္ သိသာစြာ နိမ့္က်ေနဆဲျဖစ္ၿပီး မူလတန္း ပညာေရးၿပီးဆံုးမႈႏႈန္း ေလ်ာ့က်ရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းရင္းမႇာ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား၏ စား၀တ္ေနေရးႏႇင့္ စီးပြားေရး အေျခအေန နိမ့္က်ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဘက္စံုလႊမ္းျခံဳႏိုင္ေသာ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး လုပ္ငန္း အစီရင္ခံစာ (မူၾကမ္း) ေဖာ္ျပခ်က္အရ သိရသည္။
Eleven Media Group
ဘက္စံုလႊမ္းျခံဳႏုိင္ေသာ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး လုပ္ငန္းေဆြးေႏြးပြဲ ျမင္ကြင္းအား ေတြ႕ရစဥ္
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရး က႑အား တိုးတက္ျမင့္မားလာေစေရး၊ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ျဖစ္ေစေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဘက္စံုလႊမ္းျခံဳႏိုင္ေသာ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ၂၀၁၂ မႇ ၂၀၁၄ ခုႏႇစ္အထိ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရးစနစ္အား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားတြင္ က်င့္သံုးေနသည့္ ပညာေရး စနစ္မ်ားႏႇင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈ ရႇိေစမည့္ ပညာေရးစနစ္အား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ ေဆြးေႏြးလ်က္ရႇိရာ အဆိုပါ ဘက္စံုလႊမ္းျခံဳႏုိင္ေသာ အေျခခံ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအား အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
အေျခခံပညာက႑၊ အမ်ဳိးသားပညာရည္ ျမင့္မားေရးအႏႇစ္ ၂၀ စီမံကိန္းကို ၂၀၁၁ -၁၂ ပညာသင္ႏႇစ္မႇ ၂၀၃၀-၃၁ ပညာသင္ႏႇစ္အထိ ႏႇစ္တိုငါးႏႇစ္ စီမံကိန္းေလးခု ပိုင္းျခားၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ေခတ္စနစ္ႏႇင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ အေျခခံပညာက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစေရးအတြက္ အေျခခံဖြဲ႕စည္းမႈပံုစံႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ ေဆာင္ရြက္သင့္သည့္ လုပ္ငန္းအစီအစဥ္ မ်ားကိုလည္း ေဆာင္ရြက္သြားရန္အတြက္ ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္း လ်က္ရွိေၾကာင္း ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနမႇ အဆင့္ျမင့္ အရာရႇိတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ၁၉၉၇ ခုႏႇစ္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္၊ ၾသဂုတ္တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္အျဖစ္ ဘက္စံုလႊမ္းျခံဳႏိုင္ေသာ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရးလုပ္ငန္း (CESR) ကိုေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရးစနစ္ႏႇင့္ အာဆီယံ ႏုိင္ငံမ်ား၏ ပညာေရး စနစ္မ်ားအား ႏႈိင္းယႇဥ္ေလ့လာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
အေျခခံပညာ က႑တြင္ ႏႇစ္စဥ္ ေက်ာင္း၀င္ႏႈန္းမ်ား ျမင့္မားမႈ ရႇိေသာ္လည္း အတန္းၿပီးဆံုးသည္အထိ သင္ယူႏုိင္မႈႏႈန္းမႇာ ၿမိဳ႕ျပထက္ ေက်းလက္ေဒသမ်ားတြင္ သိသာစြာ နိမ့္က်ေနဆဲျဖစ္ၿပီး မူလတန္း ပညာေရးၿပီးဆံုးမႈႏႈန္း ေလ်ာ့က်ရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းရင္းမႇာ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား၏ စား၀တ္ေနေရးႏႇင့္ စီးပြားေရး အေျခအေန နိမ့္က်ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဘက္စံုလႊမ္းျခံဳႏိုင္ေသာ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး လုပ္ငန္း အစီရင္ခံစာ (မူၾကမ္း) ေဖာ္ျပခ်က္အရ သိရသည္။
Eleven Media Group
0 comments:
Post a Comment