Wednesday, September 18, 2013

လူကုန္ကူး ခံရသူမ်ားအား အကာအကြယ္ ေပးေရး


ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔ သမၼတ ႏိုင္ငံ ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပခဲ့ေသာ စတုတၴအႀကိမ္ေျမာက္ ကမၻာ့ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ညီလာခံသုိ႔ တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရးႏွင့္ ဘဝလံုၿခံဳေရး အတြက္ ျမန္မာႏုိင္ငံံလံုး ဆုိင္ရာ အမ်ဳိးသမီး ေရးရာ ေကာ္မတီကုိ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္တြင္ဖြဲ႕စည္း၍ လူကုန္ကူးမႈ တားဆီး ကာကြယ္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ခ်မွတ္ၿပီး စတင္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။


လူကုန္ကူးမႈသည္ မိမိ အက်ဳိးစီးပြား အတြက္ လူသား အခ်င္းခ်င္းကုိ ကုန္ပစၥည္း သဖြယ္ ေရာင္းဝယ္ ေဖာက္ကား၍ ညႇဥ္းပန္း ႏွိပ္စက္ျခင္း၊ ျပည့္ တန္ဆာျပဳျခင္း၊ လုပ္အား ေခါင္း ပံုျဖတ္ျခင္းျဖင့္ လူသား တစ္ဦး၏ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာကုိပါ ျပင္းထန္စြာ ထိခိုက္ ေစပါသည္။ လူကုန္ကူးမႈ သည္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတုိ႔ တန္ဖုိးထား ေစာင့္ေရွာက္အပ္ေသာ အမ်ဳိးဂုဏ္၊ ဇာတိဂုဏ္ကုိ ထိခိုက္ ပ်က္ျပားေစေသာ ျပႆနာ တစ္ရပ္ ျဖစ္သျဖင့္ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ကစၿပီး လူကုန္ကူးမႈ တုိက္ဖ်က္ေရး လုပ္ငန္းကုိ အမ်ဳိးသားေရး တာဝန္တစ္ရပ္ အျဖစ္ သတ္မွတ္၍ အေလးအနက္ထား တားဆီး ကာကြယ္လ်က္ ရွိပါသည္။

လူကုန္ကူး ခံရသူမ်ားသည္ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အေနျဖင့္ ႐ူးသြပ္သြားျခင္း၊ အျပင္းအထန္ စိတ္ေခ်ာက္ခ်ားျခင္း၊ ထိတ္လန္႔မႈေၾကာင့္ အိပ္မေပ်ာ္ျခင္း၊ မွတ္ဉာဏ္ ေပ်ာက္ကြယ္ျခင္း၊ စိတ္က်ေရာဂါ ရရွိျခင္း၊ လူ႔အသုိက္အဝန္းအား ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း၊ စုိးရိမ္မႈ မ်ားျပားျခင္း၊ ဆံုးျဖတ္ႏုိင္မႈ စြမ္းရည္ က်ဆင္းျခင္း၊ ေန႔/ည မမွတ္မိျခင္းမ်ား ျဖစ္သြားတတ္ ၾကပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အေနျဖင့္လည္း ကူးစက္ေရာဂါမ်ား ရရွိႏုိင္ျခင္း၊ ဒဏ္ရာ အနာတရမ်ား ရရွိျခင္း၊ အသက္ အႏၲရာယ္ ထိခိုက္ႏုိင္ျခင္း၊ လိင္ပုိင္းဆုိင္ရာမ်ား ပ်က္စီးျခင္း၊မိမိကုိယ္ကုိ သတ္ေသျခင္းမ်ားလည္း ျဖစ္သြားႏုိင္ပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း လူကုန္ကူး ခံရသူမ်ားအား အကာအကြယ္ ေပးရန္ႏွင့္ ၎တုိ႔၏ ဘဝျပန္လည္ ထူေထာင္ႏုိင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္မွာ အလြန္ အေရးႀကီးေသာ လုပ္ငန္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ေပသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လူကုန္ကူး ခံရသူမ်ား ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေရးကုိ လူမႈ အသုိင္းအဝုိင္းမ်ားက လည္းေကာင္း၊ အဖြဲ႕အစည္း မ်ားကေသာ္ လည္းေကာင္း ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ ေပးခဲ့ၾကပါသည္။ ဘဝျပန္လည္ ထူေထာင္ေရး မ်ားကုိလည္း နယ္ပယ္ အသီးသီးမွ ပံ့ပုိး ကူညီမႈ မ်ားျဖင့္ ကာလေဒသမ်ားကုိ လုိက္၍ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိ ၾကပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ႏုိင္ငံေတာ္ အေနျဖင့္ ဥပေဒ ႏွင့္အညီ လုပ္ကုိင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ လုိအပ္လာၿပီ ျဖစ္၍ လူကုန္ကူးမႈ တားဆီး ကာကြယ္ေရး ဥပေဒကုိ ေရးဆြဲခဲ့ၿပီး ႏုိင္ငံ တကာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ကြၽမ္းက်င္သူ ဥပေဒပညာရွင္မ်ား ၏ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားျဖင့္ ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္ ဇြန္ ၁၄ ရက္တြင္ ဥပေဒမူၾကမ္းကုိ ျပင္ဆင္ ေရးဆြဲကာ ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၁၃ ရက္တြင္ အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္း ႏုိင္ခဲ့ပါသည္။

လူကုန္ကူးမႈ တားဆီး ကာကြယ္ေရး ဥပေဒတြင္ လူကုန္ကူး ခံရသူမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပ႒ာန္း ထားတာေတြကေတာ့ တားဆီးကာကြယ္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၇(က)ႏွင့္(ဂ)တုိ႔တြင္ လူ ကုန္ကူးမႈ တားဆီး ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လူကုန္ကူး ခံရသူမ်ားအား အကာအကြယ္ေပးေရး လုပ္ငန္းအဖြဲ႕ကုိ ၎လူကုန္ကူး ခံရသူမ်ားအား ျပန္လည္ လက္ခံေရး၊ ျပန္လည္ ဝင္ဆံ့ ေပါင္းစည္းေရးႏွင့္ ျပန္လည္ ထူေထာင္ေရး လုပ္ငန္းအဖြဲ႕ဟူ၍ ဖြဲ႕စည္းၿပီး ေဆာင္ရြက္ ေစခဲ့ပါသည္။ သက္ဆုိင္ရာ ဝန္ႀကီး ဌာနမ်ားကလည္း ေပါင္းစပ္ညိႇႏႈိင္း ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ ရွိပါသည္။ အဆိုပါ လုပ္ငန္း အဖြဲ႕မ်ား၏ လုပ္ငန္း တာဝန္ ေပးအပ္ထားရွိမႈတြင္ လူကုန္ကူး ခံရသူမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ လူကုန္ကူး ခံရသူမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား၊ ကေလး သူငယ္ႏွင့္ လူငယ္မ်ားအား ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းႏွင့္ အကူအညီေပးျခင္း ဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။

လူကုန္ကူး ခံရၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေရာက္ရွိေနသည့္ ႏုိင္ငံျခားသား မ်ားအား သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းႏွင့္ အကူအညီ ေပးျခင္းဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ လူကုန္ကူး ခံရသူမ်ားအား ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေရးကုိ တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ မည့္သူ မ်ားအား လုိအပ္သည့္ ေလ့က်င့္ ပညာေပးမႈမ်ား စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ ေပးခဲ့ပါသည္။

လူကုန္ကူး ခံရသူမ်ားအား ျပန္လည္ လက္ခံၿပီး ဇာတိ ေနရပ္သုိ႔ ျပန္လည္ ပုိ႔ေဆာင္ႏုိင္ရန္ သက္ဆုိင္ရာ မိသားစု၏ အေျခအေနကုိ စံုစမ္းမႈ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ျပန္လည္ ပုိ႔ေဆာင္ျခင္း၊ လူကုန္ကူး ခံရသူတုိ႔အား ယင္းတုိ႔၏ သေဘာ တူညီခ်က္ျဖင့္ ေဆးစစ္ျခင္း၊ ႏွစ္သိမ့္ေဆြးေႏြး ပညာေပးျခင္းႏွင့္ အျခား လုိအပ္ေသာ ကူညီ ေထာက္ပံ့မႈ ေပးျခင္းတုိ႔ အတြက္ သက္ဆုိင္ ရာ အစုိးရဌာန၊အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အစုိးရ မဟုတ္ေသာ အဖြဲ႕အစည္း မ်ားႏွင့္ ညိႇႏႈိင္းပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။

လူကုန္ကူး ခံရသူမ်ား၏ ဂုဏ္သိကၡာကုိ ထိခုိက္မႈ မရွိေစရန္ သက္ဆုိင္ရာ တရား႐ံုးသည္ ဤဥပေဒပါ လူကုန္ကူးမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ ျပစ္မႈမ်ားကုိ စစ္ေဆး စီရင္ရာတြင္ လူကုန္ ကူးခံရသူသည္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား၊ ကေလးသူငယ္ႏွင့္ လူငယ္မ်ား ျဖစ္ပါက ကာယိေႁႏၵ ေစာင့္ထိန္းမႈႏွင့္ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ လံုၿခံဳမႈ ရရွိေစရန္ အမ်ားျပည္သူ ေရွ႕တြင္ မဟုတ္ဘဲ သီးသန္႔ ႐ံုးခန္းတြင္ စစ္ေဆးစီရင္ ရပါမည္။ လူကုန္ကူးမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မည္သည့္ စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈ၊ တရားစြဲတင္မႈႏွင့္ တရား စီရင္မႈ အဆင့္တြင္ မဆုိ သက္ဆုိင္ရာ လူကုန္ကူးမႈ တားဆီး ကာကြယ္ေရး အဖြဲ႕၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရွိမွသာ သတင္းျဖန္႔ခ်ိ ရပါမည္။ အမႈႏွင့္ မသက္ဆုိင္သူမ်ားကုိ အမႈတြဲပါ စာရြက္စာတမ္းမ်ား ၾကည့္႐ႈကူးယူခြင့္ မျပဳရလုိ႔ အကာအကြယ္ ေပးထားပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ လူကုန္ကူး ခံရသူအား ဤဥပေဒပါ ျပစ္ မႈ တစ္ရပ္ရပ္ျဖင့္ အေရးယူျခင္း မျပဳရ၊ လူကုန္ကူးမႈမွ တုိက္ ႐ိုက္ အက်ဳိးဆက္ အျဖစ္ေပၚေပါက္လာေသာ အျခားျပစ္မႈ တစ္ရပ္ရပ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လူကုန္ကူး ခံရသူအား အေရးယူရန္ သင့္၊ မသင့္ ဆံုးျဖတ္ေပးရပါမည္။ ျပည္တြင္းသုိ႔ ျပန္လည္ ဝင္ေရာက္လာသည့္ လူကုန္ကူး ခံရသူမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္အၿမဲတမ္း ေနထုိင္ခြင့္ ရရွိသူျဖစ္ပါက ယင္းအား အၿမဲတမ္း ေနထုိင္ခြင့္ ရရွိေရး၊ လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ၎၏ အေျခအေန အဆင့္အတန္း အတြက္ ကာကြယ္ ေပးရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

လူကုန္ကူး ခံရသူ အမ်ဳိးသမီးမ်ား၊ ကေလးသူငယ္ႏွင့္ လူငယ္မ်ားအတြက္ ယင္းတုိ႔၏ ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ မည္သူမည္ဝါျဖစ္ေၾကာင္း သိသာ ထင္ရွားေစျခင္းကုိ အထူးကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရမည့္ အျပင္ လုိအပ္ေသာ လံုၿခံဳမႈႏွင့္ အကူအညီမ်ားကုိ ေပးရပါမည္။ ယင္းတုိ႔အတြက္ အေကာင္းဆံုး အေျခအေန ျဖစ္ေၾကာင္း စိစစ္ေတြ႕ရွိပါက မိဘ သုိ႔မဟုတ္ အုပ္ထိန္းသူထံ ျပန္လည္ ပုိ႔ေဆာင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ ေပးရပါမည္။ မိဘ သုိ႔မဟုတ္ အုပ္ထိန္းသူထံ ျပန္လည္ပုိ႔ေဆာင္ရန္ အေျခအေန မေပးသည့္အခါတြင္ ျဖစ္ေစ၊ ျပန္လည္ပုိ႔ေဆာင္ရန္ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ အေျခအေနရွိသည့္ အခါတြင္ျဖစ္ေစ အျခားသင့္ေလ်ာ္၍ လံုၿခံဳ စိတ္ခ်ရသည့္ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မႈမ်ားကုိ စီစဥ္ေပးရပါမည္။ အသက္အရြယ္ႏွင့္ ရင့္က်က္မႈ အလုိက္ ၎တုိ႔၏ ဆႏၵကုိ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆုိမႈ၊ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္မႈတုိ႔ကုိ အေလးထား၍ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ေပးရပါမည္။ ယင္းတုိ႔ႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားကုိ လွ်ဳိ႕ဝွက္ ထားရွိျခင္းျဖင့္ အကာအကြယ္ ေပးရမည္ျဖစ္ပါသည္။

လူကုန္ကူးခံရသူမ်ားအား ျပန္လည္ လက္ခံျခင္း၊ လူမႈ အသိုင္းအဝုိင္း အတြင္းသုိ႔ ျပန္လည္ ဝင္ဆံ့ေစျခင္း၊ ျပန္လည္ ေပါင္းစည္းေပးျခင္း၊ ျပန္လည္ ထူေထာင္ေပးျခင္းတုိ႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သက္ဆုိင္ရာ အစုိးရဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အစုိးရ မဟုတ္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ညိႇႏႈိင္းၿပီး လူကုန္ကူး ခံရသူ မ်ားအား ျပန္လည္ လက္ခံေရး အတြက္ လုိအပ္သည့္ ညိႇႏႈိင္း မႈမ်ား စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း၊ လူကုန္ကူး ခံရသူမ်ား ယာယီ ေနထုိင္ရန္ လံုၿခံဳမႈရွိေသာ ေနရာ သုိ႔မဟုတ္ သင့္ေလ်ာ္သည့္ ေနအိမ္ စီစဥ္ေပးျခင္း၊ လူမႈေရး ဆုိင္ရာ ျပန္လည္ပ်ဳိးေထာင္ ေပးျခင္း၊ လူကုန္ကူး ခံရသူက မိမိ၏ နစ္နာမႈအတြက္ တရား စြဲဆုိမႈတြင္ လုိအပ္ပါက ေရွ႕ေနငွားရမ္းေပးျခင္း၊ ဥပေဒ အရာရွိအား အမႈတြင္ လုိက္ပါ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ ေရွ႕ေန ခ်ဳပ္႐ံုးသုိ႔ ေမတၱာရပ္ခံေပးျခင္း သုိ႔မဟုတ္ စကားျပန္ျဖင့္ ၾကားနာ စစ္ေဆးႏုိင္ရန္ အကူအညီေပးျခင္း၊ လူကုန္ကူးခံရသူက သက္ေသခံခ်က္ ေပးသည့္ အခါတြင္ ျဖစ္ေစ၊ အမႈရင္ဆုိင္သည့္ အခါတြင္ျဖစ္ေစ လံုၿခံဳေရး အစီအစဥ္မ်ား ခ်မွတ္ေပးျခင္းႏွင့္ အျခားရထုိက္သည့္ အခြင့္အေရးမ်ား ရရွိေစရန္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း၊ လူကုန္ကူးခံရသူ၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ေဆးစစ္ေပးျခင္း၊ ေဆးဝါး ကုသေပးျခင္း၊ လူကုန္ကူး ခံရသူမ်ား၏ ဘဝရပ္တည္ႏုိင္ေရး အတြက္ ပညာေရးႏွင့္ ကြၽမ္းက်င္မႈ အေျခခံေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာသင္ၾကားေရး ဆုိင္ရာ အခြင့္အလမ္းမ်ား စီစဥ္ေပးျခင္း တုိ႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ေပးပါသည္။

ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ရွိေသာ ျမန္မာသံ႐ံုးမွ တာဝန္ရွိသူ မ်ားသည္ ျပည္ပႏုိင္ငံတြင္ ေရာက္ရွိေနေသာ လူကုန္ကူး ခံရသူ ျမန္မာႏုိင္ငံသား သုိ႔မဟုတ္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အၿမဲတမ္း ေနထုိင္သည့္ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား အတြက္ လုိအပ္သည့္ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မႈမ်ား စီစဥ္ ေဆာင္ ရြက္ေပးေရးႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ျပန္လည္ ပုိ႔ေဆာင္ေရးတုိ႔ အတြက္ သက္ဆုိင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ညိႇႏႈိင္း ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ ရွိပါသည္။

လူကုန္ကူး ခံရသူမ်ားအား ျပန္လည္ ထူေထာင္ေရး အတြက္ ပညာေရးႏွင့္ ကြၽမ္းက်င္မႈ အေျခခံေသာ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္း ပညာရရွိေရး၊ အလုပ္အကုိင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ရရွိေရးတုိ႔ကုိ စီမံခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ လူကုန္ကူး ခံရသူမ်ားအား ျပန္လည္ ထူေထာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဤဥပေဒအရ တည္ေထာင္ထားေသာ လူကုန္ကူးမႈ တားဆီး ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လူကုန္ကူးခံရသူ မ်ားအား ျပန္လည္ ထူေထာင္ေရး ရန္ပံုေငြမွ က်ခံ သံုးစြဲႏုိင္ရန္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။

လူကုန္ကူး ခံရသူမ်ားအား အကာအကြယ္ ေပးေရးႏွင့္ ၎တုိ႔၏ဘဝ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ ေနရာခ်ထားေရး ဝန္ႀကီးဌာနတို႔သည္ ျပည္တြင္းတြင္ ရွိေသာ အစုိးရ မဟုတ္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ကုလသမဂၢ လက္ေအာက္ခံ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းလ်က္ လူကုန္ကူးခံရသူ ျပန္လည္ ကယ္တင္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ လက္ခံေရး တုိ႔ကုိ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည့္အျပင္ ၎တုိ႔၏ ဘဝ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ရွိသမွ် ခြန္အားမ်ားျဖင့္ အစြမ္းကုန္ ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ ရြက္ေပးေနေသာ္လည္း ျပည့္ဝမႈ မရွိေသးေပ။ ျပည္တြင္း၌ အလုပ္အကုိင္ ေပါမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚလာေစေရး၊ တစ္ပုိင္တစ္ႏုိင္ မိသားစုစီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကုိင္ လာႏုိင္ေစေရးအတြက္ ျပည္တြင္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားမွ တေစ့တေစာင္း လွည့္ေျပာင္းလုိ႔ ၾကည့္ေပးၾကမည္ ဆုိပါက သူတုိ႔ဘဝေလးမ်ားသည္ သာယာလန္းဆန္း သြားမည္မွာ အမွန္တကယ္ပင္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရပါသည္။

ျမ၀တီ

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...