အတိတ္တေစၦ
စာေရးသူ စာမေရးျဖစ္သည္မွာ ၾကာေတာင့္ၾကာရွည္ရွိပါၿပီ။ စာေရးစားပြဲတြင္
ႀကိဳးစားထုိင္လုိက္တုိင္း စကားလံုးေတြက ေရာက္မလာ။ စာရြက္ ဗလာေတြသာ
ထားခဲ့ရသည္။ စာေရးသည့္ အလုပ္က အနာဂတ္အျမင္ ၾကည္လင္ပါမွ လက္ကသြက္
စာကထြက္တတ္ရာ ဝင္စားစိတ္ကို အနာဂတ္ သို႔ ပို႔ၾကည့္ပါသည္။ မရ။ ဘယ္လုိမွမရ။
အတိတ္တြင္သာ ဝဲလည္လုိက္ရင္း ပစၥဳပၸန္ကို ျပန္လန္႔ေနသည္။ မခက္ပါလား။
စာေရးသူအျမင္၊ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ေနာက္ပိုင္း ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးတြင္ အားတက္ေမွ်ာ္လင့္စရာ “ႏွင္းခဲေပ်ာ္ခ်ိန္” ႏွစ္ႀကိမ္ရွိခဲ့သည္ဟု ထင္သည္။ ၁၉၆၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားႏွင့္ ၂၀၁၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ား …။ ပထမႏွင္းခဲေပ်ာ္ခ်ိန္ ကို ၁၉၆၀ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ဖြင့္ခဲ့သည္။ ဤေရြးေကာက္ပြဲတြင္ သန္႔ရွင္း ဖဆပလ(ပထစ)က ၊ “ဖက္ဆစ္ဝါဒကို ေရြးမည္ေလာ၊ ဒီမိုကေရစီဝါဒကို ေရြးမည္ေလာ …” ဆုိေသာ ေၾကြးေၾကာ္သံျဖင့္ ဝင္သည္။ လူထုက “အသည္းၾကားက မဲျပားမ်ား” ျဖင့္ ဒီမိုကေရစီကို ေရြးခဲ့ၾကသည္။ သို႔တေစ ေမွ်ာ္လင့္သလိုကား မျဖစ္။ ပထမဇာတ္ကြက္ …၊ အာဏာရပါတီ အကြဲအၿပဲ၊ ဒုတိယ ဇာတ္ကြက္ …၊ ဗုဒၶဘာသာကို ႏုိင္ငံေတာ္ဘာသာ ေၾကညာခ်က္ႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာမ်ား၊ တတိယဇာတ္ကြက္ … ဖက္ဒရယ္ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား …။ ေနာက္ဆံုး “ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ” က ဒီမိုကေရစီ ဇာတ္ႀကီးတစ္ခုလံုးကို ျပည္ဖံုးကား ခ်ပစ္လုိက္သည္။
၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲက ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ နီးပါးမွ် ရပ္နားထားခဲ့ရေသာ ဒီမုိကေရစီဇာတ္ႀကီးကို ျပန္စဖုိ႔ ျပည္ဖံုးကားႀကီး ျပန္ဖြင့္လုိက္သည္။ ၂၀၁၂ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ အၿပီးတြင္ ဇာတ္ကြက္ေတြ ပိုၿမိဳင္လာသည္။ ဒုတိယ ႏွင္းခဲေပ်ာ္ခ်ိန္ …။ အမွန္ပင္ အားတက္ဖုိ႔ ေကာင္းပါသည္။ တကယ္လည္း အားတက္ရပါသည္။ သို႔တေစ အျပည့္အဝေတာ့လည္း အားမတက္ႏုိင္။ အတိတ္၏အရိပ္ မ်ားကို ပစၥဳပၸန္တြင္ ျမင္ေနရသည္။
သမိုင္းသည္ တစ္ေက်ာ့ လည္တတ္သေလာ …။
“ဘယ့္ႏွယ္လဲ၊ ကိုေရႊဦးဗုိလ္နဲ႔ ကိုေရႊသခင္တုိ႔၊ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ အုပ္ေနၾကတာ၊ မေမာၾကေသးဘူးလား …” စသည္ျဖင့္။ ယခု ဥကၠ႒ ႀကီးမ်ား ကိုယ္တုိင္ အႀကိတ္အနယ္ ျဖစ္ေနေတာ့ နာယကႀကီးကိုယ္တုိင္ ထိန္းမွရေတာ့မည္လား မသိ။ ျပည္ေတာ္ျပန္ ကိုမင္းဇင္(တစ္ခါက တာရာၿငိမ္းခ်မ္း) ေျပာေသာ “နာယကႀကီး က်န္းမာဖုိ႔အေရးႀကီး” ဆုိသည့္စကားမွာ လူႀကိဳက္မမ်ားသည့္တုိင္ “ခါးသီးေသာအမွန္” ျဖစ္ေနမလား မဆုိႏုိင္။
ယခုအခါတြင္လည္း ရခိုင္ျပည္နယ္မွ အေရးကို ေဒသတြင္း ကန္႔သတ္ မေျဖရွင္းႏိုင္ရာမွ တစ္ျပည္လံုးေလာက္ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားခဲ့ကာ ဘာသာေရး လူမ်ဳိးေရးအသြင္ ေဆာင္လာသည္။ အမွန္စင္စစ္ ရခိုုင္အေရးမွာ သမိုင္း ဇာစ္ျမစ္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ ပထဝီႏုိင္ငံေရးျပႆနာ ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံေရးနည္းျဖင့္သာ ေျဖရွင္း ၾကရပါလိမ့္မည္။ ဘာသာေရး လူမ်ဳိးေရးသေဘာ မျဖစ္ ျဖစ္ေအာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ အကြက္ဆင္ လုပ္ႀကံဖန္တီးမႈမ်ား ရွိႏုိင္သည္ကိုလည္း သတိခ်ပ္ဖုိ႔ လိုပါသည္။
ပထမေခတ္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘာသာျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဝါရင့္ႏိုင္ငံေရး သမားႀကီးတစ္ဦး ျဖစ္သူ ဝိဓူရသခင္ခ်စ္ေမာင္၏ မွတ္ခ်က္ စကားကို လက္ရွိအေျခအေနႏွင့္ ဆက္စပ္စဥ္းစားႏိုင္ေစရန္ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပလိုသည္။ ယခုလို … “၁၉၅၈-၅၉ မွစ၍ သယ္လာခဲ့ေသာ ျပည္သူတို႔၏ ႏိုင္ငံေရး ဒီမိုကေရစီေရး အံုၾကြမႈႀကီးသည္ အလြန္ႏွေျမာစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ဘာသာေရးတိုက္ပြဲျဖင့္ လမ္းလြဲခံရကာ ဇာတ္ေမ်ာကြယ္ ေပ်ာက္သြားခဲ့ရေတာ့သည္ …” ဟူ၏။ ယခုလည္း ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ကတည္းက သယ္ေဆာင္လာ ေသာ ဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ႀကီး ကို မ်က္ျခည္မျပတ္ ေစာင့္ေရွာက္ ေရွ႕ဆက္ႏိုင္ရန္ အထူးအေရးႀကီး လိမ့္မည္ဟု သေဘာရပါသည္။
ယခု ဒုတိယႏွင္းခဲေပ်ာ္ခ်ိန္တြင္ ဆိုခဲ့ပါ လူမ်ဳိးစုျပႆနာ အေျဖရွာေရး အတြက္ လမ္းစ ျပန္ေပၚလာသည္။ ဤတြင္ လမ္းေၾကာင္းႏွစ္ရပ္ သိသိသာသာ ေပၚလာသည္။ ပထမလမ္းေၾကာင္းမွာ မၾကာေသးခင္က က်င္းပၿပီးစီးခဲ့ေသာ ခ်င္းမိုင္ေဆြးေႏြးပြဲမွ လာသည္။ လက္ရွိ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို လက္မခံ၊ ဖက္ဒရယ္ စင္စစ္ အေျခခံဥပေဒသစ္ ေရးဆြဲမည္ဟု ဆိုသည္။ ဤအဆိုကို ျပည္တြင္းျပည္ပ မီဒီယာအခ်ဳိ႕က ပဲ့တင္ထပ္ၾကသည္။ Opinion Leader ဆိုသူမ်ားကလည္း ဝိုင္းဝန္းခ်ီးပၾကသည္။ ရယ္ဒီကယ္အက်ဆံုး အစြန္းေရာက္အုပ္စုမ်ားက ဆိုလွ်င္ “ဖ်က္သံုးဖ်က္ ေၾကြးေၾကာ္သံ” ပင္ တင္လာၾကသည္မ်ား ရွိသည္။ (အေျခခံဥပေဒဖ်က္၊ ဦးပိုင္ဖ်က္၊ ကာလံုဖ်က္ စသျဖင့္) လက္ခုပ္သံ တေျဖာင္းေျဖာင္း ရႏိုင္သည့္တိုင္ အေျဖရဖို႔မလြယ္။ ဆန္႔က်င္ ဘက္အက်ဳိးဆက္ႏွင့္ပင္ တိုးႏိုင္သည္ဟု ဆင္ျခင္ရပါသည္။
မာ့စ္ဝါဒီ သမိုင္းဆရာမ်ားကမူ “သမိုင္းဘီးႀကီးမွာ ဘယ္ေတာ့မွ ေနာက္ျပန္မလည္၊ ေရွ႕သို႔သာခ်ီၿမဲ” ဟု ယတိျပတ္ဆိုသည္။ အေက်ာ္ေဇယ် သမိုင္းဆရာႀကီး ပါေမာကၡ တြိဳင္ဘီကမူ “သမိုင္းတစ္ေက်ာ့လည္တတ္သည္” ဟု အခိုင္အမာ ဆိုပါသည္။ အထူးသျဖင့္ သမိုင္းဇာတ္ေကာင္မ်ား၏ အသိပညာ ေရခ်ိန္ တန္႔ခံေနလွ်င္ သမိုင္းတစ္ေက်ာ့ လည္တတ္သည္ဟု သတိေပးသည္။
၁၉၆၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားႏွင့္ ၂၀၁၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ား …။ တစ္နည္း ၂၀ ရာစုႏွင့္ ၂၁ ရာစု …။ ကမၻာႀကီးမွာ အႀကီးအက်ယ္ ေျပာင္းသြားခဲ့ပါၿပီ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ကား …။
ေက်ာ္ဝင္း
စာေရးသူအျမင္၊ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ေနာက္ပိုင္း ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးတြင္ အားတက္ေမွ်ာ္လင့္စရာ “ႏွင္းခဲေပ်ာ္ခ်ိန္” ႏွစ္ႀကိမ္ရွိခဲ့သည္ဟု ထင္သည္။ ၁၉၆၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားႏွင့္ ၂၀၁၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ား …။ ပထမႏွင္းခဲေပ်ာ္ခ်ိန္ ကို ၁၉၆၀ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ဖြင့္ခဲ့သည္။ ဤေရြးေကာက္ပြဲတြင္ သန္႔ရွင္း ဖဆပလ(ပထစ)က ၊ “ဖက္ဆစ္ဝါဒကို ေရြးမည္ေလာ၊ ဒီမိုကေရစီဝါဒကို ေရြးမည္ေလာ …” ဆုိေသာ ေၾကြးေၾကာ္သံျဖင့္ ဝင္သည္။ လူထုက “အသည္းၾကားက မဲျပားမ်ား” ျဖင့္ ဒီမိုကေရစီကို ေရြးခဲ့ၾကသည္။ သို႔တေစ ေမွ်ာ္လင့္သလိုကား မျဖစ္။ ပထမဇာတ္ကြက္ …၊ အာဏာရပါတီ အကြဲအၿပဲ၊ ဒုတိယ ဇာတ္ကြက္ …၊ ဗုဒၶဘာသာကို ႏုိင္ငံေတာ္ဘာသာ ေၾကညာခ်က္ႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာမ်ား၊ တတိယဇာတ္ကြက္ … ဖက္ဒရယ္ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား …။ ေနာက္ဆံုး “ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ” က ဒီမိုကေရစီ ဇာတ္ႀကီးတစ္ခုလံုးကို ျပည္ဖံုးကား ခ်ပစ္လုိက္သည္။
၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲက ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ နီးပါးမွ် ရပ္နားထားခဲ့ရေသာ ဒီမုိကေရစီဇာတ္ႀကီးကို ျပန္စဖုိ႔ ျပည္ဖံုးကားႀကီး ျပန္ဖြင့္လုိက္သည္။ ၂၀၁၂ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ အၿပီးတြင္ ဇာတ္ကြက္ေတြ ပိုၿမိဳင္လာသည္။ ဒုတိယ ႏွင္းခဲေပ်ာ္ခ်ိန္ …။ အမွန္ပင္ အားတက္ဖုိ႔ ေကာင္းပါသည္။ တကယ္လည္း အားတက္ရပါသည္။ သို႔တေစ အျပည့္အဝေတာ့လည္း အားမတက္ႏုိင္။ အတိတ္၏အရိပ္ မ်ားကို ပစၥဳပၸန္တြင္ ျမင္ေနရသည္။
သမိုင္းသည္ တစ္ေက်ာ့ လည္တတ္သေလာ …။
အကြဲအၿပဲဇာတ္လမ္း
“ေမြးကတည္းက အကြဲပါ၊ ဗိေႏၶာဆရာ ကုလို႔မရ” ဆုိေသာ စာေျပာင္သံခ်ပ္မွာ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးကို ရည္ရြယ္ေလသည္လား မသိ။ ၾကည့္ပါ၊ ဖဆပလ အဖြဲ႕ႀကီး ကြဲလုိ႔မွ ဒဏ္ရာ မက်က္တတ္ေသးမီ သန္႔ရွင္း ဖ.ဆ.ပ.လ တစ္ျဖစ္လဲ ပထစတြင္လည္း “ဦးဗိုလ္-သခင္” ကြဲၾကျပန္သည္။ ဤအကြဲက မဲဆႏၵရွင္ လူထု၏ ဒီမိုကေရစီအိပ္မက္ကို စိတ္ပ်က္စရာ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။
၂၀၁၂
ေရြးေကာက္ပြဲေနာက္ပိုင္း အစဥ္အလာ ဆန္႔က်င္ဘက္ အင္အားစုမ်ားၾကား
ေျပလည္ေရးလမ္းစ ေပၚလာရာ ေမွ်ာ္လင့္လုိ႔မွ မဆံုးေသးမီမွာပင္ မထင္မွတ္ေသာ
ေနရာမွ မထင္မွတ္ေသာ “အက္သံ” အခ်ဳိ႕ကို စတင္ၾကားလာရသည္။ အခ်ိန္ၾကာလာ
သည္ႏွင့္အမွ်၊ ဒီမုိကေရစီ အေတြ႔အႀကံဳ ရင့္က်က္လာသည္ႏွင့္အမွ်
အဆုိပါအက္သံမ်ား၊ တျဖည္းျဖည္း မွိန္ ေဖ်ာ့လာလိမ့္မည္ မွန္းဆရေသာ္လည္း
လက္ေတြ႔တြင္ ထင္တုိင္းမျဖစ္။ ပိုစိပ္လာသည္။ ထိပ္တိုက္သေဘာ ပိုေဆာင္လာသည္။
အက္သံမက ကြဲသံ ပါလာသည္။ “ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကာလတြင္ သဘာဝက်စြာ
ႀကံဳေတြ႔ရမည့္ ႏုိင္ငံေရးပြတ္တိုက္မႈမ်ား” ဟု ဆိုေသာ္လည္း သဘာဝမက်တာေတြ
ရွိလာသည္။ ဒီမုိကေရစီတြင္ ျငင္းၾက၊ ခံုၾက၊ သေဘာကြဲလြဲၾကတာေတြ ေရွာင္မရ
ေသာ္လည္း “ျဖဳတ္ထုတ္သတ္” အထိ ဘရိတ္မေပါက္ၾကဖုိ႔ လုိပါလိမ့္မည္။ (ပဲခူး႐ိုးမ
ဗကပေတြလို “ငေဆာ္ႀကီး”၊ “ငခုတ္ႀကီး” ေတြႏွင့္ခ်မွ သတ္ရာ ေရာက္သည္မဟုတ္။
ႏုိင္ငံေရးအရ နာလန္မထူေအာင္ တြယ္ၾကသည္ မွာလည္း “သတ္” ျခင္းတစ္မ်ဳိးသာ
ျဖစ္သည္။)
ပထစကြဲစဥ္ကေတာ့ ဥကၠ႒ႀကီးဦးႏုက ယခုလုိ ဝင္ထိန္းဖူးသည္။“ဘယ့္ႏွယ္လဲ၊ ကိုေရႊဦးဗုိလ္နဲ႔ ကိုေရႊသခင္တုိ႔၊ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ အုပ္ေနၾကတာ၊ မေမာၾကေသးဘူးလား …” စသည္ျဖင့္။ ယခု ဥကၠ႒ ႀကီးမ်ား ကိုယ္တုိင္ အႀကိတ္အနယ္ ျဖစ္ေနေတာ့ နာယကႀကီးကိုယ္တုိင္ ထိန္းမွရေတာ့မည္လား မသိ။ ျပည္ေတာ္ျပန္ ကိုမင္းဇင္(တစ္ခါက တာရာၿငိမ္းခ်မ္း) ေျပာေသာ “နာယကႀကီး က်န္းမာဖုိ႔အေရးႀကီး” ဆုိသည့္စကားမွာ လူႀကိဳက္မမ်ားသည့္တုိင္ “ခါးသီးေသာအမွန္” ျဖစ္ေနမလား မဆုိႏုိင္။
ဘာသာေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး
ပထမႏွင္းခဲေပ်ာ္ခ်ိန္၏ ဒုတိယဇာတ္ကြက္ကို ဆက္ပါမည္။ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၂၆ ရက္တြင္ ပထစအစိုးရက ဗုဒၶဘာသာကို ႏုိင္ငံေတာ္ဘာသာ အျဖစ္ ျပ႒ာန္းလုိက္သည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တစ္ဦးအေနႏွင့္ ဦးႏုကို ေလးစားရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္အေနႏွင့္မူ ထိုစဥ္က အေျခခံဥပေဒ (၁၉၄၇ ဥပေဒ) ပါ ဘာသာေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး စည္းျခားထားမႈ အႏွစ္သာရကို ဖ်က္သိမ္းရာ ေရာက္သြားသည္။ ႏုိင္ငံတကာ ဒီမုိကေရစီ အစဥ္အလာႏွင့္လည္း ဆန္႔က်င္ရာေရာက္သည္ဟု ထင္သည္။ ျပည္တြင္းတြင္ ဘာသာေရး၊ လူမႈေရး မၿငိမ္သက္မႈမ်ားသာမက ျပည္တြင္းစစ္ ကိုပင္ အျပန္႔က်ယ္သြားေစခဲ့သည္။ယခုအခါတြင္လည္း ရခိုင္ျပည္နယ္မွ အေရးကို ေဒသတြင္း ကန္႔သတ္ မေျဖရွင္းႏိုင္ရာမွ တစ္ျပည္လံုးေလာက္ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားခဲ့ကာ ဘာသာေရး လူမ်ဳိးေရးအသြင္ ေဆာင္လာသည္။ အမွန္စင္စစ္ ရခိုုင္အေရးမွာ သမိုင္း ဇာစ္ျမစ္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ ပထဝီႏုိင္ငံေရးျပႆနာ ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံေရးနည္းျဖင့္သာ ေျဖရွင္း ၾကရပါလိမ့္မည္။ ဘာသာေရး လူမ်ဳိးေရးသေဘာ မျဖစ္ ျဖစ္ေအာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ အကြက္ဆင္ လုပ္ႀကံဖန္တီးမႈမ်ား ရွိႏုိင္သည္ကိုလည္း သတိခ်ပ္ဖုိ႔ လိုပါသည္။
ပထမေခတ္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘာသာျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဝါရင့္ႏိုင္ငံေရး သမားႀကီးတစ္ဦး ျဖစ္သူ ဝိဓူရသခင္ခ်စ္ေမာင္၏ မွတ္ခ်က္ စကားကို လက္ရွိအေျခအေနႏွင့္ ဆက္စပ္စဥ္းစားႏိုင္ေစရန္ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပလိုသည္။ ယခုလို … “၁၉၅၈-၅၉ မွစ၍ သယ္လာခဲ့ေသာ ျပည္သူတို႔၏ ႏိုင္ငံေရး ဒီမိုကေရစီေရး အံုၾကြမႈႀကီးသည္ အလြန္ႏွေျမာစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ဘာသာေရးတိုက္ပြဲျဖင့္ လမ္းလြဲခံရကာ ဇာတ္ေမ်ာကြယ္ ေပ်ာက္သြားခဲ့ရေတာ့သည္ …” ဟူ၏။ ယခုလည္း ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ကတည္းက သယ္ေဆာင္လာ ေသာ ဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ႀကီး ကို မ်က္ျခည္မျပတ္ ေစာင့္ေရွာက္ ေရွ႕ဆက္ႏိုင္ရန္ အထူးအေရးႀကီး လိမ့္မည္ဟု သေဘာရပါသည္။
သိမ္ေမြ႔သည္လည္းရွိေသာ၊ အကဲဆတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ
ပထမႏွင္းခဲေပ်ာ္ခ်ိန္၏ တတိယဇာတ္ကြက္မွာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး၏ အသိမ္ေမြ႔ဆံုးလည္းျဖစ္ အကဲဆတ္ဆံုးလည္း ျဖစ္ေသာ လူမ်ဳိးစုျပႆနာ ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည္။ သမိုင္းကို ျပန္လွန္ရလွ်င္ ေတာင္တန္းေျမျပန္႔မခြဲ လြတ္လပ္ေရး အတူယူၾကမည္ဆိုေသာ ပင္လံုစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ဇာတ္ပႏၷက္တည္ ခဲ့ၾကရာမွ မၿပီးျပတ္ေသးေသာ လူမ်ဳိးစုျပႆနာ အေျဖရွာေရးမွာ ၁၉၆၀ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီးမွ အခြင့္သာလာခဲ့သည္။ ယေန႔ထက္တိုင္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အေပၚ အရွိန္ျပင္းျပင္း လႈပ္ခတ္ေနဆဲ “ရွမ္းမူ” ေခၚ “ဖက္ဒရယ္မူ” မွာ ဤေနာက္ခံအခင္းအက်င္းတြင္ ေပၚထြက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤေနရာတြင္ ဖက္ဒရယ္မူႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အဆိုးအေကာင္းကို မေဝဖန္လိုသည့္တိုင္ လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရာတြင္မူ ထိုစဥ္က ရွိေနခဲ့ေသာ ျဖစ္တန္ရာ ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိး မ်ားအေပၚ တြက္ဆမႈ အားနည္းသည္မ်ား ရွိခဲ့ေလသလား စဥ္းစားမိသည္။ ဥပမာ-ေတာင္ႀကီးစားၿမိန္ရိပ္သာ ညီလာခံတြင္ “ဗမာ” ကို မဖိတ္ၾကားခဲ့ျခင္း၊ ရန္ကုန္အသံလႊင့္႐ံု ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားတြင္ တပ္မေတာ္ မပါဝင္ခဲ့ျခင္း စသည္တို႔ျဖစ္သည္။ယခု ဒုတိယႏွင္းခဲေပ်ာ္ခ်ိန္တြင္ ဆိုခဲ့ပါ လူမ်ဳိးစုျပႆနာ အေျဖရွာေရး အတြက္ လမ္းစ ျပန္ေပၚလာသည္။ ဤတြင္ လမ္းေၾကာင္းႏွစ္ရပ္ သိသိသာသာ ေပၚလာသည္။ ပထမလမ္းေၾကာင္းမွာ မၾကာေသးခင္က က်င္းပၿပီးစီးခဲ့ေသာ ခ်င္းမိုင္ေဆြးေႏြးပြဲမွ လာသည္။ လက္ရွိ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို လက္မခံ၊ ဖက္ဒရယ္ စင္စစ္ အေျခခံဥပေဒသစ္ ေရးဆြဲမည္ဟု ဆိုသည္။ ဤအဆိုကို ျပည္တြင္းျပည္ပ မီဒီယာအခ်ဳိ႕က ပဲ့တင္ထပ္ၾကသည္။ Opinion Leader ဆိုသူမ်ားကလည္း ဝိုင္းဝန္းခ်ီးပၾကသည္။ ရယ္ဒီကယ္အက်ဆံုး အစြန္းေရာက္အုပ္စုမ်ားက ဆိုလွ်င္ “ဖ်က္သံုးဖ်က္ ေၾကြးေၾကာ္သံ” ပင္ တင္လာၾကသည္မ်ား ရွိသည္။ (အေျခခံဥပေဒဖ်က္၊ ဦးပိုင္ဖ်က္၊ ကာလံုဖ်က္ စသျဖင့္) လက္ခုပ္သံ တေျဖာင္းေျဖာင္း ရႏိုင္သည့္တိုင္ အေျဖရဖို႔မလြယ္။ ဆန္႔က်င္ ဘက္အက်ဳိးဆက္ႏွင့္ပင္ တိုးႏိုင္သည္ဟု ဆင္ျခင္ရပါသည္။
လက္ရွိ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို
ဖက္ဒရယ္စစ္ မစစ္ ေျခကန္ျငင္း ေနၾကမည့္အစား ဤဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို
“ေပးထားခ်က္” အျဖစ္ ယူကာ မိမိတို႔ လိုလားေသာ ဖက္ဒရယ္ အႏွစ္သာရမ်ားကို
ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြး ၾကလွ်င္ေကာ … မျဖစ္ႏိုင္ေပဘူးလား … စဥ္းစားၾကေစခ်င္သည္။
အျပည့္အဝ မဟုတ္လွ်င္ေသာ္မွ အေျဖအခ်ဳိ႕ ရႏိုင္စရာရွိသည္ဟု ျမင္သည္။
ေပးထားခ်က္တြင္ မပါေသာ “သယံဇာတခြဲေဝေရး” အတြက္ပင္ အဆင္ေျပေကာင္း
ေျပႏိုင္စရာရွိမည္ ထင္သည္။ ဤေနရာတြင္ “မယိမ္းမယိုင္ ေက်ာက္စာတိုင္” ဆိုေသာ
သမား႐ိုးက်ခံယူခ်က္ ဆိုသည္ထက္ လိမၼာပါးနပ္ ေသာ ႏိုင္ငံေရးအေျမာ္အျမင္က
အဓိကက်ပါလိမ့္မည္။ ဒုတိယႏွင္းခဲ ေပ်ာ္ခ်ိန္ကို ပထမႏွင္းခဲေပ်ာ္ခ်ိန္လို
ကံၾကမၼာမ်ဳိး မတိုးေစဖို႔ သတိႀကီးႀကီး ထားၾကေစခ်င္သည္။
တြိဳင္ဘီစကား
ထပ္ေျပာပါဦးမည္။ “သမိုင္းသည္ တစ္ေက်ာ့လည္တတ္ပါသေလာ” ..။မာ့စ္ဝါဒီ သမိုင္းဆရာမ်ားကမူ “သမိုင္းဘီးႀကီးမွာ ဘယ္ေတာ့မွ ေနာက္ျပန္မလည္၊ ေရွ႕သို႔သာခ်ီၿမဲ” ဟု ယတိျပတ္ဆိုသည္။ အေက်ာ္ေဇယ် သမိုင္းဆရာႀကီး ပါေမာကၡ တြိဳင္ဘီကမူ “သမိုင္းတစ္ေက်ာ့လည္တတ္သည္” ဟု အခိုင္အမာ ဆိုပါသည္။ အထူးသျဖင့္ သမိုင္းဇာတ္ေကာင္မ်ား၏ အသိပညာ ေရခ်ိန္ တန္႔ခံေနလွ်င္ သမိုင္းတစ္ေက်ာ့ လည္တတ္သည္ဟု သတိေပးသည္။
၁၉၆၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားႏွင့္ ၂၀၁၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ား …။ တစ္နည္း ၂၀ ရာစုႏွင့္ ၂၁ ရာစု …။ ကမၻာႀကီးမွာ အႀကီးအက်ယ္ ေျပာင္းသြားခဲ့ပါၿပီ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ကား …။
ေက်ာ္ဝင္း
0 comments:
Post a Comment