Wednesday, September 4, 2013

ပြင့္လင္း လူ႕အဖဲြ႕အစည္း စတင္ခ်ိန္မွာ အႏုပညာ နယ္ေျမ ကလည္း ရိုးသား ပြင့္လင္းသင့္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာတဲ့ ႐ုပ္ရွင္သမားမ်ား

 ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ ဗီဒီယိုေလာက မွာ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိတဲ့ ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ၫႊန္းတူ ဇာတ္ကားေတြ ကုိ အမည္ေျပာင္းၿပီး ထြက္ရွိလာျခင္း အေျခအေနေတြ နဲ႔ စပ္လ်ဥ္းၿပီး လတ္တေလာမွာ လည္း ဗီဒီယို ဇာတ္ကား တစ္ကားကုိ မူလ ေရးသားထား သူမ်ားထံမွ တရားဝင္ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရယူျခင္း မရွိသလို ေရးသားသူတုိ႕ အမည္ကုိ လည္း ေျပာင္းလဲ ေဖာ္ျပၿပီး ရိုက္ကူးထားတဲ့ ျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ေနျခင္း အေပၚ ျမန္မာႏုိင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုး ရဲ႕ ဥကၠ႒ေဟာင္း ဦးဇင္ဝိုင္း၊ ဒါ႐ိုက္တာ ဝုိင္း တို႔နဲ႕ သေဘာ ထား အျမင္ေတြ ကို ေဆြးေႏြး ေမးျမန္း ခဲ့ပါတယ္။

ဦးဇင္ဝိုင္း

“႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံး မွာ တာဝန္ ယူစဥ္ ကာလ ကတည္းက ဒီကိစၥ ေဆြး ေႏြးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါ႐ုိက္တာ အလႊာ ေတြကိုေရာ၊ ထုတ္လုပ္သူ အလႊာေတြ ကိုေရာေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ဒီအခက္ခဲ ရဲ႕ တစ္အခ်က္ က ပရိသတ္ ကို ေစာ္ကားသလိုေပါ့။ ေနာက္တစ္ ခ်က္ ငွားရမ္းဆိုင္မ်ား ရဲ႕အဓိက ေျပာ ေနတဲ့ အခ်က္ ထဲမွာလည္း အဲဒီ အခ်က္ ပါပါတယ္။ ဇာတ္လမ္း တူတယ္။ ဒါ႐ိုက္တာ ကြဲတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေတြလည္း ကြဲၿပီးေတာ့မွ တခ်ဳိ႕ ကားေတြဆို တစ္ပတ္ထဲမွာ တစ္ၿပိဳင္နက္ျဖန႔္ ၾက တာေတြ ရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕ကားေတြဆို တစ္လ အတြင္းမွာ ျဖန္႔ၾကတာ ရွိတယ္။ ကာလ အပိုင္း အျခားေပါ့။ အဲဒီအခါမွာ ငွားရမ္း ဆိုင္ေတြ အေနနဲ႔က သူတို႔ကေတာ့ မသိဘူး။ ဝယ္ လုိက္ တယ္။ ဒီအေခြကို ငွားၾကည့္တဲ့ သူ ေတြက အိမ္ကို ယူသြားတယ္။ ဖြင့္ၾကည့္ေတာ့ ၾကည့္ၿပီးသားႀကီးပဲ ဘယ္ေန႔ကမွ ဘယ္သူနဲ႔ ထြက္ထားတယ္ ဆိုေတာ့ ဒီ ငွားရမ္း ဆိုင္ေတြက နစ္နာတယ္။ ေငြေၾကးနဲ႔ ငွားရမ္း လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ေငြေၾကး နစ္နာတယ္။ ဒုတိယ အခ်က္က်ေတာ့ ပရိသတ္ အေန နဲ႔ဆိုရင္ ဒီဟာႀကီးက သူတို႔ ကို ေစာ္ကားသလို ျဖစ္တယ္ေလ။ အဲဒီလို ျဖစ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ေလာက အတြက္လည္း မေကာင္းဘူး။ ပရိသတ္ကို ေစာ္ကား သလို ျဖစ္ေနတယ္။ အဲ ဒီေတာ့ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ ေတြက အရင္တုန္းက ဒါကို ဘယ္လို လုပ္သလဲ ဆိုေတာ့ ဥပမာ ေပါ့။ အမီွးဇာတ္လမ္းမ်ား ဆိုတာ ကေတာ့ ႏိုင္ငံတကာက ႐ိုက္ၾကတာပါပဲ။ မွီးရင္ ဝန္ခံဖို႔။ ဇာတ္လမ္းကုိ အမွီး ဇာတ္လမ္းမ်ဳိး ႐ိုက္မယ္ ဆိုရင္ ဗီဒီယို ကို ႐ိုက္ကူးခြင့္ တင္ကတည္းက ကုိယ့္ ဇာတ္လမ္း ဝတၴဳ ဇာတ္လမ္း ဝယ္႐ိုက္ ရင္ေတာ့ ဒါက တစ္ပိုင္း။ ႐ိုက္ကူးခြင့္ တင္ကတည္းက ဗီဒီယိုဆိုရင္ ဘယ္ကားကို မွီးပါတယ္ ဆိုတာကို တရားဝင္ ေဖာ္ထုတ္ေရးဖို႔၊ ဥပမာ Ghost မွီးတယ္။ ဟန္ႏိုဗာရွင္ ကို မွီးတယ္ဆို ရင္ဒါကို တစ္ခါတည္းတင္၊ မွီးရင္ ခြင့္မျပဳဘူး မဟုတ္ဘူး။ ခြင့္ျပဳတယ္။ မွီးခြင့္ ရွိတယ္။ သို႔ေသာ္ အဲဒါကို ရက္ဂ်စ္စေတးရွင္း ထဲမွာလစ္ လုပ္ထားမယ္။ ဂို႔စ္ကိုဘယ္သူက ဘယ္ေန႔က မွီးထားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ႏွစ္လ သုံးလ အတြင္းမွာ အဲဒီ ဂို႕စ္ကုိ မွီတယ္ လို႔ တင္လာရင္ ဒါကိုေတာ့ မလုပ္ပါ နဲ႔ ဒါကို ပယ္တယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီလို မွီးလိုက္သား နဲ႔မမွီးဘူး၊ မမွီးသေယာင္ ႐ိုက္တယ္ လို႔ ျပင္ေနရင္ ေတာ့ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း အတိုင္း ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ရမယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးေပါ့။ ဒါက ဇာတ္လမ္း ထပ္တာ မျဖစ္ေအာင္၊ ပရိသတ္ ကိုလည္း ေစာ္ကားရာ မက်ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အေျခခံက်ဆုံး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ျဖစ္တဲ့ ငွားရမ္း ဆိုင္ေလးမ်ား မနစ္ နာ ေအာင္ ေဆြးေႏြးခဲ့တာပါ။ သို႔ေသာ္ လည္း အဲဒီဟာက တိုးလိုး တန္းလန္း နဲ႔ မျပတ္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါက အမွီး ဇာတ္လမ္းေပါ့။ အခုလို ပုဂၢလိ က စာေရးဆရာ တစ္ဦး တည္းရဲ႕ဟာကို ႏွစ္ေယာက္ ႐ိုက္တယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥမ်ဳိးက်ေတာ့ ပုဂၢလိက စာေရးဆရာ ေတြရဲ႕ က်င့္ဝတ္နဲ႔ ဆိုင္တယ္။ လူတစ္ေယာက္ ကိုေရာင္းၿပီး ေနာက္ တစ္ ေယာက္ကို ထပ္ေရာင္းတယ္ ဆိုတာ ေတာ့ ကာလ အပိုင္းအျခား တစ္ခုဆို ရင္ေတာ့ တစ္မ်ဳိးေပါ့ေနာ္။ အခုျဖစ္ တဲ့ အျဖစ္မ်ဳိးမွာ က်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ က အျပင္ကေန ၾကားရတာ ဆိုေတာ သိသေလာက္ ကေတာ့ တစ္ေယာက္ က တရားဝင္ ဝယ္ထားတယ္။ ေနာက္ တစ္ဦး ကေတာ့ တရားဝင္ ဝယ္ယူ ထားျခင္း မရွိဘဲ နဲ႕ဒီဇာတ္လမ္းကို ႐ိုက္တယ္။ ႐ိုက္တဲ့ေနရာ မွာလည္း မူလ ဖန္တီးထားတဲ့ စာေရးဆရာ အမည္ကို မေဖာ္ျပဘဲနဲ႔ တျခားအမည္နဲ႔ လုပ္တယ္ ဆိုတာမ်ဳိးက ဒါမျဖစ္ သင့္တဲ့ကိစၥ လို႔႔ပဲ ကြၽန္ေတာ္ ျမင္တယ္”

ဒါ႐ိုက္တာဝိုင္း

“အေရးႀကီး တာေပါ့ေနာ္။ ေလာေလာဆယ္ ျဖစ္ေနတဲ့ မၾကည္ျဖဴ ကားဆိုလည္း ဇာတ္လမ္း တူတဲ့ ကိစၥေပါ့။ အစ္ကိုတို႔ ဗီဒီယိုေတြမွာ ဇာတ္လမ္းတူတဲ့ ကိစၥေတြမွာ ဆိုရင္ ေလာေလာဆယ္စ ဥ္းစားေနၾကတာ ေတြက ပ႐ိုဂ်ဴဆာရယ္၊ ဒါ႐ိုက္တာရယ္ အတြက္ပဲ စဥ္းစားေနၾကတယ္။ ပ႐ိုဂ်ဴဆာ ဆိုရင္လည္း သူ႔ရဲ႕ကားက ဒီ ကားနဲ႔ တိုက္လုိ႔ ေနာက္ အရမ္းဆုတ္ ရင္ နစ္နာမွာ စိုးလို႔ဆိုတဲ့ ဟာမ်ဳိး။ ဒါ႐ိုက္တာေတြ ဆိုရင္လည္း သူ႔ ပုဂၢဳိလ္ေရး အရ ခင္မင္မႈေတြေၾကာင့္ အဲဒီလိုေတြ စဥ္းစားၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အားလံုး ေမ့ေနၾကတာက ဘာလဲဆို ေတာ့ ပရိသတ္က ဒီဇာတ္ကား တစ္ကားကို ဥပမာ- ေရွ႕ကားက အရင္ ထြက္ၿပီပဲထား၊ သူက ပိုက္ဆံ ေပးၿပီး ၾကည့္ တယ္။ ေနာက္ႏွစ္ပတ္၊ သံုးပတ္ ေလာက္လည္း က်ေရာတစ္ခါ ဒီကား နဲ႔ ဆင္တူ႐ိုးမွား တူတဲ့ ကားကို တစ္ခါ ထပ္ၾကည့္တယ္။ ပရိသတ္ေတြက ပုိက္ဆံေပးၿပီး ငွားၾကည့္ တာေလ။ အဲဒီမွာ သြားတာက ပရိသတ္ေတြ ရဲ႕ ယံုၾကည္မႈေတြေလ။ ၿပီးေတာ့ ပရိသတ္ေတြ ရဲ႕ အခ်ိန္ေတြေလ။ ပရိသတ္ေတြ ရဲ႕ေငြေတြေလ။ အေရးႀကီး တာက ပရိသတ္ရွိမွ အစ္ကို တို႔အႏု ပညာသမားေတြက ထမင္းစား ၾကရတာေလ။ ပ႐ိုဂ်ဴဆာ တစ္ေယာက္က ဆံုး႐ႈံးရင္ ဗီဒီယို တစ္ကားကို သိန္း ၂ဝ ေလာက္ မဆံုး႐ႈံးပါဘူး။ ဒါ႐ိုက္တာ တစ္ေယာက္ကလည္း သူဆံုး႐ႈံးရင္ အၾကာႀကီး မဆံုး႐ႈံးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ပရိသတ္ ဆံုး႐ံႈးသြားရင္ေတာ့ တစ္ေလာက လံုး ဆံုး႐ႈံးမွာ။ အဲဒီ ေတာ့ အစ္ကိုတုိ႔ အႏုပညာ ေလာက၊ ဗီဒီယို ေလာကကို ဒီထက္မေပ်ာက္ ကြယ္ေစခ်င္ဘူး ဆုိရင္ေတာ့ ဒီဇာတ္ လမ္းတူတဲ့ ကိစၥေတြဟာ တကယ့္ အေရးႀကီးတဲ့ ႐ႈေထာင့္ ျဖစ္ေနတယ္”

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...