Thursday, 26 December
လွည္းတန္းေစ်းေရွ႕လမ္းမတြင္ ယာဥ္ႏွစ္ထပ္ ရပ္နားထားေသာ ယာဥ္အခ်ဳိ႕အား ေတြ႕ရစဥ္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ယခုဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း အထပ္ျမင့္ ကားပါကင္မ်ား တည္ေဆာက္သြားရန္ လ်ာထားခဲ့ေသာ္လည္း ဘ႑ာေငြ ရရွိမႈ အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ လာမည့္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွသာ စတင္တည္ေဆာက္ သြားႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္အတြင္း ယာဥ္အစီးေရ တိုးပြားလာမႈေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ပိုမိုျဖစ္ပြားလာၿပီး ယင္းျပႆနာအား ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္အတြက္ အထပ္ျမင့္ ယာဥ္ရပ္နားေနရာမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ လ်ာထားခဲ့ေၾကာင္း၊ ပထမဆံုးအျဖစ္ ဆိပ္ကမ္းသာလမ္းတြင္ အထပ္ျမင့္ကား ယာဥ္ရပ္နားေနရာကို ယခု ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း တည္ေဆာက္ရန္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္၏ ေနာက္ထပ္ဘ႑ာေငြ ေတာင္းခံမႈတြင္ ေငြက်ပ္သန္း ၇၅၀ အား ထည့္သြင္းေတာင္းခံ ခဲ့ေသာ္လည္း ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာေရး ေကာ္မရွင္မွ အသံုးစရိတ္မ်ား ျပန္လည္ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ အထပ္ျမင့္ ယာဥ္ရပ္နားေနရာ တည္ေဆာက္မည့္ အသံုးစရိတ္အား ျပန္လည္ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ရသည္။
ဆိပ္ကမ္းသာလမ္းတြင္ ၁၅ ထပ္အျမင့္ရွိ ယာဥ္အစီးေရ ၁၀၀ ေက်ာ္ ရပ္နားႏိုင္ေသာ အထပ္ျမင့္ ယာဥ္ရပ္နားေနရာအား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီပိုင္ ေျမေပၚတြင္ တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယင္းသို႔တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသို႔ ေလ့လာေရးခရီး ေစလႊတ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
ထုိသို႔ဘ႑ာေငြအား ျပန္လည္ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ရျခင္းေၾကာင့္ ယင္းသို႔အထပ္ လာမည့္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အတြင္းမွသာ ဘ႑ာေငြ ထည့္သြင္းေတာင္းခံ၍ ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ေတာ့မည့္ အေနအထား ျဖစ္သြားေၾကာင္း သိရသည္။
“အထပ္ျမင့္ ကားပါကင္ေတြ လုိလာပါၿပီ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ကားအစီးေရေတြ တိုးလာတယ္။ လမ္းအေနအထားေတြအရလည္း ထပ္ခ်ဲ႕ဖို႔ အကန္႔အသတ္ေတြ ရွိေနတယ္။ ကားရပ္ဖို႔ခ်ဲ႕တဲ့ လမ္းေတြကလည္း ကားအစီးေရနဲ႔ဆိုေတာ့ အဆင္မေျပႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အထပ့္ျမင့္လုပ္မွပဲ အဆင္ေျပႏိုင္မယ္။ ဘန္ေကာက္မွာဆိုရင္လည္း သု၀ဏၰဘူမိ ေလဆိပ္နားမွာ အထပ္ျမင့္ ကားပါကင္ေတြ လုပ္ေပးထားတယ္။ ဒီလိုပဲ ဒီမွာလည္း ၿမိဳ႕တြင္းေနရာေတြမွာ ေဆာက္လို႔ရႏိုင္တာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဥပမာ-ဘူတာႀကီးလို ေနရာမ်ဳိးေအာက္က ဘူတာ႐ံု၊ အေပၚမွာ ကားပါကင္လို အလႊာမ်ဳိးေတြ လုပ္လို႔ရႏိုင္ပါတယ္” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပေရးရာ ကြၽမ္းက်င္သူတစ္ဦးက သံုးသပ္ျပာၾကားသည္။
သို႔ေသာ္ မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္ မဂၤလာမြန္ေစ်းအနီး၊ ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္ သုဓမၼာလမ္းမႀကီးနံေဘး၊ ေအာင္မဂၤလာအေ၀းေျပး ယာဥ္ရပ္နားစခန္းအနီး၊ ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္ လွည္းတန္းလမ္းႏွင့္ ထန္းတပင္ေက်ာင္း လမ္းဆံုအနီးတို႔တြင္ ေျမျပင္ႏွင့္အလႊာမ်ား ပါ၀င္သည့္ အထပ္ျမင့္ ယာဥ္ရပ္နားခစန္းမ်ား တည္ေဆာက္သြားရန္ ေျမေနရာမ်ား ေရြးခ်ယ္ၿပီးသြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ဒီဇင္ဘာ ၉ ရက္က ျပဳလုပ္သည့္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ သတၱမပံုမွန္ အစည္းအေ၀းတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ ဦးလွျမင့္က ေျပာၾကားထားခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။
လွည္းတန္းေစ်းေရွ႕လမ္းမတြင္ ယာဥ္ႏွစ္ထပ္ ရပ္နားထားေသာ ယာဥ္အခ်ဳိ႕အား ေတြ႕ရစဥ္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ယခုဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း အထပ္ျမင့္ ကားပါကင္မ်ား တည္ေဆာက္သြားရန္ လ်ာထားခဲ့ေသာ္လည္း ဘ႑ာေငြ ရရွိမႈ အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ လာမည့္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွသာ စတင္တည္ေဆာက္ သြားႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္အတြင္း ယာဥ္အစီးေရ တိုးပြားလာမႈေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ပိုမိုျဖစ္ပြားလာၿပီး ယင္းျပႆနာအား ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္အတြက္ အထပ္ျမင့္ ယာဥ္ရပ္နားေနရာမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ လ်ာထားခဲ့ေၾကာင္း၊ ပထမဆံုးအျဖစ္ ဆိပ္ကမ္းသာလမ္းတြင္ အထပ္ျမင့္ကား ယာဥ္ရပ္နားေနရာကို ယခု ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း တည္ေဆာက္ရန္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္၏ ေနာက္ထပ္ဘ႑ာေငြ ေတာင္းခံမႈတြင္ ေငြက်ပ္သန္း ၇၅၀ အား ထည့္သြင္းေတာင္းခံ ခဲ့ေသာ္လည္း ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာေရး ေကာ္မရွင္မွ အသံုးစရိတ္မ်ား ျပန္လည္ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ အထပ္ျမင့္ ယာဥ္ရပ္နားေနရာ တည္ေဆာက္မည့္ အသံုးစရိတ္အား ျပန္လည္ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ရသည္။
ဆိပ္ကမ္းသာလမ္းတြင္ ၁၅ ထပ္အျမင့္ရွိ ယာဥ္အစီးေရ ၁၀၀ ေက်ာ္ ရပ္နားႏိုင္ေသာ အထပ္ျမင့္ ယာဥ္ရပ္နားေနရာအား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီပိုင္ ေျမေပၚတြင္ တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယင္းသို႔တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသို႔ ေလ့လာေရးခရီး ေစလႊတ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
ထုိသို႔ဘ႑ာေငြအား ျပန္လည္ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ရျခင္းေၾကာင့္ ယင္းသို႔အထပ္ လာမည့္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အတြင္းမွသာ ဘ႑ာေငြ ထည့္သြင္းေတာင္းခံ၍ ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ေတာ့မည့္ အေနအထား ျဖစ္သြားေၾကာင္း သိရသည္။
“အထပ္ျမင့္ ကားပါကင္ေတြ လုိလာပါၿပီ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ကားအစီးေရေတြ တိုးလာတယ္။ လမ္းအေနအထားေတြအရလည္း ထပ္ခ်ဲ႕ဖို႔ အကန္႔အသတ္ေတြ ရွိေနတယ္။ ကားရပ္ဖို႔ခ်ဲ႕တဲ့ လမ္းေတြကလည္း ကားအစီးေရနဲ႔ဆိုေတာ့ အဆင္မေျပႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အထပ့္ျမင့္လုပ္မွပဲ အဆင္ေျပႏိုင္မယ္။ ဘန္ေကာက္မွာဆိုရင္လည္း သု၀ဏၰဘူမိ ေလဆိပ္နားမွာ အထပ္ျမင့္ ကားပါကင္ေတြ လုပ္ေပးထားတယ္။ ဒီလိုပဲ ဒီမွာလည္း ၿမိဳ႕တြင္းေနရာေတြမွာ ေဆာက္လို႔ရႏိုင္တာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဥပမာ-ဘူတာႀကီးလို ေနရာမ်ဳိးေအာက္က ဘူတာ႐ံု၊ အေပၚမွာ ကားပါကင္လို အလႊာမ်ဳိးေတြ လုပ္လို႔ရႏိုင္ပါတယ္” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပေရးရာ ကြၽမ္းက်င္သူတစ္ဦးက သံုးသပ္ျပာၾကားသည္။
သို႔ေသာ္ မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္ မဂၤလာမြန္ေစ်းအနီး၊ ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္ သုဓမၼာလမ္းမႀကီးနံေဘး၊ ေအာင္မဂၤလာအေ၀းေျပး ယာဥ္ရပ္နားစခန္းအနီး၊ ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္ လွည္းတန္းလမ္းႏွင့္ ထန္းတပင္ေက်ာင္း လမ္းဆံုအနီးတို႔တြင္ ေျမျပင္ႏွင့္အလႊာမ်ား ပါ၀င္သည့္ အထပ္ျမင့္ ယာဥ္ရပ္နားခစန္းမ်ား တည္ေဆာက္သြားရန္ ေျမေနရာမ်ား ေရြးခ်ယ္ၿပီးသြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ဒီဇင္ဘာ ၉ ရက္က ျပဳလုပ္သည့္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ သတၱမပံုမွန္ အစည္းအေ၀းတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ ဦးလွျမင့္က ေျပာၾကားထားခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။
0 comments:
Post a Comment