Friday, September 13, 2013

မေရရာမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနေသာ ကမၻာ့တုိက္ယာဥ္ ေစ်းကြက္ အေျခအေန






Frost & Sullivan ကုမၸဏီ၏ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ား အရ ႏုိင္ငံမ်ားစြာက ကာကြယ္ေရး အသုံးစရိတ္မ်ား ေလွ်ာ့ခ်မႈႏွင့္ ဝယ္ယူမႈမ်ား ဆုိင္းငံ့ေနျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ ကမၻာ့ တုိက္ယာဥ္မ်ား ေစ်းကြက္သည္ မေရရာမႈမ်ားႏွင့္ ရင္ဆုိင္ ေနရေၾကာင္း သိရိွရပါသည္။


အဆုိပါ ကုမၸဏီက ကမၻာလုံးဆုိင္ရာ ၾကည္းတပ္သုံး တိုက္ယာဥ္မ်ား ေစ်းကြက္သည္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္မွ ၂ဝ၂၁ ခုႏွစ္အတြင္း ႏွစ္စဥ္ တုိးတက္မႈႏႈန္း (CAGR-compound annual growth rate) မွာ ဝ.၇% က်ဆင္းသြားဖြယ္ ရိွသည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ကမၻာ့ တုိက္ယာဥ္မ်ား ေစ်းကြက္ကုိ အေမရိကန္က လႊမ္းမုိး ထားပါသည္။ သုိ႕ေသာ္ အေမရိကန္ ၾကည္းတပ္၏ တိုက္ယာဥ္သစ္ ထုတ္လုပ္ေရး အစီအစဥ္ အခ်ိဳ႕ကုိ ဖ်က္သိမ္း လုိက္ေသာေၾကာင့္ ၄င္းတို႔၏ ေစ်းကြက္မွာလည္း ၁.၅% အထိ က်ဆင္းသြားခဲ့သည္။ အာရွ-ပစိဖိတ္ႏွင့္ အေရွ႕ အလယ္ပုိင္း ေဒသ ေစ်းကြက္မ်ားတြင္မူ အလယ္အလတ္ အထိ တုိးတက္လာပါသည္။ ဥေရာပ ေစ်းကြက္တြင္မူ တုိက္ယာဥ္မ်ားအား အဆင့္ျမႇင့္တင္ ေပးျခင္းႏွင့္ ႀကံ႕ခုိင္ ထိန္းသိမ္းျခင္း မ်ားကိုပါ ကမ္းလွမ္း၍ မက္လံုးေပး ဆြဲေဆာင္ၾကဖြယ္ ရွိသည္ဟု Frost & Sullivan ကုမၸဏီက ထပ္မံ ေျပာၾကား ခဲ့ပါသည္။

ဥေရာပႏွင့္ ေျမာက္အေမရိက ႏုိင္ငံမ်ားသည္ ၄င္းတို႔၏ တုိက္ယာဥ္ေဟာင္း မ်ားကုိ အစားထုိးရန္ ဆႏၵ ရွိေနၾကေသာ္လည္း အနာဂတ္ ကာလတြင္ ဥေရာပ ေဒသ ေစ်းကြက္မွ တုိက္ယာဥ္သစ္ ဝယ္ယူမႈမ်ားမွာ ဆက္လက္ က်ဆင္းဖြယ္ ရွိေနပါသည္။ ဥေရာပ ကုမၸဏီမ်ား အေနျဖင့္ ႏုိင္ငံ တစ္ခုတည္းကုိသာ မွီခို အားထားမႈမွာ ေရရွည္တြင္ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ အာရွပစိဖိတ္ႏွင့္ အေရွ႕ အလယ္ပုိင္း ေဒသမ်ားကဲ့သုိ႔ ေစ်းကြက္ ေပါင္းစံုအား အေလးထား အာရံုစုိက္ သင့္သည္ဟု Frost & Sullivan ကုမၸဏီ အႀကီးတန္း သုေတသန ပညာရွင္ Mahendran Arjunraja ကမွတ္ခ်က္ ျပဳခဲ့ပါ သည္။

စစ္ပြဲမ်ား၏ သေဘာသဘာဝ ေျပာင္းလဲလာမႈႏွင့္ စစ္ဆင္ေရး အတြက္ ကုန္က်စရိတ္မ်ား ပံုမွန္ တိုးတက္ လာမႈမ်ားက စစ္ဆင္ေရး စီမံခ်က္ ေရးဆြဲသူမ်ား အတြက္ အနာဂတ္ တုိက္ယာဥ္မ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပန္လည္ သုံးသပ္ရန္ ဖိအားတစ္ခု ျဖစ္လာေစသည္။ အနာဂတ္ ကာလတြင္ ဘက္မညီ စစ္ပြဲမ်ားသာ ျဖစ္ပြားလာဖြယ္ ရိွၿပီး တပ္ဖြဲ႕မ်ား အေနျဖင့္လည္း ၿမဳိ႕တြင္း စစ္ဆင္ေရးမ်ားကုိ မလြဲမေသြ ရင္ဆုိင္ရဖြယ္ ရွိေနပါသည္။ လႈပ္ရွားႏုိင္စြမ္း၊ အလြယ္တကူ ေျပာင္းလဲႏုိင္စြမ္း၊ အကာအကြယ္ႏွင့္ အျခားေသာ စစ္ဆင္ေရး မ်ားတြင္လည္း ေပါင္းစပ္ အသံုးျပဳႏုိင္မႈ တို႔သည္ အနာဂတ္ တုိက္ယာဥ္မ်ား အတြက္ ေခတ္သစ္ ၿခိမ္းေျခာက္မႈ မ်ားကို ကုန္က်စရိတ္ သက္သက္သာသာျဖင့္ ရင္ဆုိင္ႏုိင္မည့္ နည္းလမ္းတစ္ခု ျဖစ္လာပါသည္။

ေခတ္သစ္ ေျဖရွင္းမႈ နည္းလမ္းအျဖစ္ သုံးစြဲသူ မ်ားသည္လည္း သမား႐ိုးက် တုိက္ယာဥ္မ်ားထက္ ျဖဳတ္ႏုိင္၊ တပ္ႏုိင္သည့္ ကုိယ္ထည္ျဖင့္ ဘက္စံု အသံုးျပဳႏုိင္သည့္ တုိက္ယာဥ္မ်ား အေပၚ စိတ္ဝင္စားမႈ ပုိလာခဲ့ပါသည္။ တူညီေသာ ဘံုအစိတ္အပုိင္းမ်ားကို အသံုးျပဳျခင္းေၾကာင့္ တုိက္ယာဥ္၏ သက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ကုန္က်စရိတ္ကုိ ေလ်ာ့နည္း ေစပါသည္။ ျဖဳတ္ႏုိင္၊ တပ္ႏုိင္သည့္ စနစ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ တုိက္ယာဥ္အုပ္စု တစ္ခုသည္ အသုံးျပဳသူမ်ား အတြက္ တုိက္ယာဥ္ တစ္မ်ဳိးတည္းကို အထူး ကိရိယာမ်ား အနည္းငယ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ေပး၍ ရည္မွန္းခ်က္ တာဝန္ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ထမ္းေဆာင္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသုိ႕ အလြယ္တကူ ျဖဳတ္ႏုိင္၊ တပ္ႏုိင္ေသာ တုိက္ယာဥ္မ်ားကုိ ႏွစ္သက္မႈ ပုိမုိ မ်ားျပားလာၿပီး ၄င္းတုိက္ယာဥ္မ်ား ထုတ္လုပ္မႈ နယ္ပယ္မွာ အနာဂတ္တြင္ ပုိမုိတိုးတက္ မ်ားျပားလာမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရေၾကာင္း Arjunraja က ရွင္းလင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

အေရအတြက္ထက္ အရည္အခ်င္းက တစ္ျဖည္းျဖည္း ပုိမုိ အေရးပါလာမႈ ကလည္း တုိက္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်သူမ်ား အတြက္ ထုတ္လုပ္မႈ ကုန္က်စရိတ္ ေလ်ာ့နည္းေရး အေပၚအဓိက စိန္ေခၚမႈတစ္ရပ္ ျဖစ္လာပါသည္။ အစုိးရ အာဏာပုိင္မ်ားသည္ ထုတ္လုပ္မႈ ကုန္က်စရိတ္ သက္သာေရး အတြက္ ဝယ္ယူေရးႏွင့္ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းမႈ စရိတ္မ်ားကုိ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း၊ သုံးၿပီး ပစၥည္းမ်ားကုိ ျပန္လည္ ထုခြဲျခင္း တုိ႕သည္ အသံုးစရိတ္ ေခြၽတာေရးအတြက္ အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္းတစ္ခုအျဖစ္ သေဘာထား လာၾကပါသည္။

ဇူလုိင္လအတြင္း ICD မဟာဗ်ဴဟာ ကာကြယ္ေရး သတင္း ေထာက္လွမ္းေရး ဌာန၏ ခန္႔မွန္းခ်က္အရ သံခ်ပ္ကာ တုိက္ယာဥ္မ်ား၏ ေစ်းကြက္ တစ္ခုလုံးသည္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္အတြင္း ၂၅.၁ ဘီလီယံမွ ၂ဝ၂၁ ခုႏွစ္တြင္ ၂၄.၁ ဘီလီယံ အထိ ေလ်ာ့က် သြားႏုိင္ေၾကာင္း သိရပါသည္။ သို႕ေသာ္လည္း သံခ်ပ္ကာ တုိက္ယာဥ္မ်ား၏ (APC ၊ MBT ၊ MRAP ႏွင့္ ခ်ိန္းတပ္ယာဥ္မ်ား) ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းျခင္း၊ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ အႀကီးစားျပင္ဆင္ျခင္း (MRO) လုပ္ငန္းမ်ား ေစ်းကြက္မွာမူ ၂ဝ၂၁ ခုႏွစ္အထိ ၅.၈၆ % ႏွစ္စဥ္ တုိးတက္ ႏုိင္မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။ ၄င္း MRO လုပ္ငန္းေစ်းကြက္ မွာလည္း အနာဂတ္တြင္ ေျမာက္အေမရိက ေဒသက လႊမ္းမုိးလာဖြယ္ ရွိေနၿပီး ၄င္းေနာက္တြင္ အာရွပစိဖိတ္ႏွင့္ ဥေရာပ ႏုိင္ငံမ်ားက အစဥ္လိုက္ရပ္တည္မည္ဟု ခန္႕မွန္း ရပါသည္။

သံခ်ပ္ကာ တုိက္ယာဥ္မ်ား၏ MRO လုပ္ငန္း လုိအပ္ခ်က္မ်ား တုိးတက္ လာခ်ိန္တြင္ အာဖဂန္ နစၥတန္ႏွင့္ အီရတ္ႏိုင္ငံမ်ား အတြင္း ပဋိပကၡ မ်ားမွာ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ဝက္အတြင္း ေလ်ာ့နည္းသြားမည္ ျဖစ္၍ ႏုိင္ငံတကာ သံခ်ပ္ကာ တုိက္ယာဥ္ ေစ်းကြက္ႏွင့္ မုိင္းဒဏ္ခံ တိုက္ယာဥ္မ်ား ေစ်းကြက္မွာ လာမည့္ ၉ ႏွစ္အတြင္း က်ဆင္း သြားႏုိင္ေၾကာင္း ICDမွ ေဟာကိန္း ထုတ္ထားပါသည္။ အက်ဳိးဆက္ အေနျဖင့္ ကမၻာတစ္ဝန္းရိွ သံခ်ပ္ကာ တုိက္ယာဥ္မ်ား ေစ်းကြက္ မွာ၂ဝ၁၁-၂ဝ၂၁ ခုႏွစ္ ကာလအတြင္း ႏွစ္စဥ္ တုိးတက္ႏႈန္းမွာ ဝ.၄၃ % ျဖင့္ အႏုတ္လကၡဏာ ျပကာ ၂ဝ၂၁ ခုႏွစ္တြင္ ေဒၚလာ၂၄.၁ ဘီလီယံသာ ရိွေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၂ဝ၁၁-၂ဝ၂၁ ကာလအထိ ကမၻာ့သံခ်ပ္ကာ တုိက္ယာဥ္ေစ်း ကြက္ အေျခအေန ခန္႔မွန္းခ်က္ အစီအရင္ခံစာ အရ သိရသည္။

ေတာင္အေမရိက ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ဘ႑ာေရး ျပႆနာမ်ား ျမင့္တက္ေနေသာ္လည္း ၄င္းေဒသတြင္ သံခ်ပ္ကာ တုိက္ယာဥ္ ေစ်းကြက္သည္ ၃၁.၉ % ျဖင့္ အႀကီးဆုံး ေစ်းကြက္ ေဝစုအျဖစ္ ရပ္တည္ေနပါသည္။ ဥေရာပ ႏုိင္ငံမ်ားသည္လည္း ဘ႑ာေရး ေၾကြးၿမီမ်ား ႀကံဳေတြ႔ေနရသျဖင့္ အနာဂတ္ သံခ်ပ္ကာ တုိက္ယာဥ္ ေစ်းကြက္မွာ က်ဆင္းဖြယ္ ရွိေနပါသည္။ လက္ရွိ အခ်ိန္တြင္ ဥေရာပ ေဒသသည္ သံခ်ပ္ကာ တုိက္ယာဥ္ ေစ်းကြက္၏ ၂၆.၅ % အထိသာ ရယူထားႏုိင္ပါသည္။

စီးပြားေရး တုိးတက္လာမႈ၊ ပိုင္နက္ အျငင္းပြားမႈမ်ား၊ ျပည္တြင္း ဆူပူ ေသာင္းက်န္းမႈႏွင့္ ေဒသတြင္း တပ္ဖြဲ႕မ်ား၏ အရြယ္အစား ႀကီးမား လာမႈမ်ားသည္ အာရွေဒသ၏ သံခ်ပ္ကာ တုိက္ယာဥ္ လုိအပ္ခ်က္ကုိ ျမင့္မား လာေစၿပီး ၂ဝ၁၁-၂ဝ၂၁ ခုႏွစ္ ကာလအတြင္း အာရွေဒသ၏ သံခ်ပ္ကာ တုိက္ယာဥ္ ေစ်းကြက္မွာ ၂၄.၁% ရိွမည္ဟု ခန္႔မွန္း ရပါသည္။ ေရနံေစ်းႏႈန္း ျမင့္မားလာမႈႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖဳိး တုိးတက္မႈ မ်ားသည္ အေရွ႕ အလယ္ပုိင္း ေဒသတြင္ သံခ်ပ္ကာ တုိက္ယာဥ္ လိုအပ္ခ်က္ အေပၚ သက္ေရာက္မႈ ရွိေနၿပီး သံခ်ပ္ကာ တုိက္ယာဥ္ေစ်းကြက္၏ ၈.၈% အထိ ေရာက္ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္း ရပါသည္။

လက္တင္ အေမရိက ႏုိင္ငံမ်ားသည္ မၾကာမီ ကာလအတြင္း ၄င္းတို႔၏ လက္နက္ကုိင္ တပ္ဖြဲ႕မ်ားကို အဆင့္ ျမႇင့္တင္မႈ မ်ား ျပဳလုပ္သြား မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ၄င္းတုိ႕၏ အဆင့္ျမႇင့္တင္ မႈမ်ားတြင္ ေလတပ္၊ ေရတပ္ႏွင့္ အျခား အီလက္ထရြန္နစ္ႏွင့္ ဆုိက္ဘာ စစ္ဆင္ေရးမ်ား အတြက္ စြမ္းေဆာင္ရည္မ်ား ျမႇင့္တင္သြားမည္ဟု ခန္႔မွန္းရပါသည္။ ရလဒ္တစ္ခုမွာ ၄င္းေဒသတြင္း သံခ်ပ္ကာ တုိက္ယာဥ္မ်ား လုိအပ္ခ်က္မွာ အနည္းငယ္ ျမင့္တက္ လာဖြယ္ရွိၿပီး ကမၻာ သံခ်ပ္ကာ တိုက္ယာဥ္ ေစ်းကြက္တြင္ ၄.၇ % အထိ ေရာက္ရွိ လာႏုိင္ပါသည္။သတၱဳႏွင့္ ေရနံသယံဇာတမ်ား ရွာေဖြေတြ႕ရိွမႈ၊ နယ္ေျမ အျငင္းပြားမႈႏွင့္ လူမ်ဳိးေရး ပဋိပကၡမ်ားေၾကာင့္ အာဖရိက ေဒသအတြင္း သံခ်ပ္ကာ တုိက္ယာဥ္ လိုအပ္ခ်က္မွာ ျမင့္မားလာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႕ေသာ္လည္း ကာကြယ္ေရး အသုံးစရိတ္ အနည္းငယ္သာ သံုးစြဲႏုိင္ေသာ ႏုိင္ငံမ်ားေၾကာင့္ တုိက္ယာဥ္ေစ်းကြက္၏ ၄.၁ % သာရိွမည္ ဟု ခန္႔မွန္းရပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...