တစ္ခ်ိန္က ဆရာေတာ္ အရွင္ဝါယမသည္ အေလာင္းေတာ္ ကႆပလုိဏ္ဂူေတာ္၌
တရားအားထုတ္ေနစဥ္ ထူးျခားေသာ ေတာထြက္အဘိုးအိုတစ္ဦးႏွင့္ ၾကံဳၾကိဳက္ရာ
'တပည့္ေတာ္တုိ႔ ကုန္းေဘာင္မွာ ေခတ္စားခဲ့ေသာ ေဆာင္ပုဒ္အခ်ဳိ႕ကို အဓိပၸာယ္ရွင္းျပပါ ဘုရား' ဟု ေလွ်ာက္ထား၏။
ဆရာေတာ္ ။ ။ အဘိုးရဲ႕ ပုစာၦကို သိပါရေစ။
အဘိုးအို ။ ။ "သိဃၤဆိုသည္ ဆံုလည္ရပ္"၊ "ဘုရားဆုိသည္ ရွင္သိဒၶတ္"။
ဆရာေတာ္ ။ ။ အဘုိး ေမးတဲ့ လကၤာအဓိပၸာယ္မ်ားကို ၾကားဖူးနားဝ ရွိမထားရင္ မေျဖႏုိင္ပါဘူး။ အခုေတာ့ အထက္ပါ လကၤာအဓိပၸာယ္ကို ဦးပဥၥင္းတို႔ ဆရာေတာ္ (ဆဌမ ေက်ာ္ေအာင္စံထား)ထံ ဝတ္ျပဳရင္း မၾကာခဏ မိန္႔ဖူးလို႔ အဘိုးအေမးကို ေျဖႏုိင္ပါတယ္။
(၁) "သိဃၤဆိုသည္ ဆံုလည္ရပ္" ဆိုတာက ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၁၁၃ ခုမွာ အင္းဝပ်က္၍ အေလာင္းမင္းတရား ဦးေအာင္ေဇယ်က ျမန္မာျပည္အရပ္ရပ္ ျပန္လည္တုိက္ခိုက္ သိမ္းပိုက္ျပီးေနာက္ ဟံသာဝတီ၊ ေတာင္ငူ၊ အင္းဝ၊ ရွမ္း၊ ယြန္း အရပ္မ်ားမွာ ေရႊ ေငြ ပတၱျမား စေသာ ရတနာအေပါင္းတို႔သည္ မုဆိုးဘုိျမိဳ႕သို႔ စုလာသည္လည္း တစ္ခ်က္။
(၂) စာေပပိဋကတ္၊ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ တည္းဟူေသာ ရတနာအစစ္အေပါင္းတို႔သည္ မုဆိုးဘုိျမိဳ႕သို႔ စုလာသည္လည္း တစ္ခ်က္။
(၃) အရပ္ရပ္တုိ႔မွ ရွင္ရဟန္း ပညာရွိမ်ား မုဆိုးဘိုအရပ္သို႔ စုေရာက္လာသည္လည္း တစ္ခ်က္။
ဤ ၃ ခ်က္ေသာ ရတနာအေပါင္းတို႔ စုဆံုလာသည္ကို ရည္၍ ထုိျမိဳ႕ကို "ရတနာသိဃၤ"ျမိဳ႕ဟု ဆိုတယ္။
ေနာက္တစ္နည္းမွာ -
ခရီးလမ္းေၾကာင္းတို႔၏ ဆံုရာအရပ္ကို (မဂၢသိဃၤာတက) ခရီးလမ္းဆံုဟု ဆိုသကဲ့သို႔ ရတနာအေပါင္းတို႔၏ စုေဝးရာျဖစ္၍ "ရတနာသိဃၤျမိဳ႕"ဟု ဆုိေပတယ္။
ဝိျဂိဳဟ္ျပဳရလွ်င္-
(ရတနာ၊ သိဃၤာန၊ ရတနာ သိဃၤဋံ)
ဤေနရာ၌ စတုတၳအကၡရာ "ဃ"ႏွင့္ ရတနာသိဃၤ၏ ပဝတၱိျဖစ္ျခင္းအရာကို မွတ္ရေပမယ္။
ေနာက္တစ္နည္းမွာ-
"ရတနာသိခၤ" ဟူ၍ ဒုတိယအကၡရာ(ခ)ကို ယူလွ်င္ (လူတို႔အတြက္ ေအာင္ျမင္ျခင္း ဦးစြန္းသဖြယ္ျဖစ္ေသာ ေဇယ်သိခၤမင္း၊ ဦးစြန္း ၅ ခုရွိေသာ ပဥၥသိခၤ နတ္သား) ဟု ေခၚဆိုသကဲ့သို႔ ရတနာအေပါင္းတုိ႔၏ စုေဝးရာ၊ တုိင္းျပည္တကာတို႔၏ အထြတ္ဦးစြန္းသဖြယ္ျဖစ္ေသာ "ရတနာသိခၤျမိဳ႕ေတာ္" ဟူ၍ အဓိပၸာယ္ယူအပ္ေပတယ္။
သိခၤသဒၵါကား (ဦးစြန္း) ေဟာတယ္။ သိဃၤသဒၵါကား (အလ်င္အျမန္)ကို ဆိုလိုတယ္။ ဤသဒၵါႏွစ္မ်ဳိးမွ မည္သည့္အကၡရာမဆို သင့္ျမတ္ပါတယ္ အဘိုး။ ဒါေၾကာင့္ ေရွးသူေဟာင္းတို႔ စပ္ဆိုရာမွာ-
"ျမန္မာ့ထိပ္ေခါင္၊ ဦးစြန္းေထာင္၍
ကုန္းေဘာင္ စံမွတ္၊ နန္းျပသာဒ္က
သိဒၶတ္တစ္ႏႈန္း၊ စက္ရွိန္မႈန္းေသာ္
ေပ်ာက္ျပဳန္းရန္မ်ဳိး" လို႔ ဆိုပါတယ္။
အဘိုးအို ။ ။ သာဓုပါ... ကိုယ္ေတာ္ေလး၊ သာဓု.... သာဓု...။
ဆရာေတာ္ ။ ။ "ဘုရားဟူသည္ ရွင္သိဒၶတ္" ဆိုသည္ကား ကပၸိလဝတ္ ေနျပည္ေတာ္ၾကီးကို ဗာရာဏသီျပည္၊ ဥကၠာမုခမင္း၏ သားေတာ္ ၄ ေယာက္၊ သမီးေတာ္ ၅ ေယာက္တုိ႔ စုစည္းျပီး ဗိုလ္ပါ အလံုးအရင္းႏွင့္ ျပဳစု ထူေထာင္ထားၾကတယ္။
မင္းသား ၄ ေယာက္ အခ်ိန္အရြယ္ေရာက္လွ်င္
"တစ္ပါးသူႏွင့္အိမ္ေထာင္ျပဳေခ်ေသာ္ အမ်ဳိးပ်က္မည္။ အမ်ဳိးပ်က္လွ်င္ အေျပာအဆို အသံုးအႏႈန္းပ်က္မည္။ ဤသို႔ပ်က္လွ်င္ ျပည္ထဲေရး မျငိမ္မဝပ္ ရွိမည္။ ဤသို႔ျဖစ္ေသာ္ တုိင္းသူျပည္သားအေပါင္းတို႔ ဆင္းရဲျခင္းသို႔ ေရာက္မည္"
ဟူ၍ အၾကံေတာ္ ရွိၾကေပတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏွမေတာ္ ၅ ေယာက္တြင္ အၾကီးဆံုးကို အမိအရာထား၍ အငယ္ ၄ ေယာက္ႏွင့္ ေမာင္ေတာ္ ၄ ေယာက္တုိ႔ အခ်င္းခ်င္း အိမ္ေထာင္ဖက္ ျပဳခဲ့ၾကတယ္။
ထုိအေၾကာင္းကို ခမည္းေတာ္ဥကၠာမင္း ၾကားသိေတာ္မူေသာ္
"ငါ့သားေတာ္ သမီးေတာ္တုိ႔သည္ကား ရဟန္း၊ ရွင္လူ ျပည္သူတုိ႔၏ စီးပြားခ်မ္းသာကို ငဲ့၍ ေမာင္ႏွင့္ႏွမ ေရႊလက္တြဲကာ ျပည္ထဲေရး ထမ္းေဆာင္ၾကသည္မွာ အလြန္ျပဳႏိုင္ခဲေသာ အရာကို ျပဳေပစြ"
ဟု ခ်ီးမြမ္းစကား ဆုိခဲ့ေပတယ္။
ဤကိုရည္၍ ရွင္အဂၢသမာဓိ စပ္ဆိုရာတြင္-
"သက်ဝတ၊ ကုမာရ ဟု
ဩဇာသာၾကည္၊ ႏႈတ္ခြန္းရည္ေၾကာင့္
ပင္စည္ညြန္႔ေညႇာက္၊ မင္းရိုးေပါက္သည္"
ထုိ "သက်ဝတ" စကားကို စြဲ၍ "သာကီဝင္" မင္းမ်ဳိးဟု တြင္ရာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ျမန္မာမင္းမ်ားလည္း အပါအဝင္ျဖစ္ေပတယ္။ ျပည္သူတို႔ စိုးရိမ္ျခင္း ေပ်ာက္၍ စိတ္ခ်မ္းေျမ့ျခင္း ျဖစ္သည္ကို သိဒၶတ္ ျဖစ္သည္ ေခၚဆိုတယ္။ ဤကိုစြဲ၍ ဘုရားေလာင္း သားရတနာ ဖြားျဖင္ရာတြင္ ငယ္မည္ သိဒၶတၱ ဟု မွည့္ေခၚခဲ့တယ္။ ဘုရားအျဖစ္သို႔ေရာက္ေသာ္ ေဗာဓိပင္ေအာက္၌ စိတ္ႏွလံုး ခ်မ္းေျမ့ျခင္း ျဖစ္ေတာ္မူသည္ကို စြဲ၍၊ ဤ ၃ ခ်က္ေသာ သိဒၶတ္ကို ရည္၍ "ဘုရားဆိုသည္ ရွင္သိဒၶတ္" ဟု ဆိုပါတယ္။
အဘိုးအို ။ ။ သာဓုပါပဲ... ကိုယ္ေတာ္ေလး၊ သာဓု... သာဓု...။
.................................
......
အပိုင္း(၃)တြင္ ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါဦးမည္...။
ဆရာေတာ္ ။ ။ အဘိုးရဲ႕ ပုစာၦကို သိပါရေစ။
အဘိုးအို ။ ။ "သိဃၤဆိုသည္ ဆံုလည္ရပ္"၊ "ဘုရားဆုိသည္ ရွင္သိဒၶတ္"။
ဆရာေတာ္ ။ ။ အဘုိး ေမးတဲ့ လကၤာအဓိပၸာယ္မ်ားကို ၾကားဖူးနားဝ ရွိမထားရင္ မေျဖႏုိင္ပါဘူး။ အခုေတာ့ အထက္ပါ လကၤာအဓိပၸာယ္ကို ဦးပဥၥင္းတို႔ ဆရာေတာ္ (ဆဌမ ေက်ာ္ေအာင္စံထား)ထံ ဝတ္ျပဳရင္း မၾကာခဏ မိန္႔ဖူးလို႔ အဘိုးအေမးကို ေျဖႏုိင္ပါတယ္။
(၁) "သိဃၤဆိုသည္ ဆံုလည္ရပ္" ဆိုတာက ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၁၁၃ ခုမွာ အင္းဝပ်က္၍ အေလာင္းမင္းတရား ဦးေအာင္ေဇယ်က ျမန္မာျပည္အရပ္ရပ္ ျပန္လည္တုိက္ခိုက္ သိမ္းပိုက္ျပီးေနာက္ ဟံသာဝတီ၊ ေတာင္ငူ၊ အင္းဝ၊ ရွမ္း၊ ယြန္း အရပ္မ်ားမွာ ေရႊ ေငြ ပတၱျမား စေသာ ရတနာအေပါင္းတို႔သည္ မုဆိုးဘုိျမိဳ႕သို႔ စုလာသည္လည္း တစ္ခ်က္။
(၂) စာေပပိဋကတ္၊ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ တည္းဟူေသာ ရတနာအစစ္အေပါင္းတို႔သည္ မုဆိုးဘုိျမိဳ႕သို႔ စုလာသည္လည္း တစ္ခ်က္။
(၃) အရပ္ရပ္တုိ႔မွ ရွင္ရဟန္း ပညာရွိမ်ား မုဆိုးဘိုအရပ္သို႔ စုေရာက္လာသည္လည္း တစ္ခ်က္။
ဤ ၃ ခ်က္ေသာ ရတနာအေပါင္းတို႔ စုဆံုလာသည္ကို ရည္၍ ထုိျမိဳ႕ကို "ရတနာသိဃၤ"ျမိဳ႕ဟု ဆိုတယ္။
ေနာက္တစ္နည္းမွာ -
ခရီးလမ္းေၾကာင္းတို႔၏ ဆံုရာအရပ္ကို (မဂၢသိဃၤာတက) ခရီးလမ္းဆံုဟု ဆိုသကဲ့သို႔ ရတနာအေပါင္းတို႔၏ စုေဝးရာျဖစ္၍ "ရတနာသိဃၤျမိဳ႕"ဟု ဆုိေပတယ္။
ဝိျဂိဳဟ္ျပဳရလွ်င္-
(ရတနာ၊ သိဃၤာန၊ ရတနာ သိဃၤဋံ)
ဤေနရာ၌ စတုတၳအကၡရာ "ဃ"ႏွင့္ ရတနာသိဃၤ၏ ပဝတၱိျဖစ္ျခင္းအရာကို မွတ္ရေပမယ္။
ေနာက္တစ္နည္းမွာ-
"ရတနာသိခၤ" ဟူ၍ ဒုတိယအကၡရာ(ခ)ကို ယူလွ်င္ (လူတို႔အတြက္ ေအာင္ျမင္ျခင္း ဦးစြန္းသဖြယ္ျဖစ္ေသာ ေဇယ်သိခၤမင္း၊ ဦးစြန္း ၅ ခုရွိေသာ ပဥၥသိခၤ နတ္သား) ဟု ေခၚဆိုသကဲ့သို႔ ရတနာအေပါင္းတုိ႔၏ စုေဝးရာ၊ တုိင္းျပည္တကာတို႔၏ အထြတ္ဦးစြန္းသဖြယ္ျဖစ္ေသာ "ရတနာသိခၤျမိဳ႕ေတာ္" ဟူ၍ အဓိပၸာယ္ယူအပ္ေပတယ္။
သိခၤသဒၵါကား (ဦးစြန္း) ေဟာတယ္။ သိဃၤသဒၵါကား (အလ်င္အျမန္)ကို ဆိုလိုတယ္။ ဤသဒၵါႏွစ္မ်ဳိးမွ မည္သည့္အကၡရာမဆို သင့္ျမတ္ပါတယ္ အဘိုး။ ဒါေၾကာင့္ ေရွးသူေဟာင္းတို႔ စပ္ဆိုရာမွာ-
"ျမန္မာ့ထိပ္ေခါင္၊ ဦးစြန္းေထာင္၍
ကုန္းေဘာင္ စံမွတ္၊ နန္းျပသာဒ္က
သိဒၶတ္တစ္ႏႈန္း၊ စက္ရွိန္မႈန္းေသာ္
ေပ်ာက္ျပဳန္းရန္မ်ဳိး" လို႔ ဆိုပါတယ္။
အဘိုးအို ။ ။ သာဓုပါ... ကိုယ္ေတာ္ေလး၊ သာဓု.... သာဓု...။
ဆရာေတာ္ ။ ။ "ဘုရားဟူသည္ ရွင္သိဒၶတ္" ဆိုသည္ကား ကပၸိလဝတ္ ေနျပည္ေတာ္ၾကီးကို ဗာရာဏသီျပည္၊ ဥကၠာမုခမင္း၏ သားေတာ္ ၄ ေယာက္၊ သမီးေတာ္ ၅ ေယာက္တုိ႔ စုစည္းျပီး ဗိုလ္ပါ အလံုးအရင္းႏွင့္ ျပဳစု ထူေထာင္ထားၾကတယ္။
မင္းသား ၄ ေယာက္ အခ်ိန္အရြယ္ေရာက္လွ်င္
"တစ္ပါးသူႏွင့္အိမ္ေထာင္ျပဳေခ်ေသာ္ အမ်ဳိးပ်က္မည္။ အမ်ဳိးပ်က္လွ်င္ အေျပာအဆို အသံုးအႏႈန္းပ်က္မည္။ ဤသို႔ပ်က္လွ်င္ ျပည္ထဲေရး မျငိမ္မဝပ္ ရွိမည္။ ဤသို႔ျဖစ္ေသာ္ တုိင္းသူျပည္သားအေပါင္းတို႔ ဆင္းရဲျခင္းသို႔ ေရာက္မည္"
ဟူ၍ အၾကံေတာ္ ရွိၾကေပတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏွမေတာ္ ၅ ေယာက္တြင္ အၾကီးဆံုးကို အမိအရာထား၍ အငယ္ ၄ ေယာက္ႏွင့္ ေမာင္ေတာ္ ၄ ေယာက္တုိ႔ အခ်င္းခ်င္း အိမ္ေထာင္ဖက္ ျပဳခဲ့ၾကတယ္။
ထုိအေၾကာင္းကို ခမည္းေတာ္ဥကၠာမင္း ၾကားသိေတာ္မူေသာ္
"ငါ့သားေတာ္ သမီးေတာ္တုိ႔သည္ကား ရဟန္း၊ ရွင္လူ ျပည္သူတုိ႔၏ စီးပြားခ်မ္းသာကို ငဲ့၍ ေမာင္ႏွင့္ႏွမ ေရႊလက္တြဲကာ ျပည္ထဲေရး ထမ္းေဆာင္ၾကသည္မွာ အလြန္ျပဳႏိုင္ခဲေသာ အရာကို ျပဳေပစြ"
ဟု ခ်ီးမြမ္းစကား ဆုိခဲ့ေပတယ္။
ဤကိုရည္၍ ရွင္အဂၢသမာဓိ စပ္ဆိုရာတြင္-
"သက်ဝတ၊ ကုမာရ ဟု
ဩဇာသာၾကည္၊ ႏႈတ္ခြန္းရည္ေၾကာင့္
ပင္စည္ညြန္႔ေညႇာက္၊ မင္းရိုးေပါက္သည္"
ထုိ "သက်ဝတ" စကားကို စြဲ၍ "သာကီဝင္" မင္းမ်ဳိးဟု တြင္ရာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ျမန္မာမင္းမ်ားလည္း အပါအဝင္ျဖစ္ေပတယ္။ ျပည္သူတို႔ စိုးရိမ္ျခင္း ေပ်ာက္၍ စိတ္ခ်မ္းေျမ့ျခင္း ျဖစ္သည္ကို သိဒၶတ္ ျဖစ္သည္ ေခၚဆိုတယ္။ ဤကိုစြဲ၍ ဘုရားေလာင္း သားရတနာ ဖြားျဖင္ရာတြင္ ငယ္မည္ သိဒၶတၱ ဟု မွည့္ေခၚခဲ့တယ္။ ဘုရားအျဖစ္သို႔ေရာက္ေသာ္ ေဗာဓိပင္ေအာက္၌ စိတ္ႏွလံုး ခ်မ္းေျမ့ျခင္း ျဖစ္ေတာ္မူသည္ကို စြဲ၍၊ ဤ ၃ ခ်က္ေသာ သိဒၶတ္ကို ရည္၍ "ဘုရားဆိုသည္ ရွင္သိဒၶတ္" ဟု ဆိုပါတယ္။
အဘိုးအို ။ ။ သာဓုပါပဲ... ကိုယ္ေတာ္ေလး၊ သာဓု... သာဓု...။
.................................
......
အပိုင္း(၃)တြင္ ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါဦးမည္...။
0 comments:
Post a Comment