ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာကို ေကာ္မတီဥကၠ႒ ဦးနႏၵေက်ာ္စြာက လႊြတ္ေတာ္၌ ဖတ္ၾကားစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေက်ာ္ဇင္၀င္း)
Created on Friday, 23 August 2013 00:39 အဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရး ဥပေဒၾကမ္းႏႇင့္ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းမ်ားႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ သ၀ဏ္လႊာပါ အခ်က္အခ်ဳိ႕ႏႇင့္ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ားမႇ သတင္းထုတ္ျပန္ ခ်က္မ်ားသည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းက ဥပေဒျပဳေရးရာ အပိုင္းႏႇင့္ တရားစီရင္ေရး အပိုင္းအေပၚ လႊမ္းမိုးစြက္ဖက္ရာ ေရာက္ေစသည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္ဟု ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက ၾသဂုတ္ ၂၂ ရက္က ျပဳလုပ္ေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ တင္ျပခဲ့သည္။
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယကထံသို႔ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ၾသဂုတ္ ၅ ရက္ ရက္စြဲပါ စာအမႇတ္ ၁၀၇(၁)/ ၈/၂၀၁၃ သမၼတ႐ံုးႏႇင့္ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ၾသဂုတ္လ ၇ ရက္ ရက္စြဲပါ စာအမႇတ္၊ ၁၀၇(၁)/၈/သမၼတ႐ံုးတို႔ျဖင့္ ေပးပို႔ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ သ၀ဏ္လႊာမ်ား၊ ၎ႏႇင့္ ဆက္စပ္သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ သတင္းထုတ္ျပန္ေရး အဖြဲ႕၏ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ (၁၄/၂၀၁၃)ႏႇင့္ (၁၅/၂၀၁၃) တို႔အေပၚ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႕ရႇိခ်က္ႏႇင့္ သံုးသပ္တင္ျပခ်က္ အစီရင္ခံစာကိ ဖတ္ၾကား ရႇင္းလင္းရာတြင္ ထိုသို႔ထည့္သြင္း တင္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
၂၀၁၃ ခုႏႇစ္တိုင္း ေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းႏႇင့္ အဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္း ႏႇစ္ခု အတည္ျပဳရန္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကႏႇင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတတို႔ အျပန္အလႇန္ သ၀ဏ္လႊာမ်ား ေပးပို႔ရာ၌ အဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရး ဥပေဒႏႇင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ သ၀ဏ္လႊာတြင္ ''ဥပေဒၾကမ္းပါ ေဖာ္ျပခ်က္ အခ်ဳိ႕သည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအ ေျခခံဥပေဒႏႇင့္ ညီညြတ္ရန္ လိုအပ္သည့္ ကိစၥႏႇင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၂၂၊ ပုဒ္မခြဲ (ခ)တြင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္၊ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တိုင္းဦးစီးအဖြဲ႕ႏႇင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသ ဦးစီးအဖြဲ႕တို႔က ျပ႒ာန္းသည့္ ဥပေဒမ်ားသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏႇင့္ ညီညြတ္ျခင္းရႇိမရႇိ စိစစ္ျခင္းဟု ျပ႒ာန္း၍ တာ၀န္အပ္ႏႇင္းထားမႈအရ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္ပါသည္'' ဟု လည္းေကာင္း၊ 'ထို႔ျပင္ ဥပေဒမ်ား၏ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈႏႇင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၉၈၊ ပုဒ္မခြဲ(က)၌ ျပ႒ာန္းလိုက္သည့္ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ တစ္ရပ္ရပ္သည္ လည္းေကာင္၊ တည္ဆဲဥပေဒ တစ္ရပ္ရပ္သည္ လည္းေကာင္း ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ တစ္ရပ္ရပ္ႏႇင့္ ဆန္႔က်င္ေနလွ်င္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပါအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုး ရမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားရႇိသည္ကိုလည္း အေလးဂ႐ုျပဳသင့္သည္ဟု လည္းေကာင္း ေဖာ္ျပခ်က္ မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၏ ဥပေဒျပဳ လုပ္ငန္းစဥ္ႏႇင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုး၏ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ စြက္ဖက္ရာေရာက္သည့္ ေဖာ္ျပထားခ်က္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရႇိရပါသည္ဟု အစီရင္ခံစာတြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့သည္။
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သည္ မိမိ၏ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ရာ၌ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏႇင့္ လည္းေကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားႏႇင့္ညီ ညြတ္ေစရန္ လည္းေကာင္း အေလးထား ေဆာင္ရြက္လ်က္ရႇိေၾကာင္း၊ ထို႔အတူ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အပိုင္းကလည္း ဥပေဒတစ္ရပ္ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ျဖည့္စြက္ျခင္းႏႇင့္ ျပင္ဆင္ျခင္းတုိ႔ကို ေဆာင္ရြက္လိုပါက ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏႇင့္ အညီလိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ရန္ တာ၀န္ရႇိေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔ ဥပေဒျပဳျခင္း ကိစၥမ်ားႏႇင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ဥပေဒမ်ား၌ အက်ဳံးမ၀င္ေသာ သ၀ဏ္လႊာမ်ား၊ သတင္းထုတ္ျပန္ ခ်က္မ်ားသည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အပိုင္းက ဥပေဒျပဳေရးရာ အပိုင္းႏႇင့္ တရားစီရင္ေရး အပိုင္းအေပၚ လႊမ္းမိုးစြက္ဖက္ရာ ေရာက္ေစသည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရႇိရပါသည္ဟု ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ဦးနႏၵေက်ာ္စြာက အစီရင္ခံစာ ဖတ္ၾကားစဥ္ ေျပာၾကားသည္။
ထို႔အျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႏႇင့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္နာယက တို႔အၾကား လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ ဆက္သြယ္ေသာ သ၀ဏ္လႊာမ်ားကို လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္မ်ားပင္ ေလ့လာသိရႇိခြင့္ မရေသးမီ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာတြင္ ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပျခင္းသည္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၏ ဥပေဒျပဳေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို အမ်ားျပည္သူ အထင္အျမင္ လြဲမႇားေစေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိခိုက္ေစသည့္အျပင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ႏႇင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ႐ံုးတို႔အၾကား ဆက္သြယ္ ဆက္ဆံေရး၌ မေျပလည္မႈမ်ား၊ အဆင္မေျပမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနသကဲ့သုိ႔ ထုတ္ေဖာ္ရာ ေရာက္ေၾကာင္းလည္း အစီရင္ခံစာတြင္ ထည့္သြင္း တင္ျပခဲ့သည္။
ထိုသို႔ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ လိုက္နာရမည့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္တြင္ အက်ဳံးမ၀င္သည့္ အျပင္ဥပေဒ အရေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဥပေဒျပဳ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ က်င့္၀တ္ႏႇင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္မႈ မရႇိပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပခဲ့သည္။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သည္ ဥပေဒျပဳေရးမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္၊ ႏိုင္ငံသားမ်ား အက်ဳိးႏႇင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအရ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရႇိပါေၾကာင္း၊ ျပ႒ာန္းလိုက္သည့္ ဥပေဒမ်ားအား ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏႇင့္ ဆန္႔က်င္ေနသည္ဟု ယူဆလွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးသို႔ တင္သြင္း အဆံုးအျဖတ္ ခံယူႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ အပ္ႏႇင္းထားေသာ အခြင့္အေရး၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ကို ဥပေဒႏႇင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ျခင္း မရႇိသည့္အခါ အထင္အျမင္ လြဲမႇားျခင္း၊ မလိုလားအပ္ေသာ ျပႆနာမ်ားမ်ားမႇ တစ္ဆင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ ထိခိုက္နစ္နာမႈမ်ား ရႇိလာႏိုင္ေၾကာင္း ထည့္သြင္း ေျပာၾကားသည္။
အဆိုပါ ဥပေဒၾကမ္းႏႇစ္ခုႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ သ၀ဏ္လႊာ ႏႇစ္ေစာင္ကို လႊတ္ေတာ္၌ မႇတ္တမ္းတင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေနစဥ္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ တစ္ဦးက သ၀ဏ္လႊာမ်ားႏႇင့္ သတင္းထုတ္ျပန္ ခ်က္မ်ားသည္ အမ်ားျပည္သူက ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္အေပၚ အထင္အျမင္ လြဲမႇားမႈမ်ား ရႇိလာႏိုင္ေသာေၾကာင့္ မႇတ္တမ္းတင္မႈကို ကန္႔ကြက္ခဲ့ၿပီး ျပန္လည္စိစစ္ရန္ အတည္ျပဳခဲ့ၿပီးေနာက္ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီက ျပန္လည္စိစစ္ၿပီး ၾသဂုတ္ ၂၂ ရက္ တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ အစီရင္ခံစာ တင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းအစီရင္ခံစာကို ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းမီဒီယာ မ်ားမႇတစ္ဆင့္ ထုတ္ျပန္ေပးရန္လည္း ထည့္သြင္းတင္ျပခဲ့ၿပီး ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳခဲ့သည္။
0 comments:
Post a Comment